لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

فردوسی پور زیر تیغ جراحی !!!

 

 

                        عادل فردوسی‌پور که چند روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت در حال حاضر دوران نقاهت را پشت‌سر می‌گذارد. او به زودی و با شروع لیگ دوباره به برنامه ۹۰ بازخواهد گشت تا شایعات خاتمه پیدا کند.

فیروز کریمی: شاید آخر فصل از فوتبال خداحافظی کنم !

 

 

                         سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان که از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال از حضور در مسابقات لیگ برتر محروم شده است، تاکید کرد شاید در پایان فصل پیش رو از دنیای فوتبال خداحافظی کند.
هفته گذشته در مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی طی مراسمی از ۳۸ سال حضور و فعالیت "فیروز کریمی" در میادین فوتبال تقدیر به عمل آمد.
از نکات جالب این مراسم بیانیه‌ای بود که کانون هواداران استقلال تهران در غرب تهران در ستایش از زحمات فیروز کریمی صادر و خواهان بازگشت وی به جمع آبی‌پوشان پایتخت شد.
فیروز کریمی هم در این مراسم طی سخنانی نظرات خود را راجع به مسائل مختلف بیان کرد. وی بحث منشور اخلاقی را مغایر با قوانین اساسنامه فدراسیون فوتبال خواند و محرومیت خود از حضور در لیگ برتر را یک اشتباه بزرگ قلمداد کرد. البته در ادامه از پیگیری شکایتی که در این مورد به فیفا ارسال داشته، تاکید و عنوان کرد از حقوق خود نخواهد گذشت.
کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عدم صعود تیم ملی به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را حاصل بی‌اعتمادی فدراسیون به مربیان مختلفی که طی ۲ سال گذشته به تعدد عوض شدند، دانست و گفت: البته ضعیف شدن استقلال و پرسپولیس هم مزید برعلت شد تا تیم ملی در بهترین وضعیت خود قرار نداشته باشد.
وی در ادامه افزود: به هرحال این مسئله به همراه برکناری امیر قلعه نویی، علی دایی و فرصت ندادن به محمد مایلی کهن دست به دست هم دادند اما از بابت نرفتن به جام جهانی متضرر شدیم.
اما عجیب‌ترین بخش این مراسم به اظهار نظر غیرمترقبه کریمی باز می گشت که با ابراز خستگی از اوضاع موجود در فوتبال ایران گفت: شاید در پایان فصل آینده و باصعود داماش گیلان به رقابت‌های لیگ برتر از کار در عرصه مربیگری کناره گیری کنم و در سمت‌های دیگر مثل مدیریت فنی که احتیاجی به حضور کنار زمین و سر و کله زدن مستقیم با حواشی فوتبال ندارد، به فوتبال خدمت کنم. البته هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌ام اما به فکر بازنشستگی از دنیای مربیگری هستم.  

زلاتکو کرانیکار سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد !!!!

 

              

                    زلاتکو کرانیکار متولد ۱۹ نوامبر ۱۹۵۶ در زاگرب کرواسی است. کرانیکار که از بازیکنان افسانه‌ای تیم دینامو زاگرب بود از اوائل دهه ۹۰ وارد عرصه مرب‌گری شد.
وی در سال ۱۹۹۴ هدایت تیم فوتبال کرواسی زاگرب یکی از تیم‌های پرطرفدار کرواسی را برعهده گرفت و موفق شد در همان فصل اول این تیم را به مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی برساند.
کرانیکار سپس به اتریش رفته و هدایت تیم اف سی لینتس را برعهده گرفت ولی با توجه به پیشنهادات فراوان در کشورش بازهم به کرواسی برگشته و در سال ۱۹۹۸ موفق شد مجدداً تیم فوتبال کرواسی زاگرب را قهرمان لیگ و حذفی این کشور کند.
وی برای یک فصل به مصر رفته و پس از آن به مدت یک فصل در یک تیم اسلونی مربی گری کرد ولی بازهم با توجه پیشنهادات فراوان کشورش به کرواسی بازگشت و موفق شد با تیم دیگر مطرح پایتخت ان اچ زاگرب به مقام قهرمانی برسد.
بعد از نمایش ناموفق تیم ملی کرواسی در راه مسابقات جام ملت‌های ۲۰۰۴ اروپا کرانیکار به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد و موفق شد این تیم را به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برساند.
کرانیکار سپس به مدت یک سال هدایت تیم فوتبال الشعب امارات را در زمانی که مهرزاد معدنچی در آن تیم بازی می‌کرد، بر عهده گرفت.
کرانیکار مربی با دیسیپلین و جدی است و طرفدار فوتبال تهاجمی است. فوتبالدوستان حرکات کنار زمین او را در جام جهانی ۲۰۰۶ به خاطر دارند و از این حرکات او به عنوان ویژگی شخصی‌اش یاد می شود. فرزند کرانیکار، نیکو از بازیکنان تیم ملی کرواسی است.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: با توجه به کارنامه درخشان کرانیکار، او را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم.
عباس انصاری‌فرد اظهار داشت: سختی‌های زیادی را تحمل کردیم و سعی کردیم روی گزینه‌ها با توجه به شرایط پرسپولیس بیشتر فکر کنیم تا با گزینه‌ای چون کرانیکار که کارنامه قابل قبولی دارد مواجه شدیم و با وی به توافق رسیدیم.
وی افزود: قصد بازی کردن با اسم‌ها را نداشتیم و فقط می‌خواستیم مربی‌ای به پرسپولیس بیاید که در شان باشگاه، هواداران و بازیکنان باشد و خوشحال هستم که امروز با کمک هیات مدیره و کمیته فنی به هدف خود رسیدیم.
انصاری فرد عنوان کرد: قرارداد اولیه با کرانیکار بسته شده و او پنجشنبه وارد ایران می‌شود تا تمرینات پرسپولیس را زیر نظر بگیرد. کرانیکار سرمربی تیمی بوده که برانکو در آن دستیار بوده است. او ۵۳ سال دارد و فرزندش در یکی از بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کند. همچنین موفقیت‌های چشمگیری با تیم ملی کرواسی داشته که من امیدوارم با پرسپولیس آنها را تکرار کند.
انصاری‌فرد خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم بتوانیم با این انتخاب نزد هواداران سرافراز باشیم تا خستگی چند وقت را از تن تمام مسئولان برداریم. خوشبختانه شرایط قرارداد مالی این مربی نیز خوب است و او از فوتبال ایران و حتی پرسپولیس شناخت دارد.

مجتبی جباری تمدید کرد !

 

 

 

مجتبی جباری با حضور در باشگاه استقلال قرارداد خود را برای یک سال دیگر با این باشگاه تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال،مجتبی جباری در نشستی با مدیرعامل استقلال و مذاکره نهایی قرارداد یک ساله خود را با باشگاه به امضا رساند و به این ترتیب بار دیگر با پیراهن استقلال به میدان خواهد رفت. مبلغ قرارداد جباری رقمی متعارف و منطقی است و شرایط پاداش و پرداختی های جانبی این بازیکن دقیقاً مشابه دیگر بازیکنان استقلال است.

جباری عصر امروز در تمرینات استقلال حضور خواهد یافت. 

لیگ فوتبال ایران:سى و هفتم در دنیا !!

 

 

 

                          فدراسیون جهانى تاریخ و آمار فوتبال امروز فهرست ۱۰۰ لیگ برتر جهان را اعلام کرد که در این فهرست لیگ برتر فوتبال ایران با دویست و دو و نیم امتیاز در رده ۳۷ بهترین لیگ هاى دنیا قرار گرفت. 

این در حالى است که لیگ کشورهایى نظیر امارات، دانمارک، آمریکا، بلغارستان، اسلوونى، مقدونیه و استرالیا پس از لیگ ایران قرار گرفته اند. لیگ فوتبال ژاپن با کسب ۲۹۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده ۱۲ برترین لیگ هاى دنیا، بهترین لیگ در میان کشورهاى آسیایى است. پس از آن عربستان (۱۶ جهان)، ازبکستان (۲۲ جهان)، مالزى(۳۰ جهان)، کره جنوبى (۳۳ جهان) و سوریه(۳۵ جهان) در رده هاى بعدى رده بندى آسیایى قرار گرفته اند. لیگ ایران نیز در رده هفتم آسیاست. فدراسیون جهانى تاریخ و آمار هر ساله در ماه جولاى رده بندى برترین لیگ هاى جهان را اعلام مى کند. این رده بندى براساس قدرت، نظم و ساماندهى لیگ هاى ملى از سال ۱۹۹۱ تابه حال امتیازبندى شده است.  

عضویت در بسیج ؛ شرط باشگاه استقلال برای لیدرها !

 

 

 

                سایت رسمی باشگاه استقلال، فرمی را برای عضویت لیدرها منتشر کرده که در آن شرایط جالبی برای لیدر شدن قید شده است. بعد از برخورد قاطعی که سال گذشته با لیدرهای استقلال شد، حالا قرار است که لیدرهای این تیم با دقت بیشتری انتخاب شوند تا باشگاه بتواند «هماهنگی در تشویق، انسجام و پیشبرد امور فرهنگی در سکوهای محل برگزاری مسابقات» را تامین کند. 

در این فرم بخشی برای مسابقه فعالیت فرهنگی و عضویت در بسیج در نظر گرفته شده است. در نظر گرفتن این شرایط برای لیدرهای استقلال با اینکه چندان ربطی به مسابقه ورزشی و کاری که قرار است روی سکوها انجام دهند، ندارد اما با توجه به حضور مجید پورسیف به عنوان رئیس کانون هواداران استقلال چندان دور از ذهن نیست. 

سال گذشته برخورد قاطعی با لیدرهای استقلال شد که کارگردانی آن برعهده پورسیف بود. آن روزها در حالی در حاشیه یکی از تمرین‌های استقلال، پلیس امنیت تهران، لیدرها را بازداشت کرد که آنها شعارهایی را در هواداری از قلعه‌نویی و علیه واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل باشگاه سرداده بودند. مدتی بعد از آن هم همه لیدرهای بازداشت‌شده از طرف فدراسیون برکنار شدند تا حالا استقلال چند هفته مانده به آغاز فصل بعدی، لیدرهایی را برای فرستادن روی سکوهای تشویقی تیم دست‌وپا کند.  

در بخش‌هایی از این فرم سوالاتی مثل «سابقه فعالیت فرهنگی و عضویت در بسیج با ذکر محل و نوع فعالیت؟» وجود دارد. البته در این فرم سوالات عجیب و غریب دیگری هم هست. مثلا متقاضیان لیدر شدن باید در خصوص اینکه تاکنون عمل جراحی داشته‌اند یا نه، توضیح بدهند. «رنگ چشم» و «رنگ مو» و «قد» و «گروه خونی» هم جزو مواردی است که در فرم ثبت‌نام برای هواداران وجود دارد.   

کسانی که مایل به همکاری با باشگاه در زمینه لیدری هستند، باید این فرم را که روی سایت رسمی باشگاه استقلال وجود دارد، کامل پر کنند و به دفتر کانون هواداران باشگاه استقلال ارسال کنند. گویا قرار است در فصل جدید لیگ برتر، لیدرهایی، استقلال را همراهی کنند که به تایید کامل رسیده‌اند و البته شعارهایی را سر می‌دهند که باب میل مدیریت باشگاه است!!!!!!

رقم قرارداد بازیکنان سپاهان افشا شد !

 

 

            گرچه رئیس هیات‌مدیره باشگاه سپاهان روز گذشته از پرداخت فقط یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای عقد قرارداد با شش بازیکن جدید سپاهان سخن گفت، اما یک مقام آگاه در این باشگاه اصفهانی مبالغ توافق شده به بازیکنان سپاهان را در اختیار سایت گل گذاشت.
۱-سیدمهدی رحمتی ۷۳۰ میلیون تومان: البته قرارداد رحمتی ۴۴۴ میلیون تومان اعلام شده،‌اما با احتساب پاداش‌ها این رقم افزایش خواهد یافت.
۲- جلال حسینی ۵۵۰ میلیون تومان: این مدافع ملی‌پوش که تیم‌های مختلفی خواهان قرارداد با او بودند، به بالاترین پیشنهاد جواب مثبت داد.
۳- احمد آل‌نعمه ۴۰۰ میلیون تومان: در برهوت بازیکن چپ‌پا در ایران، آل‌نعمه جوان و خوش‌قد و بالا ارزش این پول را دارد.
۴- میثم خسروی ۲۵۰ میلیون تومان: این بازیکن سابق پیکان قراردادی در حد عرف این روزها بسته است.
۵- مهدی کریمیان ۲۲۰ میلیون تومان: این بازیکن تکنیکی سابق برق شیراز با توجه به اینکه سهمیه لیگ‌برتری را هم پر نکرده، به قیمت‌ترین بازیکن این فصل است.
۶- ابراهیم توره ۴۲۰ میلیون تومان: توره، مهاجم موردعلاقه امیر قلعه‌نویی است که باید در مسابقات امسال نشان دهد که به این قیمت می‌ارزد.
در همین زمینه گفته می‌شود هادی عقیلی با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد خود را با سپاهان تمدید کرده است که البته با توجه به مبالغ بازیکنان دیگر چندان راضی نیست.

مجید جلالی: کمیته آموزش فدراسیون دستور داد به من کلاس ندهند !

 

 

مجید جلالی، کارشناس فوتبال کشورمان که در حال حاضر جهت برگزاری کلاس توجیهی مربیگری در استان ایلام بسر می برد مراتب دلخوری اش از برخی تصمیمات فدراسیون فوتبال را ابراز کرد.وی تصریح کرد: گویا کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به هیات فوتبال استان ها دستور داده که اجازه ندهند من کلاس آموزش مربیگری برگزار کنم. 

جلالی ادامه داد: برای من این حرکت فدراسیون در حالی به یک سوال تبدیل شده که البته جواب آن را هم خوب می دانم. مردم هم خوب می دانند.سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان ادامه داد: من به فوتبال فکر می کنم. هفته گذشته در بجنورد بودم و حالا در ایلام برای مربیان باشگاه پخش گاز ایلام کلاس توجیهی برگزار کرده ام. جلالی تاکید کرد: ایلام، بجنورد یا بشاگرد. من به این شهرها قانع هستم. همه شهرها برای دیگران. من به فوتبال فکر می کنم و به خدمتی که انجام می دهم اعتقاد دارم.

جباری و استقلال باز هم به توافق نرسیدند!!!

 

 

 

 

                  مجتبی جباری، هافبک استقلال عصر دیروز در باشگاه حضور یافت و جلسه ای طولانی را با امیررضا واعظی آشتیانی برگزار کرد. 

با این که انتظار می رفت جباری در این جلسه با آبی پوشان پایتخت برای تمدید قرارداد به توافق برسد اما این اتفاق باز هم رخ نداد تا احتمال ماندن جباری در استقلال کم شود. پیش از این باشگاه مبلغ۳۵۰ میلیون تومان را به جباری پیشنهاد کرده بود و جباری درخواست ۵۰۰ میلیونی از آبی پوشان داشت. در جلسه دیروز جباری انتظار داشت مبلغ پیشنهادی استقلالی ها افزایش یابد اما واعظی آشتیانی از موضع خود عقب نکشید و به هافبک شماره ۸ اعلام کرد به هیچ وجه مبلغ پیشنهادی بیشتر نخواهد شد. 

مجتبی که متوجه این محکم بودن واعظی آشتیانی شد، ناراحت گشته و باشگاه استقلال را به همراه مدیر برنامه هایش ترک کرد تا جباری و استقلال باز هم به توافق نرسند..

پتروویچ از پرسپولیس شکایت کرد !!

 

 

                ایوان پتروویچ به دلیل عدم پرداخت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد.
ایوان پتروویچ هافبک فصل گذشته پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالباتش و اعتراض به جرایم باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته با حضور در فدراسیون فوتبال از این باشگاه شکایت کرد.
پتروویچ به دلیل ناکامی‌های پرسپولیس در لیگ هشتم و لیگ قهرمانان آسیا مانند سایر بازیکنان پرسپولیس با جریمه‌ای ۱۰ درصدی مواجه شده است اما این جریمه در بندهای قرارداد این بازیکن وجود ندارد.

باشگاه سپاهان جباری را به کمیته انضباطی می‌کشاند!!

 

 

مسئولان باشگاه سپاهان قصد دارند از هافبک استقلال به کمیته انضباطی شکایت کنند.
در روزهای گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات و انجام مصاحبه هایی علیه سپاهان، مسئولان باشگاه سپاهان از امید روانخواه، یدا... اکبری، لوکا بوناچیچ، مجید فزخزادی، واعظ آشتیانی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردند و خواهان رسیدگی به این موضوع از مجاری قانونی شده‌اند.
مسئولان سپاهان به دلیل مصاحبه‌های متعدد واعظ آشتیانی علیه امیر قلعه نویی و به دلیل تعدد این موارد شکایت خود را به صورت یک بسته به کمیته انضباطی ارسال کرده اند و خواهان برخود با مدیرعامل باشگاه استقلال شده اند.
علاوه بر افراد نامبرده، مجتبی جباری هفته گذشته مصاحبه ای علیه قلعه نویی انجام داد و به همین دلیل مسئولان باشگاه سپاهان شکایتی علیه هافبک استقلال تهیه کرده اند و می خواهند شکایت خود را به کمیته انضباطی ارسال کنند.

فهرست بازیکنان پرسپولیس اعلام شد !!

 

 

                    یک جای خالی و جایگاه محفوظ کریمی
پایگاه خبری باشگاه پرسپولیس در حالی اقدام به انتشار اسامی بازیکنان این تیم در فصل آینده کرده است که در این فهرست نام علی کریمی به عنوان بازیکنی که باشگاه با او در حال مذاکره است به چشم می خورد. در فهرست ۲۱ نفره باشگاه پرسپولیس اسامی ۱۷ بازیکن درج شده است که با این باشگاه قرارداد دارند و یا اینکه قرارداد خود را با سرخپوشان برای فصل آینده به ثبت رسانده اند. بازیکنانی چون کریم باقری، میثاق معمارزاده و سپهر حیدری (یک ساله)، علیرضا محمد، محمد منصوری،غلامحسین بادامکی، مهدی شیری، مجتبی زارعی، اشپیتین آرفی، جلال اکبری، مجتبی شیری، میثم بائو، نبی الله باقری ها، ابراهیم شکوری، اکبر صغیری (۲ ساله) هادی نوروزی و شیث رضایی (۳ ساله) جزو فهرست ۲۲ نفره سهمیه بزرگسال تیم پرسپولیس هستند. براساس ادعای سرخپوشان ۳ بازیکن دیگر به نام های محسن خلیلی، تیاگو فراگو و وسای برزیلیا نیز با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده و به زودی هر کدام قراردادی ۲ ساله با این باشگاه به امضا می رسانند. به این فهرست می توان نام علی کریمی را هم اضافه کرد، بازیکنی که با باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شده اما هنوز به توافق نرسیده است. مسئولان باشگاه پرسپولیس امیدوار به تمدید قرارداد او هستند به همین خاطر نامش را در فهرست تیم گنجانده و جایگاهش را محفوظ نگاه داشته اند. قوانین حاکم بر مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور تاکید دارد که هر تیم حاضر در این مسابقات می تواند ۲۲ سهمیه بزرگسال، ۵ سهمیه زیر ۲۳ سال و ۹ سهیمه جوانان و امید داشته باشد. فهرست سهمیه ۲۲ بازیکن بزرگسال تیم پرسپولیس به شرح زیر است:
۱ - میثاق معمارزاده
تاریخ تولد: ۱۳۶۱‎/۱۰‎/۱۹
پست بازی: دروازه بان
مدت قرارداد: یک ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۲- علیرضا محمد
تاریخ تولد: ۱۳۶۰‎/۴‎/۲۳
پست بازی: مدافع
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۳- محمد منصوری
تاریخ تولد: ۱۳۶۲‎/۸‎/۴
پست بازی: هافبک
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۴- کریم باقری
تاریخ تولد: ۱۳۵۲‎/۱۲‎/۱
پست بازی: هافبک
مدت قرارداد:یک ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۵- شیث رضایی
تاریخ تولد۱۳۶۳:‎/۱‎/۱
پست بازی: مدافع
مدت قرارداد۳: ساله
باشگاه قبلی: صبای قم
۶- حسین بادامکی
تاریخ تولد: ۱۳۶۰‎/۶‎/۲۲
پست بازی:هافبک
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی:پرسپولیس
۷- سپهر حیدری
تاریخ تولد۱۳۵۹:‎/۳‎/۲۹
پست بازی:مدافع
مدت قرارداد:یک ساله
باشگاه قبلی:پرسپولیس
۸- مهدی شیری
تاریخ تولد۱۳۵۷:‎/۲‎/۲۴
پست بازی:هافبک
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی: برق شیراز
۹- مجتبی زارعی
تاریخ تولد۱۳۶۲:‎/۱۲‎/۱۰
پست بازی:مهاجم
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی: اه آهن شهرری
۱۰- اشپتین آرفی
تاریخ تولد: ۱۹۷۹‎/۵‎/۳
پست بازی: مهاجم
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی:پیام مشهد
۱۱- جلال اکبری
تاریخ تولد: ۱۳۶۲‎/۴‎/۱۴
پست بازی: مدافع
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی:سپاهان اصفهان
۱۲- مجتبی شیری
تاریخ تولد: ۱۳۵۸‎/۸‎/۷
پست بازی: مدافع
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی:پرسپولیس
۱۳- میثم بائو
تاریخ تولد: ۱۳۶۲‎/۶‎/۲۸
پست بازی: هافبک
مدت قرارداد۲: ساله
باشگاه قبلی:ابومسلم مشهد
۱۴- نبی الله باقریها
تاریخ تولد: ۱۳۵۸‎/۳‎/۲۵
پست بازی: مدافع
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۱۵- اکبر صغیری
تاریخ تولد: ۱۳۶۱‎/۴‎/۶
پست بازی: مهاجم
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی:پتروشیمی تبریز
۱۶- ابراهیم شکوری
تاریخ تولد: ۱۳۶۲‎/۱۱‎/۲۷
پست بازی: مدافع
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: پیام مشهد
۱۷- هادی نوروزی
تاریخ تولد: ۱۳۶۴‎/۴‎/۱
پست بازی: مهاجم
مدت قرارداد: ۳ ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۱۸- محسن خلیلی
تاریخ تولد: ۱۳۵۹‎/۱۱‎/۲۵
پست بازی: مهاجم
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: پرسپولیس
۱۹- تیاگو فراگو
تاریخ تولد۱۹۸۱:‎/۳‎/۲
پست بازی: هافبک
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: -
۲۰- وسای برزیلیا
تاریخ تولد۱۹۸۱:
پست بازی: مهاجم
مدت قرارداد: ۲ ساله
باشگاه قبلی: -
۲۱- علی کریمی
تاریخ تولد۱۳۵۷:‎/۸‎/۱۷
پست بازی:هافبک
مدت قرارداد: -
باشگاه قبلی: -
۲۲- -
تاریخ تولد:-
پست بازی: -
مدت قرارداد: -
باشگاه قبلی: -

برهانی نژاد: ما زحمت کشیدیم، پرسپولیس آسیایی شود؟ هرگز!

 

 

                              

                          باشگاه مس کرمان طی هفته گذشته شاهد فراز ونشیب های بسیاری بود. در اوایل به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی باشگاه اردوی مس در اردبیل نیمه کاره پایان یافت و در حالی که برخی بازیکنان همچون میثم منیعی، علی سامره و... بحث خروج از جمع نارنجی پوشان را مطرح کردند و پرویز مظلومی نیز از پایان نیمه کاره این اردو ناراحت شد و در ضمن شایعاتی در مورد انحلال باشگاه مس به میان آمد. روز چهارشنبه اوج نگرانی های فوتبالدوستان کرمانی بود.در این روز اکثر سایت های خبری از قول مظلومی خبر استعفای او وهمچنین پاره کردن قرارداد بازیکنان را منتشر ساختند. این خبر مقدمه ای برای منحل شدن باشگاه مس کرمان بود.
نشست مسئولین
چهارشنبه شب نشست مدیران کارخانه مس با حضور مسئولین این باشگاه درباره وضعیت تیم مس تشکیل شد و مدیران ساعاتی را در کنار یکدیگر به بحث و گفت وگو پرداختند. پس از ساعت ها مذاکره در نهایت پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی در دستور کار مسی ها قرار گرفت و به تمامی این مشکلات پایان داد.
مظلومی: برخی ها شیطنت کردند
پس از این اتفاقات واکنش سرمربی مس در این خصوص جالب توجه بود. مظلومی با رد اظهارات منتسب به وی مبنی بر این که استعفا داده و قرارداد بازیکنان را پاره خواهد کرد، گفت: خوشبختانه مشکلات برطرف شده است. ضمن آن که بحث قرارداد بازیکنان به من هیچ ارتباطی ندارد و تصور می کنم برخی رسانه ها در این زمینه شیطنت کرده اند! به هر حال مسئولین کارخانه مس چهارشنبه شب جلسه داشتند و مشکلات حل شده است. طبق توافق انجام شده تعهدات مالی باشگاه پرداخت خواهد شد و تمرینات مس کرمان زیر نظر من از روز شنبه آغاز می شود. امیدوارم بتوانیم از فرصت باقی مانده استفاده کنیم و در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم.
برهانی نژاد: ما زحمت کشیدیم، پرسپولیس آسیایی شود؟ هرگز!
اما صحبت های عبدالرضا برهانی نژاد، مدیرعامل باشگاه مس در مورد این اتفاقات؛ برهانی نژاد در ابتدا گفت: مشکل کوچکی به وجود آمده بود که آن را بزرگ جلوه دادند. از این دست اتفاقات در تمام تیمها اتفاق می افتد اما اتفاق باشگاه مس را بیش از حد بزرگ کردند. این که می گویند باشگاه ما منحل شده است، صحت ندارد.وی ادامه داد: من با پرویز مظلومی صحبت هایی را انجام دادم.او به من گفت که اگر شرایط جور نشود در مس نمی ماند که خوشبختانه همه چیز حل شد و مظلومی در تیم ماندنی شد.وی در خصوص ترک اردوی تیم در اردبیل توسط چندتن از بازیکنان اظهار داشت: این موضوع به بدقولی من برمی گشت. بحث مالی بود که باید پول نفرات را پرداخت می کردیم که این اتفاق نیفتاد. به هرحال من از تمام نفرات عذرخواهی کردم وقول دادم که به زودی و ظرف روزهای آینده پول بازیکنان را پرداخت کنیم. با این حال معتقدم بازیکنان نباید اینقدر زود صبرشان لبریز می شد و اردو را ترک می کردند. به نظر من شخصی بازیکنان را تحریک کرده بود و این حرکت هدایت شده بود، مطمئن باشید تا روزی که من هستم مس با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.وی همچنین گفت: متاسفانه در این دوره هر کس موفق باشد را می خواهند زمین بزنند. دشمنان این عده زیاد می شود اما من این اجازه را نمی دهم. یک تیم شهرستانی بعد از ۳ سال حضور به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده و اجازه نمی دهیم تیمی دیگر جایگزینش شود. ما زحمت کشیده ایم و اجازه نمی دهیم پرسپولیس جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کند.برهانی نژاد در رابطه با وضعیت میثم منیعی اضافه کرد: منیعی هم از ما پول گرفته و هم با ما قرارداد دارد. باشگاه استیل آذین مدعی است که این بازیکن با آنها قرارداد دارد. ما از جذب وی کوتاه نمی آییم و تحت هر شرایطی او را نگه می داریم. یک مدافع و یک دروازه بان هم به جمع نفرات خود می افزاییم.این طور که از شواهد پیداست همه چیز حل شده و مسی ها در آرامش کامل به سر می برند اما دیروز دوستی زیر گوشمان گفت که اگر تا دوشنبه پول بازیکنان مس پرداخت نشود شاهد جنجال های جدیدی در باشگاه مس خواهیم بود. 

خداحافظی محمود کریمی از دنیای فوتبال!!

 

 

باشگاه سپاهان سرانجام تعارف را کنار گذاشت و محمود کریمی مهاجم سرعتی این باشگاه را از فهرست امسال خط زد.
البته این کار با توافق خود کریمی و به دلایل پزشکی انجام شده است. محمود کریمی یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال اصفهان است که در زمان مربیگری استانکو پوکله پوویچ سرمربی اهل کرواسی در تیم سپاهان چهره شد. کریمی مهاجمی تکنیکی و بسیار سریع بود که اخلاق خوبش اورا تبدیل به چهره‌ای محبوب در میان طرفداران این تیم کرد. او در جشن پیراهن سپاهان هیچ پیراهنی را دریافت نکرد تا همه از غیبت او در جمع بازیکنان امسال مطلع بشوند. 

کریمی بعد از مصدومیت شدید در سال گذشته به دلیل حرکت خطرناک مدافع مس، مدت‌ها از فوتبال به دور بود و بعد از بازگشت مدتی با ترس و عینک محافظ بازی کرد و سرانجام فوتبال را کنار گذاشت.

آرش برهانی؛ گلزن بیست و پنجم لیگ های جهان

 

 

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال آرش برهانی را به عنوان بیست و پنجمین گلزن لیگ های برتر دنیا معرفی کرد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال تازه‌ترین رده‌بندی برترین گلزنان دنیا اعلام کرد که در این میان نام آرش برهانی بازیکن باشگاه استقلال و تیم ملی دیده می‌شود.

برهانی با 22 گل زده در لیگ برتر ایران در کنار کریستین خیمنز مهاجم آرژانتینی تیم پاخوکا مکزیک در رده بیست و پنجم برترین گلزنان جهان قرار گرفته است.

اسامی 5  گلزن جهان در فصل 09-2008 به این شرح است:

1- مارکو یانکو، اتریش،34 گل

2- دیگو فورلان، اروگوئه،ُ 32 گل

3- ساموئل اتوئو، کامرون ، 30 گل

4- لیبانیو، برزیل،‌28 گل

5- داوید ویا، اسپانیا، 28 گل 

شعار علیه استقلال در مراسم رونمایی از پیراهن بازیکنان سپاهان !!

 

 

            جشن تیم فوتبال سپاهان اصفهان با معرفی کادر فنی و بازیکنان به هواداران این تیم و رونمایی از شماره پیراهن بازیکنان برگزار شد.
جشن تیم فوتبال فولاد سپاهان اصفهان با عنوان "جشن آفتابگردان" سه‌شنبه شب با حضور مسوولان استان و نمایندگان اصفهان و همچنین اعضای هیات مدیره باشگاه کادر فنی، بازیکنان و حدود ۵ هزار نفر از هواداران این تیم در محل باغ نور اصفهان برگزار شد.
در این جشن که ویژه‌ برنامه‌های مختلفی برای آن تدارک شده بود کادر فنی تیم سپاهان به سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به هواداران معرفی شدند و شماره پیراهن بازیکنان این تیم در لیگ نهم هم یک به یک رونمایی شد.
مهدی رحمتی دروازه‌بان جدید‌ سپاهان هم با حضور در این مراسم پیراهن شماره ۱ این تیم را دریافت کرد. همچنین شماره ۱۰ سپاهان به مهدی کریمیان رسید. عمادرضا شماره ۷ و هادی اصغری هم شماره ۱۱ را به تن می‌کنند.
در این مراسم محرم نویدکیا پس از سپری کردن آزمایشات پزشکی حضور یافت و به صورت نمادین بازوبند کاپیتانی سپاهان را به بر بازو بست.
"رجایی" مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان نیز در این مراسم طی سخنرانی خواستار تلاش شبانه‌روزی مسوولان تیم سپاهان و حمایت هواداران برای کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا فصل شد و گفت: بهترین عنوان تیم ما در بازی‌های آسیایی نایب‌ قهرمانی این مسابقات بوده است که باید با تلاش بیشتر عوامل تیم، با عبور از این عنوان در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا، این جام را فتح کنیم.
وی افزود: کارخانه فولاد با حمایت‌های مالی و فراهم‌آوری امکانات لازم برای موفقیت تیم سپاهان همواره موفق عمل کرده است و امسال هم با جدیت و توجه فراوان سعی کردیم هرگونه مشکل و مانع بر سر راه موفقیت تیم را از بین ببریم و شرایط لازم را برای موفقیت در رقابت‌های آسیایی و لیگ برتر فراهم کردیم.
مدیر کارخانه فولاد که در حین این سخنرانی با شعار مداوم هواداران سپاهان مبنی بر آماده‌سازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان مواجه شد، تاکید کرد: با مساعدت و تخصیص منابع مالی ناشی از فروش بخشی از تولیدات فولاد کارخانه سعی در تسریع روند آماده‌سازی این استادیوم داریم چرا که برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا،‌ این ورزشگاه را در شان تیم سپاهان می‌دانیم. امیدوارم این استادیوم حداکثر تا پایان سال ۸۸ آماده شود و می‌توانم به شما هواداران پرشور، نوید برگزاری بازی‌های آسیایی در این ورزشگاه را بدهم.
در این مراسم حدود چهارهزار طرفدار تیم سپاهان در داخل باغ نور و حدود هزار نفر هم خارج از مجموعه حضور داشتند؛ محرم نویدکیا بازیکنی بود که در بخش‌های مختلف این جشن از سوی حاضرین به شدت تشویق شد.
همچنین برخی از هواداران این تیم در لحظات مختلفی از مراسم شعارهایی را در حمایت از سپاهان و بعضا از علیه تیم استقلال تهران سر می‌دادند که از سوی مسوولان باشگاه از جمله محمدرضا ساکت دعوت به آرامش شدند.

رینالدو در فرودگاه ترکیه بازداشت شد !!!

 

 

                      هافبک پرویی تیم فوتبال استقلال به دلیل نداشتن ویزا در فرودگاه ترکیه بازداشت شد.
رینالدو که بعد از بهبودی حال عمومی‌اش به ترکیه سفر کرد تا هر چه سریع‌تر خود را به جمع بازیکنان استقلال برساند، در فرودگاه ترکیه با ممانعت مسئولان فرودگاه برای حضور در استانبول روبرو شد.
کشور ترکیه به شهروندان برخی کشورها به سختی ویزا می دهد و پرو از جمله این کشورهاست.
رینالدو نیز به همین دلیل در حالی که صبح دیروز در فرودگاه ترکیه حاضر بود به مدت ۱۲ ساعت در بازداشت به سر برد تا مسئولان استقلال بتوانند این مشکل را حل کنند. حتی با سفیر ایران در ترکیه تماس گرفته می‌شود تا این مشکل برطرف شود. تا ساعت ۲۰ دیشب این مشکل حل نشده بود.
البته روابط بین‌الملل باشگاه استقلال باید پیش از اعزام رینالدو به ترکیه این موضوع را پیگیری می‌کرد.

 

*** این بازیکن جز نحسی هیچ چیز دیگری برای استقلال نداشته

حالا هم که بعد از مرخصی طولانی مدت به ایران برگشته و چند روز هم بستری بوده و با هزار سلام و صلوات رفته ترکیه تا به روزهای آخر اردوی استقلال برسه ، پلیس ترکیه اونو دستگیر کرده! 

واقعاٌ‌موندم این عتیقه رو از توی کدوم لپ لپ پیدا کردند و به استقلال انداختند !! 

نکونام: خائن کسانی هستند که علیه بازیکنان تیم ملی می‌نویسند !

 

 

            بازیکن ایرانی تیم فوتبال اوساسونا گفت: به احتمال فراوان از این تیم جدا نخواهم شد و فصل آینده را هم در اوساسونا حضور خواهم داشت.
جواد نکونام درباره‌ی پیشنهاد دوباره‌ی باشگاه ویارئال اظهار کرد: در حال حاضر در تهران بسر می‌برم و خودم اطلاعی از روند مذاکرات ندارم. باید تا چند روز آینده برای حضور در تمرینات اوساسونا به اسپانیا برگردم. مدیر برنامه‌هایم در حال مذاکره با مسوولان باشگاه ویارئال است. اما، دیگر به احتمال فراوان از اوساسونا جدا نخواهم شد و احتمال حضورم در ویارئال بسیار کم است.
وی درباره‌ی دلیل این تصمیم گفت: من به اوساسونا علاقه‌مندم و در این تیم شرایط خوبی دارم. هواداران اوساسونا هم به من لطف دارند. جدا شدن از این تیم برایم دشوار است. دوست دارم که فوتبالم را در این تیم ادامه دهم. با یارگیری که اوساسونا در فصل نقل و انتقالات انجام داده است، به فصل آینده بسیار امیدوارم و فکر می‌کنم تیم قدرتمندی را برای فصل بعد داشته باشیم.
کاپیتان تیم ملی ایران درباره‌ی خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و علی کریمی گفت: وقتی خبر خداحافظی این سه بازیکن را شنیدم، از ناراحتی موی تنم سیخ شد و واقعا ناراحت شدم. مهدوی‌کیا، هاشمیان و کریمی سه دوست بسیار خوب من در تیم ملی بودند که هر سه‌ آنها از هر نظر نمونه بودند. متاسفم که در فوتبال‌مان نمی‌توانیم به خوبی قدردان زحمات بازیکنانی مانند مهدوی‌کیا، هاشمیان و کریمی باشیم.
نکونام با انتقاد شدید از برخی رسانه‌ها که به گفته‌ی او بازیکنان تیم ملی را به خیانت متهم کرده بودند، گفت: می‌گویند برخی بازیکنان تیم ملی خائن هستند در صورتی که بکار بردن چنین لفظی در قبال بازیکنانی که سال‌ها برای تیم ملی ایران بدون کوچکترین چشمداشت مالی تلاش کردند، غیر منصفانه است. بازیکنان تیم ملی همیشه ودر همه حال با تمام وجود برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند. آنها تنها به فکر افتخارآفرینی بودند. در اسپانیا ابتدا من را به عنوان یک بازیکن ایرانی می‌شناسند و بعد نامم را می‌دانند. در جواب کسانی که می‌گویند بازیکنان تیم ملی خائن هستند، باید بگویم خائن کسانی هستند که مطالبی را علیه فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی می‌نویسند.
وی ادامه داد: می‌دانید که ما از باشگاه‌ها پول می‌گیریم و پولی را از فدراسیون فوتبال دریافت نمی‌کنیم. پس چطور می‌شود که به بازیکنانی که بدون کوچکترین چشمداشت مالی به فکر خدمت به تیم ملی کشورشان هستند لقب خائن داد. چند سالی است که پول وارد فوتبال ایران شده است اما، بازیکنانی مانند مهدوی‌کیا، هاشمیان، کریمی و من سال‌هاست برای تیم ملی بازی می‌کنیم واین به خاطر عشق به پیراهن ملی است. همیشه و همه وقت اولویت برای من تیم ملی بوده است. حالا هم می‌گویم اگر اوساسونا مهمترین بازی را داشته باشد و تیم ملی ضعیف‌ترین بازی را در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا داشته باشد، با تمام وجود تیم ملی را برای بازی انتخاب می‌کنم.
وی افزود: شاید مشکلاتی وجود داشته باشد اما، من و بازیکنان تیم ملی هیچ گاه محبت مردم را فراموش نمی‌کنیم که در سخت‌ترین شرایط برای تشویق تیم ملی به ورزشگاه‌ها می‌آیند. اگر من در حال حاضر در اوساسونا بازی می‌کنم، به خاطر تیم ملی است. مطمئن باشید تا زمانی که تیم ملی به من نیاز داشته باشد همیشه و همه وقت اولویت اصلی من تیم ملی است.
نکونام با بیان اینکه تمامی بازیکنان فوتبال ملی ایران از سال‌های گذشته تاکنون غریبانه از فوتبال خداحافظی کردند، گفت: استیلی، دایی، عزیزی، پیروانی، هاشمی‌نسب و دهها بازیکن دیگر از تیم ملی خداحافظی کردند اما، برای کدامیک از آنها بازی خداحافظی گذاشتیم. از فدراسیون می‌خواهم در زمانی مناسب که امکان حضور بازیکنان لژیونر هم وجود داشته باشد، در نیم فصل مراسم تقدیر از بازیکنان گذشته و فعلی را برگزار کند تا به صورت آبرومندانه‌ای از این بازیکنان تقدیر و تشکر شود. اگر ما این کار را انجام ندهیم، بازیکنان جوان که تازه اول راه هستند انگیزه‌ی چندانی برای ورود به دنیای فوتبال پیدا نمی‌کنند اما، اگر از بازیکنان قدیمی قدرانی کنیم، دلگرمی خوبی برای بازیکنان دیگر است. امیدوارم مراسمی با آبرو و با حضور فوتبالی‌ها برگزار شود و از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران که در سال‌های گذشته و همچنین در ماه اخیر از تیم ملی خداحافظی کردند، تقدیر و قدردانی شود.
نکونام در پایان از اظهارنظر درباره‌ی وضعیت تیم ملی خودداری کرد و گفت: پس از بازگشت تیم ملی از کره جنوبی کوچکترین صحبتی را درباره‌ی تیم ملی و فدراسیون فوتبال انجام نداده‌ام. حالا هم نمی‌خواهم تا زمان مشخص شدن وضعیت فوتبال ایران درباره‌ی تیم ملی صحبت کنم.

حجازی: منتظر بمب خبری من باشید!!!!

 

 

          سرمربی اسبق استقلال تهران گفت: ظرف ۱۵ روز آینده بمب خبری منفجر خواهم کرد.
ناصر حجازی در مورد اینکه چه میزان دستمزد از استقلال اهواز طلب کرده که مانع همکاری با این باشگاه شد؛ عنوان کرد: بهتر است بگویم با این باشگاه به توافق نرسیدم و دیگر احتیاجی به توضیح اضافی نیست.
سرمربی اسبق استقلال در مورد اینکه در فصل آینده تیمی خواهد داشت یا خیر اظهار داشت: ظرف ۱۵ روز آینده خبری منتشر خواهد شد که همه را شوکه می کند و ممکن است کمتر کسی آن را باور کند. فعلا بیشتر از این نمی گویم. منتظر بمب خبری‌ام باشیم.

علی آبادی: از تغییرات پرسپولیس خبردارید به‌من هم ‌بگویید!

 

 

                      رئیس سازمان تربیت بدنی که ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس را هم برعهده دارد در پاسخ به این پرسش که بالاخره تغییرات در باشگاه پرسپولیس به کجا انجامید گفت: اگر شما مطلع هستید، من از شما سئوال می کنم و شما جواب بدهید!
محمدعلی آبادی که همزمان ریاست سازمان تربیت بدنی، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس را برعهده دارد سه شنبه شب در حاشیه مراسم افتتاحیه ورزشگاه بیسبال کرج ضمن بیان این مطلب به انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: انتخاب مدیرعامل بر عهده هیئت مدیره است اما سازمان تربیت بدنی از هر ظرفیتی که به ورزش کشور با علاقه و صمیمیت کمک کند، استقبال خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا پرسپولیس به جذب مربی خارجی پافشاری می کند و قیمتهای بالایی را پیشنهاد می دهد، گفت: پرسپولیس برای مربیگری برانکو با قیمت خوبی به توافق رسید اما طبق گزارشهایی که به من رسیده، افرادی با تلفنهای مکرر به وی، ایشان را پشیمان کردند.
وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره تغییرات در باشگاه پرسپولیس به کجا انجامید گفت: اگر شما مطلع هستید، من از شما سئوال می کنم و شما جواب بدهید!
محمدعلی آبادی در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در فوتبال گفت: بعضی از افراد در فوتبال نمی خواهند که این ورزش پا بگیرد و دنبال برآورده کردن خواسته های خود هستند.
رئیس سازمان تربیت بدنی که مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برعهده دارد در مورد کمک به این دو تیم گفت: برای تیمهای پرسپولیس و استقلال به طور کاملا مساوی هزینه می شود.
معاون رئیس جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر برکناری رئیس کنونی فدراسیون کشتی و انتخاب کردن فرد دیگری برای ریاست این فدراسیون عنوان کرد: در ورزش هیچ چیزی بعید نیست و ممکن است این تغییرات صورت گیرد.
وی در ادامه سئوال در مورد اینکه "پس کشتی گیران منتظر تغییر باشند؟" هیچ جوابی نداد.
علی آبادی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر مردمی شدن تیمهای استقلال و پرسپولیس متذکر شد: این طرح به زمان احتیاج دارد که تعاونی که مردم در آن سهام دارند، تشکیل، سهام پرسپولیس و استقلال را بخرد و مدیریت شود.

مهدی رحمتی به تیم فوتبال سپاهان اصفهان پیوست

 

 

               

                       سیدمهدی رحمتی، دروازه فصل گذشته تیم فوتبال مس کرمان با عقد قراردادی دوساله به عضویت تیم سپاهان اصفهان درآمد.
این دروازه بان ملی پوش که حتی از برخی تیمهای خارجی نیز پیشنهادهایی دریافت کرده بود، در بازگشت از آفریقای جنوبی مجددا با باشگاه سپاهان اصفهان وارد مذاکره شده و برای عقد قراردادی دوساله با این باشگاه به توافق رسید.
رمضانی، مسئول رسانه ای باشگاه سپاهان اصفهان نیز خبر انتقال سیدمهدی رحمتی به تیم فوتبال این باشگاه را تایید کرد. بدین ترتیب دروازه بان باتجربه تیم ملی ایران فصل آینده از قفس توری زردپوشان اصفهانی حراست خواهد کرد.
قرارداد رحمتی با تیم فوتبال سپاهان اصفهان به زودی در هیئت فوتبال استان اصفهان به ثبت می رسد.
  

همچنین از نگاه بخش انگلیسى سایت گل، نام سیدمهدى رحمتى به عنوان یکى از ۱۰ دروازه بان برتر آسیا قرار گرفته است. «على حبشى» (عمان)، «مارک شوآتز» (استرالیا)، «لى ون جائه» (کره جنوبى)، «سیگونارازاکى» (ژاپن)، «ایگناتى نستروف» (ازبکستان)، «سیدمهدى رحمتى» (ایران)، «دونگ هونگ سون» (ویتنام)، «نورى صبرى» (عراق)، «مارکوس هوریسون» (اندونزى) و «مجید حاصر» (امارات) ۱۰ دروازه بان برتر آسیا از نگاه این نویسنده هستند. دوئردن درباره رحمتى مى نویسد: رحمتى زمانى که در تیم ملى بارها به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد، خودش را به عنوان یکى از بهترین ها معرفى کرد. او از این زمان استفاده کرد و جایگاه خود را در تیم ملى تثبیت کرد. او یکى از نخستین دروازه بان هایى است که با وجود حضور نداشتن در باشگاه هاى بزرگ ایران توانسته جایگاه ثابتى را براى خود در تیم ملى ایران دست و پا کند.

باشگاه استقلال تعلیق شد !!!

 

 

شکایت محمد نوازى از باشگاه استقلال باعث تعلیق این باشگاه شد. 

کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال با ارسال نامه اى به باشگاه استقلال از تعلیق این باشگاه خبر داد تا با این اخطار آبى ها پایتخت از هرگونه عقد قرارداد و فعالیت هاى دیگر محروم شوند. نوازى از استقلال ۶۰ میلیون تومان طلب دارد. او طى چند نوبت با حضور در باشگاه استقلال خواستار پرداخت مطالباتش شد اما عدم پرداخت حق و حقوق باقى مانده این بازیکن سبب شد تا در نهایت این بازیکن تصمیم به شکایت از باشگاه سابق خود بگیرد. 

این اتفاق در حالى صورت گرفت که باشگاه استقلال در فروردین ماه سال جارى شکایت خود علیه نوازى را پس گرفت.درمقابل این مسأله باشگاه استقلال هم موضع خود را نشان داد.

محسن قهرمانی در تست داوری مردود شد!!

 

 

                  پس از انجام تست آمادگی جسمانی از داوران و کمک داوران لیگ برتری، ۶۳ شرکت کننده قبول و ۱۳ داور و کمک داور مردود شدند که نام "محسن قهرمانی" هم در میان مردودشدگان داوری بود.
بنابر اعلام روابط عمومی فدراسیون فوتبال، در کلاس‌های توجیهی داوران و کمک داوران که از ۱۵ لغایت ۱۹ تیر ماه در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد از میان ۲۹ داوری که از آنها تست آمادگی جسمانی به عمل آمده ، ۳ نفر و از ۴۶ کمک داور ،۱۰ نفر مردود شدند.
بنابراین مسعود مرادی-محسن ترکی-سعید مظفری زاده-هدایت ممبینی-یدالله جهانبازی-علیرضا فغانی-سعید بخشی زاده-خداداد افشاریان-محمود رفیعی-احمد صالحی-قاسم واحدی-شاهین حاج بابایی-رحیم مهر پیشه-جمشید دانش مهر-ایرج ساعدی-جمشید محمدی-حسین نیکوزاده-بابک وسیله بر-محمد رضا اکبریان-اسماعیل عامری-فرشید افشار-مهدی سید علی-رسول رهبرفام-منصور نوری-تورج حق وردی-غلامرضا جباری به عنوان داوران قبول شده در تست‌ها می‌توانند در نهمین دوره مسابقات لیگ برتر قضاوت کنند.
همچنین حسن کامرانی فر-رضا سخندان-حیدر شکور-داوود رفعتی-مرتضی کریمی-رسول فروغی-علیرضا کهوری-محمد رضا ابوالفضلی-محمد جواد تقی پور-حسین خانبان-محسن فریمانی-صادق نوری-سعید علی نژادیان-محمدرضا منصوری-حسین سنجری-رحیم شاهین-مهرداد تقی زادگان-محمد رضا امینی-علی موغلی-عباس انتظاری –مجید شمس-سعید زارع-کیانوش داوود زاده-سجاد طوری-بهرام نقوی-بهرام کیانی-سعید قاسمی-آرمان اسعدی- مصطفی فراهانی-غلام آموزگار-محبت علی رضایی تبار-مهدی عالیقدر-علیرضا کناری-حمید غمزه-حسن یوسفی-بابک داوری و حسین طالقانی کمک داورانی هستند که می‌توانند در لیگ برتر قضاوت کنند.
طبق اعلام کمیته داوران فقط نفرات قبول شده می توانند در مسابقات لیگ برتر قضاوت کنند و نفراتی که مردود شده اند می‌توانند مجددا در دوره تست آمادگی جسمانی که در شروع نیم فصل دوم برگزار می شود ، شرکت نمایند.
همچنین داوران مردود می توانند در تست آمادگی جسمانی لیگ دسته یک که در مرداد ماه برگزار می شود ، شرکت کرده و در صورت قبولی تا شروع نیم فصل دوم و تست مجدد ، در لیگ دسته ۱ به قضاوت بپردازند.  

 

*** اگه یادتون باشه این همون داوریه که عادل فردوسی پور بنده خدا مرتب می گفت این داور مشکل اضافه وزن داره و رو فرم نیست ! 

حالا بعد از شش ماه به حرف فردوسی پور رسیدند ! 

رایزبرگن هلندی در تمرین پرسپولیس !!

 

 

 

                    رایزبرگن مربی هلندی ای که این روزها صحبت از انتخاب او به عنوان سرمربی پرسپولیس به میان آمده است، در تمرین عصر دیروز حدود ۱۰ دقیقه حاضر شد و به گفت و گو با اعضای کادر فنی و محمود خوردبین پرداخت.
رایزبرگن گزینه سرمربیگری پرسپولیس با حضور در تمرین دیروز گفت: می دانم پرسپولیس باشگاه بزرگی در ایران است و امیدوارم بتوانم با این تیم همکاری کنم. در تمرین حاضر شدم تا بازیکنان پرسپولیس را از نزدیک ارزیابی کنم. وی خاطر نشان کرد: خوشحال هستم در کشوری مثل ایران که مردمانش میهمان نواز هستند، حضور دارم و امیدوارم بتوانم در پرسپولیس کار کنم.

باشگاه استقلال، فرهاد مجیدی را یک میلیون تومان جریمه کرد !!

 

   

                   کاپیتان استقلال یک میلیون تومان جریمه شد. بی اعتنایی فرهاد مجیدی به ثبت قراردادش در هیات فوتبال استان تهران و حاضر نشدن او در روز مقرر سبب شد تا باشگاه استقلال برای این بازیکن جریمه نقدی در نظر بگیرد. 

طبق تصمیم مسئولان این باشگاه فرهاد مجیدی یک میلیون تومان جریمه نقدی شد تا از این پس بیشتر متوجه نظم و انضباط در تیم خود باشد. او پس از بازگشت استقلال از ترکیه قرارداد خود را رسمی می کند. مجیدی کاپیتان اول استقلال در فصل جدید خواهد بود. با ثبت قرارداد این مهاجم استقلال دیگر بازیکنی برای ثبت در هیات فوتبال ندارد.

۹ درصد استقلالی‌ها پرسپولیس را رقیب به حساب می‌آورند!!

 

 

                         کاربران سایت رسمی باشگاه استقلال برای رقابت با آبی‌پوشان در راه قهرمانی لیگ برتر بخت زیادی برای پرسپولیس قائل نشدند.
به نقل از سایت باشگاه استقلال، در پایان نظرسنجی پایگاه اینترنتی باشگاه استقلال در خصوص رقیبان اصلی آبی پوشان در راه قهرمانی در لیگ، تنها ۹ درصد از کاربران، تیم پرسپولیس رقیب دیرینه و سنتی را رقیب اصلی استقلال در فصل جدید معرفی کرده اند.
به اعتقاد کاربران اینترنتی بخت ذوب آهن که سال گذشته تا آخرین لحظات لیگ رقابت فشرده ای با استقلال داشت با کسب تنها ۶ درصد آرا از دیگر تیم ها کمتر است و تیم مس نیز که سال گذشته عنوان سومی لیگ را بدست آورد ۱۱ درصد بخت رقابت با استقلال بر سر قهرمانی دارد.
به جز پرسپولیس، رقیب سنتی استقلال، دو تیم ذوب آهن و مس کرمان بر اساس نتایج خود در فصل گذشته لیگ برتر به عنوان گزینه انتخاب شدند و گزینه چهارم شامل تیم های سوم به بعد جدول لیگ برتر در فصل گذشته و تیم های تازه صعود کرده به لیگ برتر است.
نکته جالب در این نظر سنجی عدم قراردادن نام تیم سپاهان اصفهان به عنوان یکی از رقیبان استقلال بود. موضوعی که باعث شد امیر قلعه نویی سرمربی فصل گذشته آبی پوشان در نشست خبری امروز خود در اصفهان با تاسف از این موضوع یاد کند. 

قلعه‌نویی: وقت گوش دادن به صحبت‌های واعظ ‌آشتیانی را ندارم!!

 

 

                  سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: وقت ندارم به حرف‌های واعظ ‌آشتیانی گوش کنم و به این موارد اهمیتی نمی‌دهم.
امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری دیروز خود در اصفهان با اشاره به حضور بسیار خبرنگاران این استان اظهار داشت: حضور خبرنگاران بسیار در این جلسه مرا به یاد کنفرانس خبری تیم ملی و حضور خبرنگاران در آن کنفرانس انداخت.
وی با بیان اینکه در ایام حضورم در اصفهان و زمان تصدی سرمربیگری سپاهان از مشاوره‌ها و انتقادات خبرنگاران استفاده می‌کنم تصریح کرد: من انسان انتقاد‌پذیری هستم و با خبرنگاران تعامل دارم اگر تعامل دو طرفه انجام شود هر ماه از نقطه‌ نظرات خبرنگاران استفاده می‌کنم.
قلعه نویی به لزوم انجام فعالیت‌های ساختاری در فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: سپاهان یکی از باشگاه‌های قدرتمند ایران است و من درصدد هستم که در فصل جاری از کسانی باشم که در فوتبال تاثیر گذاشته و ساختار تشکیلاتی منسجمی در سپاهان ایجاد کنم.
وی با بیان اینکه اعضای کادر فنی تیم سپاهان همه از بهترین‌های کشور هستند خاطرنشان کرد: رسول زاغی‌نژاد، حمید خداداد، کریم قنبری، حمید بابازاده، مسعود پالیزان و دکتر شیروان در کنار مجید بصیرت اعضای کادر فنی این تیم را تشکیل می‌دهند.
سرمربی سپاهان به تمرینات این تیم طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: تمرینات هوازی خود را در پارک مشتاق و در کنار مردم برگزار می‌کنیم، تمرینات با وزنه را در پایگاه قهرمانی و تمرینات تاکتیکی و تکنیکی را در ورزشگاه آرارات پی می‌گیریم.
وی با اشاره به آغاز تمرینات تیم سپاهان از ۱۷ خرداد سال جاری گفت: ۲۱ جلسه تکنیک و تاکتیک، ۱۲ جلسه هوازی، ۱۳ جلسه کار با وزنه و ۵ جلسه کار در آب تاکنون برای بازیکنان سپاهان در نظر گرفته شده و دو بازی تدارکاتی با قهرمان جام حذفی آذربایجان و یک تیم ترکیه‌ای برگزار کردیم.
سرمربی سپاهان در مورد دیدار حساس تیم‌های استقلال و سپاهان در هفته اول اظهار داشت: همیشه‌بازی‌های این ۲ تیم خوب از آب درآمده و دل مردم را شاد کرده است و این مورد که می‌گویند دارای حواشی است را قبول ندارم. این فوتبال است و ما برای آن ۹۰ دقیقه تلاش می‌کنیم. ما با برد استقلال قهرمان آسیا نمی‌شویم و با شکست از این تیم نیز کار ما به پایان نخواهد رسید. بنابراین نباید همه چیز را به این بازی ختم کرد.
وی در رابطه با رفتارش با مجتبی جباری و برخی بازیکنان استقلال در فصل گذشته خاطرنشان کرد: یک بازیکن ۴۰۰ میلیون پول می‌گیرد و اگر بین روزهای حضورش در استقلال تقیسم کنیم قراردادش در روز۷۰۰ تا یک میلیون تومان خواهد بود. باید دید این پول از کجا تامین می‌شود که در پایان کمیته انضباطی باشگاه در مورد او تصمیم‌گیری می کند. انسان باید هم جاذبه داشته باشد هم دافعه، اگر قرار باشد همه را قلع و قمع کنیم خوب نیست و اگر طوری رفتار کنیم که بازیکن از حدش خارج شود آن هم خوب نیست. در این چند سال اخیر مشکلات زیادی نداشتیم و اگر مشکلی هم بود با آن برخورد شده است. داستان میثم منیعی اصلاً اتفاق نیفتاده است و با مجتبی جباری هم در عربستان برخورد کردم.
قلعه‌نویی با بیان اینکه رسانه‌ها از بازیکنان تیم‌ها جلوتر هستند اظهار داشت: سپاهان یک باشگاه مردمی و تنها به یک تیم فوتبال خلاصه نمی‌شود به نظر من سپاهان یکی از باشگاه‌هایی است که می‌توان نام واقعی باشگاه را به آن نسبت داد.
این مربی به یارگیری سپاهان در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بازیکنان خود را براساس افکار تاکتیکی خود گرفته‌ام نه مهره‌های موجود در فوتبال به عنوان مثال زمانی که در استقلال بودم هیچکس خسرو حیدری را نمی‌شناخت اما من او را به این تیم آورده و او را به همه اهالی ورزش کشور شناساندم.
سرمربی سپاهان با بیان اینکه روش‌های یارگیری سپاهان باید با یارگیری تیم الاتحاد برابری کند تصریح کرد: سپاهان با تیم‌های مطرح آسیا بازی می‌کند به همین دلیل بازیکنان قدرتمند تیم برتر را در کنار بازیکنان جوان تیم‌های سایه سپاهان گردآوری کردیم.
وی با بیان اینکه فوتبال بالا و پایین دارد و سپاهان در سال گذشته ناکامی نداشته است افزود: سپاهان در سال گذشته چهارمین تیم لیگ برتری بود و با تلاش بازیکنان تیم ذوب آهن توانست سهمیه آسیایی را کسب کند امیدواریم که در فصل جاری از رتبه فصل گذشته بسیار بالاتر رویم.
قلعه‌نویی با بیان اینکه در صورت حضور دو بازیکن دیگر در تیم سپاهان به دیدارهای مورد نظر می‌رسیم اظهار داشت: سپاهان نخستین تیمی بوده که تمرینات خود را شروع کرده و در حال حاضر از همه تیم‌ها جلوتر است.
برخی بازیکنان ما به دلیل حضور در تیم ملی نتوانستند این تیم را همراهی کنند و برخی بازیکنان هنوز به تمرینات تیم اضافه نشده‌اند.
وی با بیان اینکه حضور نداشتن ابراهیم توره‌ در اردوی سپاهان برای من نامفهوم است خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌دانم که چرا این بازیکن در اردوی تیم و تمرینات شرکت نکرده است.
سرمربی سپاهان به علاقه خود در فوتبال تهاجمی اشاره کردو گفت: سپاهان در سال جاری با فوتبال هجومی و سرعتی به اهداف پلکانی خود که قهرمانی در مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی است می‌رسد.
وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند کار در اصفهان سخت است اظهار داشت: نمی‌دانم چرا این ذهنیت در اصفهان به وجود آمده اما ما در تیم استقلال اهواز نیز کار دشواری داشتیم و توانستیم با این تیم به نتایج درخشانی دست پیدا کنیم.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به صحبت های مدیرعامل استقلال گفت: وقت گوش کردن به سخنان واعظ آشتیانی در مورد خودم را ندارم و به این مسائل توجهی نمی‌کنم.
قلعه‌نویی تصریح کرد: ۲۲ سال در تیم استقلال تهران بودم و نتایج درخشانی را کسب کردم اما تعصب خاصی روی این تیم تهرانی ندارم و به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه می‌دهم. ضمن اینکه قرار نیست ما با بردن استقلال قهرمان آسیا شویم.
سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به صداقت کاری خود اشاره کرد و افزود: صداقت خود را ملاک کاری خود قرار می‌دهم و توجهی به شایعاتی پیرامون رفیق باز بودن خودم ندارم زیرا در فعالیت حرفه‌ای این چیزها وجود ندارد.
سرمربی سابق استقلال تاکید کرد: صداقتی در استقلال ندیدم به همین دلیل در این تیم تهرانی نماندم و سپاهان را برای سرمربیگری انتخاب کردم.
قلعه‌نویی به نظرسنجی سایت باشگاه استقلال در مورد وضعیت تیم‌های لیگ برتر‌ ایران که از مس، ذوب آهن و پرسپولیس به عنوان رقیبان استقلال نام برده و شانسی برای سپاهان قائل نشده؛ اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قرار است با یک نظرسنجی از اهداف خود دور شویم همان بهتر است که این نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها را نخوانیم و توجهی به آنها نکنیم.
وی با اشاره به مصدومیت محرم نوید‌کیا بازیکن تیم سپاهان خاطرنشان کرد: قداست بازیکنان بزرگ را حفظ می‌کنم و به این بازیکنان احترام می‌گذارم. محرم نوید‌کیا با وجود مصدومیتی که دارد یکی از مهره‌های کلیدی و کارآمد تیم سپاهان است.
سرمربی سپاهان با بیان اینکه برخی بازیکنان می‌توانند در پست‌های مختلف بازی کنند عنوان کرد: سپاهان در فصل جاری بازیکنان بسیار خوبی را جذب کرده و از نظر مهره هیچ مشکلی ندارد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در صورت آماده نشدن ورزشگاه نقش جهان مسابقات تیم سپاهان در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود اظهار داشت: شما به ما بگویید اگر نقش جهان آماده نشود چکار کنیم و در کدام ورزشگاه بازی کنیم زیرا فولادشهر توانایی این همه بازی را ندارد.
قلعه‌نویی با بیان اینکه سپاهان در ورزشگاه نقش جهان با طراوت‌تر بازی می‌کند تصریح کرد: امیدواریم این ورزشگاه هرچه سریعتر آماده شود تا بازیکنان سپاهان در این ورزشگاه مسابقات مختلف خود را برگزار کرده و مشکلی از نظر محل برگزاری مسابقات نداشته باشند.
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به سابقه شما در مسابقات آسیایی توانایی درخشش در این مسابقات را با تیم سپاهان در خود می‌بینید یادآور شد: از همین ابتدا می‌گویم که اگر کسی مدعی است که سپاهان را قهرمان می‌کند صندلی سرمربیگری این تیم را رها کرده و به او اجازه می‌دهم که در پست سرمربیگری سپاهان درخشش داشته باشد. فوتبال این‌طور نیست که یک مربی بگوید تیمم را صد در صد قهرمان می‌کنم. افشین قطبی که مربی بسیار بزرگی است هنگام گرفتن تیم ملی قول داد این تیم را به جام جهانی۲۰۱۰ می‌برد. اگر آن ۸ دقیقه اتفاق خاصی رخ نمی‌ داد شاید وی حالا به قولش وافادار می‌ماند. فوتبال همینطور است و یک اشتباه باعث می‌شود تا از اهدافمان دور بمانیم، اما امکانات،بضاعت و توانایی باشگاه سپاهان باعث می شود این تیم هم در آسیا و همچنین در لیگ به عنوان یک مدعی مطرح باشد. امکانات و بضاعت باشگاه سپاهان نشان می‌دهد که این باشگاه یکی از توانمندترین باشگاه‌های ایران باشد و می‌تواند در آسیا مدعی باشد اما هرگز نمی‌گویم که تیم سپاهان را قهرمان کنم.
وی به شرایط تیم استقلال تهران در مسابقات آسیایی سال گذشته اشاره کرد و افزود: قبول کنیم که در استقلال در فصل گذشته بدشانسی آورد و نتوانست ‌در لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشد. گل‌هایی که خوردیم بسیار غیر‌قابل پیش‌بینی بود اما به نظر من با وضعیت کنونی تیم سپاهان و یارگیری این تیم یکی از مدعیان اصلی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، لیگ برتر و مسابقات جام حذفی هستیم.
وی ‌با بیان اینکه انسان رفیق‌بازی نیستم، گفت‌: منافع باشگاه را به منافع باشگاه‌ها ترجیح می‌دهم و به تبلیغات پیرامون رفیق بازی خود توجهی نمی‌کنم.
سرمربی تیم فوتبال مبارکه اصفهان با بیان اینکه حسین چرخابی باید به تیم سپاهان بازگردد اظهار داشت: در صدد هستیم چرخابی را به عنوان مشاور خود به باشگاه بازگردانده و از تجربیات و دانش فنی این پیشکسوت استفاده کنیم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی مطبوعات اعلام می‌کنند شما انسان رفیق بازی هستید خاطرنشان کرد: نظری جویباری ۳۵ سال است که طرفدار تیم استقلال بوده و ۱۶ سال نیز در این تیم کار اجرایی داشته پس نظری جویباری قبل از این که من به تیم استقلال بیایم کار اجرایی می‌کرده است.
قلعه‌نویی با بیان اینکه انسان رفیق بازی نیستم اظهار داشت: منافع باشگاه را به منافع باشگاه‌ها ترجیح می‌دهم و به تبلیغات پیرامون رفیق بازی خود توجهی نمی‌کنم.
وی به سابقه خوددر مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اگر من با پرافتخارترین مربی لیگ برتر هستم پس روش درستی را اجرا کرده و با هدف مناسب به قهرمانی دست یافته‌ام.
سرمربی تیم فوتبال مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه در تیم استقلال تهران نیز از حسین چرخابی به عنوان مشاور استفاده می‌کردم یادآور شد: از مشورت همه استفاده کرده و اشخاصی چون بهمن فروتن و امیر حاج رضایی در مباحث فنی به من کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه چهار قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی برای من افتخار به شمار می‌آید گفت:‌در کجا سراغ دارید که یک مربی در سیزده ماه دو قهرمانی کسب کرده باشد.
قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که مربیانی که در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نمی‌شوند مربیان ضعیفی هستند یا خیر تصریح کرد: این مربیان ضعیف نیستند و قهرمان نشدن در مسابقات مختلف دلیل بر ضعف یک مربی و نداشتن سابقه و تجربه این مربی نیست.
وی با بیان اینکه در کوچینگ اشکالات زیادی دارند و از نظر کاری و ادبیات در سطح پایینی قرار دارند، تصریح کرد: من انسان ضعیفی هستم اما ضعف من را با سایر مربیان یکی ندانید و تنها بگویید قلعه‌نویی سرمربی ضعیفی است نه اینکه همه مربیان لیگ برتر ایران ضعیف هستند.
قلعه نویی در پاسخ به این سئوال که چرا خود را با مربیان بزرگ دنیا مقایسه می‌کنید تاکید کرد: خود را با فرگوسن و مورینیو مقایسه نمی‌کنم اما این سرمربیان بزرگ نیز در زندگی حرفه‌ای خود مشکلات بسیاری داشتند و گاهی با بدشناسی رو به رو شدند.
این مربی با بیان اینکه بازیکنان مجرد تیم را تحت کنترل خود درآورده‌ام خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته توجه بسیاری به این بازیکنان داشتم و از بصیرت نیز خواسته‌ام که توجه بیشتری به این بازیکنان داشته باشد و کنترل بیشتری بر آنها اعمال کند.
سرمربی سابق تیم ملی ایران عنوان کرد: ما در سپاهان به دنبال بازیکنی بودیم که هم اخلاق حرفه‌ای داشته باشد و هم از لحاظ تاکتیکی حرفه‌ای باشد و خوشبختانه دراین امر تا حدود زیادی موفق بودیم.
وی ادامه داد: در اینکه مردم ایران فوتبال را به خوبی می‌شناسند و جلوتر از ما هستند هیچ شکی نیست، اما من مربی نیستم که با شعار هواداران در تیم خود تغییر ایجاد کنم. برای مثال در استقلال به فرهاد مجیدی اشاره می‌کنم. زمانی بود که هواداران وی را به شدت تشویق می‌کردند، اما من و سایر دستیارانم صلاح نمی دیدم که مجیدی وارد زمین شود. من هنگام تعویض با مشاورهایم در هر تیمی که باشم مشورت می‌کنم و سپس دست به تعویض می‌زنم.
قلعه‌نوعی در خصوص حضور چرخابی در کادرفنی تیم سپاهان گفت: هنگامی که من لیست اعضای کادر فنی را اعلام کردم چرخابی درلیست من بود، اما مثل اینکه وی با مسئولان باشگاه به توافقات مالی نرسیده و ما هم نمی توانیم از چرخابی در کادرفنی تیم سپاهان استفاده کنیم.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در خصوص نقل و انتقالات بازیکنان عنوان کرد: تیم الاتحاد از تیم ملی عربستان قوی‌تر است چون می‌توانند از بازیکنان خارجی استفاده کنند، ما هم سعی کردیم در زمان یارگیری بهترین بازیکنان را جذب کنیم تا در مسابقات آسیایی بتوانیم با تیم‌هایی مانند الاتحاد مقابله کنیم. قصد داشتیم تا در فصل نقل و انتقالات و در جذب بازیکنان مدنظر موفق عمل کنیم که با حمایت‌های محمدرضا ساکت این خواسته محقق شد.
وی با بیان اینکه هدف بعدی ما خوب شروع کردن لیگ است افزود: اگر بتوانیم لیگ را به خوبی آغاز کینم به هدف خود که موفقیت در لیگ قهرمانان اسیا است نزدیک می‌شویم.
امیر قلعه‌نوعی در خصوص برنامه‌هایش در ابشگاه سپاهان و جذب نکردن بازیکنی از باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: هدف من فقط بردن و باختن نیست، عمر بازیکنان در سپاهان ۳ یا ۴ سال است و من هم سعی می‌کنم در طول حضورم در این باشگاه موفق عمل کنم.
وی ادامه داد: درلیست بازیکنانی مدنظر من هیچ بازیکنی از باشگاه استقلال حضور نداشت. با برنامه ریزی‌های خوبی که ساکت، مدیر عامل باشگاه سپاهان اجرا کرده برای ثبت‌ قرارداد با بازیکنان مشکل چندانی نداشتیم و به راحتی با بازیکنان مدنظر خود به توافق رسیدیم. نقش بازیکنان قدیمی در تیم‌هایی که بودم بسیار با اهمیت است این نقش را علیرضا منصوریان در تیم استقلال با اینکه کم بازی می‌کرد به خوبی اجرا کردم.
وی در مورد حواشی ورزش فوتبال گفت: در داخل تیم صحبت های من با بازیکنان همین بود که ما یک تیم قوی هستیم ونباید خودزنی کنیم و من در استقلال نیز همین کار را انجام دادم. به طور طبیعی وقتی یک بازیکنی دوست دارد بازی کند، اما به میدان نمی‌رود،ناراحت می‌شود و این هنر مربی است که برای این مشکل راهکاری را بیاندیشد. بحث دیگر این است که باید مطبوعات برای کم کردن حاشیه‌ها انجام دهند و من به عنوان مربی باید تمام ت.ان خود را برای مسائل فنی بگذارم.
قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در گذشته انتقاداتی را نسبت به تیم های صنعتی داشته است اظهار داشت: بنده هیچ گونه اظهار نطری نسبت به تیم های صنعتی و هزینه های آنها نداشته ام و البته با انجام مصاحبه هایی گفته ام که باید چنین تیم هایی را باید الگو قرار دهیم. در چند وقت اخیر نیز در مصاحبه‌هایم ساکت و آجرلو را به عنوان الگو معرفی کرده و تیم های استقلال و پرسپولیس نیز باید به آنها برسند.
وی ادامه داد: هزینه‌ها و قرارداد باشگاه سپاهان نیز بر اساس عرف فوتبال بوده است. اگر توجه کرده باشید ما در فصل گذشته موقع نقل و انتقالات حتی یک ریال نیز نداشتیم و خوشبختانه امسال به نظر می‌رسد یک میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است.
سرمربی سپاهان گفت: در ایران مهدی رحمتی با سایر دروازه بانان فرق داشته و در مورد جلال حسینی نیز باید یک فرقی با بقیه مدافعان قائل بود و در مورد مربی نیز همین امر صدق می کند و ممکن است یک مربی ۲۰۰ میلیون بگیرد و یکی دیگر ۷۰۰ میلیون دریافت کند به همین دلیل نحوه پرداخت ها به افراد متفاوت است.
وی تاکید کرد: متاسفانه ما از فوتبال حرفه‌ای دم می‌زنیم و وقتی نوبت به هزینه می‌رسد باید طور دیگری عمل کنیم. اگر ما می خواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم باید حرفه‌ای عمل کرده و امشب در جلسه هیات مدیره سپاهان نیز همین صحبت را خواهم کرد.
قلعه نویی افزود: باشگاه سپاهان هم با آماری که من دارم و با بودجه‌ای در اختیار دارد آنچنان هزینه نکرده است. متاسفانه ما فقط به دنبال این هستیم که یک باشگاهی را در حال پیشرفت است را به حاشیه ببریم.
ازهزینه‌هایی که گفته می‌شود خبر ندارم و در مورد آنها صحبت نمی‌کنم. فقط بازیکنان و کادر فنی در اردوی ترکیه ۲۰۰ دلار پاداش گرفتند و ۱۰۰ دلار نیز ساکت به عنوان ولادت حضرت علی (ع) به آنها پرداخت کرد.
وی در مورد صحبت‌های مدیرعامل استقلال گفت: اگر این همه که مخالفان من می‌گویند ایراد داشتم چرا در ۲ نوبت می خواستند با من قرار داد ببندند و لیست بازیکن از من می خواستند؟!
همین موضوع پاسخ حرف‌های واعظ آشتیانی و مخالفان من است و بقیه این موضوع را به عهده مردم می گذارم. من در تمام مصاحبه‌های خود نیز پاسخ همه آنهارا داده‌ام و خوشبختانه از هیچ کسی هم ترسی ندارم.
وی در مورد نحوه جذب سید مهدی رحمتی نیز گفت: مسئولان سپاهان با وی مذاکراتی نیز انجام داده اند و خود من نیز با رحمتی صحبت را داشته ام و امیداورم وی به تیم مردمی سپاهان ملحق شود.
قلعه نویی درباره نحوه انتقال اکبری به تیم پرسپولیس گفت: قبل از اینکه جلال اکبری با پرسپولیس قرارداد ببندد با من تماس گرفت و من از او خواستم تا در اصفهان یک نشستی را با وی برگزار کنم مانند همان نشست‌هایی که با محسن بنگر، محرم نوید‌کیا و محمود کریمی برگزار کردند تا حرفهای مان را به هم بزنیم. البته از این فرصت استفاده می‌کنم و می‌گویم که تمام بازیکنانی که در فهرست سپاهان این فصل قرار دارند با نظر شخصی من انتخاب شده و هیچ کس به آن تحمیل نشده است. به جلال اکبری گفتم که ابتدا باید با هم صحبت کنیم و اگر به توافق نرسیدیم با هر تیمی که خواستی قرارداد ببند که این آخرین صحبت ما با اکبری بود که بعدا شنیدم به پرسپولیس پیوسته است. سایر بازیکنان هم با نظر شخصی من جذب شده‌اند و از سوی مدیریت باشگاه هیچ فشاری بر روی من وارد نیامده است. زیرا اگر فردا تیم نتیجه نگیرد بنده باید جوابگو باشم.
وی در مورد ارتباط در مربیگری یک هنر است و به نظر من اگر نتوانیم با بازیکنان ارتباط برقرار کنیم نمی‌توانیم تیم را موفق کنیم من دو ماه در باشگاه لورکوزن در آلمان بالاترین سطح حرفه‌ای مربیگری فوتبال را گذراندم و یک ماه پیش در تهران زیرنظر روته‌مولر آخرین دوره مربیگری را به پایان رساندم و در جلسات مهمی که فیفال تشکیل داده است شرکت داشته‌ام. تا سه سال پیش ارتباط مستقیمی با دام داشتم و قدری را از مربیگری‌ام را مدیون او هستم. البته مواردی است که یک مربی احتیاج دارد آنها را هر سال به روز کند امیدوارم کمیته آموزش فدراسیون فوتبال که زیرنظر محصص اداره می‌شود این نکات را در نظر بگیرد.
قلعه‌نویی در مورد اشباع شدنش گفت: به نظر من از لحاظ وجدان کاری و لحظه‌ای که انسان مسئولیتی داشته باشد باید در سمتش کار کند من هنگامی که از تیم ملی به نوعی کنار گذاشته شدم به مس کرمان پیوستم این تیم در حالی که در حال سقوط بود در شرایط امروز این باشگاه را برخوردار نبود به این تیم پیوستم و با تلاش سایرین توانستم این تیم را در لیگ نگه دارم.
سرمربی سپاهان درباره ساکت اظهار داشت: در مورد ساکت باید به آمار رجوع کرد ساکت در سال هفتم مدیریتش در اصفهان در حالی که از جنس ورزش است توانسته قدرت خود را به اثبات برساند. ساکت قبل از مدیریت سپاهان مسئولیت هیئت فوتبال اصفهان و قبل از آن ورزشکار بوده است. اما در مجموع می‌توانم بگویم ساکت انسان موفقی است و برای نشان دادن این موفقیت باید به آمار رجوع کنیم.
قلعه‌نویی در مورد رابطه‌اش با ابراهیم‌زاده، اظهار کرد: من با این مربی رابطه بسیار خوب و تنگاتنگی دارم. من هنگامی که سرمربی تیم ملی شدم در حالی که ابراهیم‌زاده با سپاهان در اردوی ترکیه به سر می‌برد با تماس از ساکت خواهش کردم تا با حضور وی در تیم ملی موافقت کند. من حتی بعد از قهرمانی ذوب‌آهن در جام حذفی با وی تماس گرفتم و این قهرمانی را تبریک گفتم.
قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: تیم سپاهان در فصل جاری یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ ایران است و حاشیه‌ها مانع کار این تیم نمی‌شود.
وی با بیان اینکه بازیکنان تیم زمانی که در تیم بازی نمی‌کنند تصریح کرد: بازیکن نباید زمانی که در ترکیب اصلی تیم قرار ندارد حاشیه سازی کند و باشگاه باید همه حواشی را از بین ببرد.
سرمربی تیم فوتبال مبارکه سپاهان با بیان اینکه تا کنون در مورد هیچ یک از تیم‌ها‌ی صنعتی موضعی نگرفته‌ام اظهار داشت: زمانی که در تیم استقلال بودم به مسئولان باشگاه تهرانی اعلام کردم که باید تیم‌های صنعتی را الگوی خود قرار داده و از آنها پیروی کنم.
وی با بیان اینکه تیم‌های صنعتی در کشور فعالیت‌های حرفه‌ای بسیاری انجام می‌دهم تصریح کرد: به همه مسئولان می‌گویم که باید کاری کنند که استقلال و پرسپولیس به تیم‌های صنعتی برسند و از نظر حرفه‌ای در سطح آنها قرار داشته باشند.
قلعه‌نویی به قراردادهای میلیونی بازیکنان لیگ برتری اشاره کرد و افزود: باید قبول کنیم که در همه جای دنیا قراردادهای گران و بسیار زیاد عرف است و این مسئله مشکل چندانی ندارد.
وی با بیان اینکه رحمتی با همه دروازه‌بان‌های ایرانی تفاوت دارد خاطرنشان کرد: وقتی یک دروازه بان از نظر فنی در سطح بالایی قرار داشته باشد در مبلغ قرارداد نیز با سایر بازیکنان هم سطح خود تفاوت دارد.
سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به هزینه‌های تیم سپاهان در فصل جاری گفت: سپاهان در فصل جاری هزینه زیادی نکرده و مسئولان تیم‌های لیگ برتری نباید ‌علیه این تیم‌های نمونه تبلیغات منفی کنند.
وی با اشاره به مبلغ اهدایی به بازیکنان تیم سپاهان در اردوی ترکیه افزود: بازیکنان در این اردو ۳۰۰ دلار هدیه از مسئولان باشگاه گرفتند و این مبلغ به عنوان پول تو جیبی در زمان حضور در ترکیه خرج کردند.
وی تاکید کرد: همه تیم‌ها برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی با برنامه می‌روند. وقتی راه رسیدن به هدف را داشته باشی یعنی برنامه داری و همه تیم‌ها برنامه دارند، اما یک تیم مثل بارسلونا قهرمان اروپا می‌شود. این به این معناست که سایر مربیان تجربه و برنامه نداشته‌اند؟ بازی چلسی و بارسلونا هیدینگ فکر می‌کرد که کار تمام است اما در دقیقه ۹۰ کار خراب شد، البته قبول دارم که کار بلد نیستم، مربیگری‌ و ادبیاتم ضعیف است اما این‌ها را در رابطه با مربیان دیگر نگویید، همه مربیان که به جام باشگاه‌های اسیا آمده‌اند کارشان را بلدند و از تجربه کاری برخوردارند اگر در کشورهای عربی بودیم شاید از ما تعریف می‌شد. فصل گذشته در استقلال یک بازیکن ۲۵۰هزار دلاری خواستم که نشد، اما معادلات فوتبال را می‌توانستیم جلویش را بگیریم که نشد بنابراین این که می‌گویند تجربه ندارم درست نیست.
سرمربی سابق تیم ملی ایران عنوان کرد: ما در سپاهان به دنبال بازیکنی بودیم که هم اخلاق حرفه‌ای داشته باشد و هم از لحاظ تاکتیکی حرفه‌ای باشد و خوشبختانه دراین امر تا حدود زیادی موفق بودیم.
وی ادامه داد: در اینکه مردم ایران فوتبال را به خوبی می‌شناسند و جلوتر از ما هستند هیچ شکی نیست، اما من مربی نیستم که با شعار هواداران در تیم خود تغییر ایجاد کنم. برای مثال در استقلال به فرهاد مجیدی اشاره می‌کنم. زمانی بود که هواداران وی را به شدت تشویق می‌کردند، اما من و سایر دستیارانم صلاح نمی دیدم که مجیدی وارد زمین شود. من هنگام تعویض با مشاورهایم در هر تیمی که باشم مشورت می‌کنم و سپس دست به تعویض می‌زنم.
قلعه‌نویی به کسر مبلغی از بودجه باشگاه سپاهان اشاره کرد و گفت: این شانس ما که به هر جایی می‌روم با مشکل بر می‌خورم با عنوان مثال در تیم ملی مشکلاتی بود یا در تیم‌های سپاهان و استقلال نیز مشکلات دیگری نیز گریبانگیر من شد.
وی به برنامه‌های تیمهای عربی برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم که تیم‌هایی مثل الاتحاد با سایر تیم‌های حاضر در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تفاوت دارد.
سرمربی سپاهان با بیان اینکه در لیگ ما غرض‌ورزی جایی ندارد اظهار داشت: با هیچ یک از بازیکنان تیمم بر اساس غرض‌ورزی رفتار نمی‌کنم و اعتدال را بین همه بازیکنان رعایت می‌کنم.
وی با اشاره به سخنان برخی از مسئولان استقلال تهران پیرامون خود بیان داشت: قضاوت را به مردم واگذار کرده و پاسخ اظهارات این مسئولان را نمی‌دهم. در ماه‌های گذشته بسیار تندتر از شان و شخصیت این آقایان حرف زدم و از هیچ یک از آنها برای خانه‌نشین کردن خود نمی‌ترسم.
قلعه‌نویی ادامه داد: من براساس قراردادی که می‌بندم تا آخرین لحظه به آن پایبندم. هنگامی که مربی کشاورز بودم استقلال به دنبالم آمد و پیشنهاد آن را قبول نکردم که این دو تیم اصلًا قابل مقیاسه با هم نیستند و هنگامی که مربی استقلال اهواز هم بودم همین شرایط پیش آمد که باز هم قبول نکردم مطمئن باشید که آدمی نیستم که وسط کار کارم را نصفه و نیمه رها کنم. حتی سال گذشته در حالی که انتهای لیگ بود به من پیشنهاد تیم ملی را دادند که آن موقع هم یک کلمه پاسخ دادم که این امر را بر عهده واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال گذاشته‌اند اما ته دلم می‌خواست که سرمربی استقلال تا پایان فصل بماند.
در باشگاه سپاهان هم تا موقعی که مسئولیت دارم و مسئولان آن صلاح بدانند در خدمت باشگاه خواهم بود. اما اگر بخواهد در اواسط فصل پیشنهادی بیاید هیچ گاه آن را قبول نخواهم کرد زیرا برای حرفم ارزش و احترام قائلم و به آن پایبندم.
قلعه‌نویی با بیان اینکه در صدد هستیم که رحمتی را به تیم سپاهان اضافه کنیم اظهار داشت: در روزهای گذشته مذاکراتی با این دروازه‌بان داشتیم و در صدد هستیم این دروازه‌بان به زودی به تیم سپاهان بپیوندد. در حال حاضر منتظریم که رحمتی به ایران بازگردد تا وضعیت این دروازه‌بان را بررسی کند.
این مربی با اشاره به عدم حضور برخی از چهره‌های ورزشی در پست‌های مناسب اظهار داشت: افرادی مثل سعید آذری چرا نباید در راس باشگاه‌های کشور باشند و چرا برخی از افراد سیاسی جایگزین ورزشی‌های کشور شدند.
وی با بیان اینکه امثال مصطفوی، حجازی و پروین هم‌اکنون در خانه نشسته‌اند و سیاسی‌ها جای آنها را در پست‌های کلان ورزش پر کرده‌اند تصریح کرد: به نظر من ورزشی‌های باید در راس ورزش حضور پیدا کنند و برنامه‌های ورزش کشور زیر نظر چهره‌های ورزشی اداره شود.
سرمربی سپاهان با اشاره به لزوم وجود وجدان کاری در برنامه‌های ورزشی بیان داشت: وجدان کاری خود را حفظ کرده و بدون هیچ غرض‌ورزی با همه خبرنگاران، مطبوعات و چهره‌های ورزشی ارتباط پیدا می‌کنم.
وی به ‌ارتبا‌ط‌ خود با منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم ذوب‌آهن اشاره کرد و افزود: ‌ارتباط‌ خوب خود با این تیم اصفهانی را حفظ می‌‌کنم زیرا به ابراهیم‌زاده ارادت خاصی داشته و کسب سهمیه حضور در مسابقات آسیا مدیون تیم ذوب‌آهن می‌دانم.
قلعه‌نویی به لزوم استفاده از شرایط میزبانی در مسابقات لیگ برتر اشاره و خاطرنشان کرد: از ۲۰ بازی خانگی خود نهایت استفاده را می‌کنیم و برنامه‌ریزی خود را هفته به هفته براساس شرایط جدول رده‌بندی لیگ برتر به‌روز می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ساختار طبقه‌بندی شده کادر فنی تیم سپاهان اقدام نوین و جدیدی است، اظهار داشت: این ساختار طبقه‌بندی شده که در حال حاضر در کادر فنی سپاهان به چشم می‌خورد اقدام جدیدی و در گذشته در هیچیک از تیم‌های لیگ برتری فعالیت اعضای کادر فنی اینچنین مشخص و معین نبوده است.
سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به شایعات پیرامون مشکلات ذوب‌‌آهن و سپاهان در فصل پیش‌رو اشاره کرد و گفت: درخشش تیم‌های اصفهانی در مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و مسابقات جام باشگاه‌های آسیا همه شایعات پیرامون مشکلات بین این دو تیم اصفهانی با یکدیگر را از بین می‌برد.
وی با بیان اینکه تا آخرین لحظه به قرارداد خود پایبند هستم خاطرنشان کرد: زمانی که در تیم‌هایی همچون کشاورز یا استقلال اهواز که شرایط مناسبی در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور و لیگ برتر نداشتند کار می‌کردم به پیشنهادهای تیم استقلال تهران پاسخ ندادم زیرا به قرارداد خود پایبند بودم.
قلعه‌نویی با انسانی نبودن ترک فعالیت با یکی از باشگاه‌های لیگ برتری در اواسط فصل اشاره کرد و افزود: تا زمانی که باشگاه سپاهان صلاح بداند و علاقه‌ای به حضور من در این تیم داشته باشد بر طبق قرارداد خود با این باشگاه در اصفهان می‌مانم و به مربیگری خود ادامه می‌دهم.
وی با اشاره به لزوم افزایش نقد و انتقاد در فوتبال کشور خاطرنشان کرد: فضای مطبوعات اصفهان فضای مناسبی و انتقادات خبرنگاران اصفهانی به مسئولان باشگاه سپاهان کمک بسیاری می‌کند.
قلعه نویی درباره رینالدو گفت: زمانی که این بازیکن به استقلال آمد مصدوم نبود. ضمن اینکه من اطلاعی از مبلغ قرارداد او نداشتم و این مسائل در حیطه اختیارات مسئولان است.
سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اظهار داشت: امیدوارم زمانی که ترک سپاهان از اصفهان به تهران بازگشتم خاطرات خوبی از خود برجای بگذارم و با کسب نتیجه مناسب در مسابقات مختلف پاسخ همکاری مسئولان باشگاه با خود را بدهم.

برانکو پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را رد کرد !!

 

 

                   برانکو ایوانکوویچ به پیشنهاد باشگاه پرسپولیس پاسخ منفى داد. 

سرمربى سابق تیم ملى فوتبال ایران که ۱۰ روز پیش با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس براى سرمربیگرى فصل آینده روبه رو شده بود، درباره این پیشنهاد گفت: بسیار خوشحالم که باشگاه بزرگى مانند پرسپولیس به من پیشنهاد مربیگرى در این تیم داده است اما پاسخ من به این پیشنهاد منفى است. دلیلم هم کاملاً شخصى است. من به دلیل برخى مسائل خصوصى نمى توانم در حال حاضر به ایران بازگردم. وى در پاسخ به این سؤال که گفته مى شود که شما به دلیل اعتراض به برخى رفتارها از سوى مقامات فدراسیون فوتبال دیگر قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارید؟ گفت: به هیچ وجه چنین چیزى صحت ندارد. من سال هاى بسیار خوبى را در ایران پشت سر گذاشتم و هیچ گاه محبت مردم ایران را فراموش نمى کنم، نمى توانم به خاطر برخورد یکى، دو نفر محبت کل مردم ایران را فراموش کنم. 

ایوانکوویچ افزود: من با تیم ایران قهرمان بازى هاى آسیایى بوسان شدم. در جام ملت هاى آسیا با ایران به مقام سوم رسیدم. با این تیم به جام جهانى رفتم و بازى هاى بسیار خوبى را در آنجا انجام دادیم. ایران یکى از بهترین تیم هاى دوران زندگى من بوده است. نمى توانم این زمان خوب را فراموش کنم و به هیچ وجه درست نیست که از من نقل قول کرده اند که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارم. دوست دارم بار دیگر به ایران بیایم و خاطرات خوش گذشته را مرور کنم. 

برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان نسبت به پیگیرى شکایت علیه فدراسیون فوتبال ایران اصرار دارید؟ گفت: پس از جام جهانى داریوش مصطفوى علیه من به فیفا شکایت کرد. طبیعى بود که من هم در پاسخ باید دلایلم را به فیفا مى دادم. گفتن این دلایل به معناى شکایت من از ایران نیست. بلکه من تنها پاسخ ادعاهاى مصطفوى را دادم و حالا این فیفا است که باید تصمیم لازم را درباره شکایت مصطفوى وپاسخ من بدهد و اعلام کند که چه کسى درست مى گوید. 

قلعه نویی مقابل اصحاب رسانه!!

 

کاروان سپاهان اواخر هفته گذشته از ترکیه به اصفهان بازگشت تا تمرینات این تیم بعد از ۲ روز استراحت از فردا (یکشنبه) در ورزشگاه آرارات آغاز شود. 

البته به نقل از باشگاه سپاهان امیر قلعه نویی قرار است یکشنبه ظهر با حضور در سالن کنفرانس سرای ورزشکاران تربیت بدنی استان اصفهان پاسخگوی اصحاب رسانه باشد و در مورد اردوی ترکیه و شرایط سپاهان توضیحاتی را به همراه مجید بصیرت ارائه دهد. 

به احتمال زیاد با کج سلیقگی سپاهانی ها در انتخاب این سالن کوچک و معمولی تعدادی از خبرنگاران اصفهانی قادر به حضور در این مصاحبه مطبوعاتی نخواهند بود!

اخبار اختصاصی از اردوی استقلال در ترکیه

 

 

                              آبی ها در کمپ کرنراسپور
تیم استقلال تهران ساعت ۴ بامداد روز جمعه تهران را به مقصد استانبول ترک کرد تا اردویی ۱۰ روزه را در این شهر برگزار کند.
کمپ مجلل
کمپ کرنراسپور در استقلال در منطقه ازمیت کمپی مجلل و با کیفیت است. همین امر موجب رضایت آبی پوشان شده است. طبق اخبار رسیده تمامی بازیکنان حاضر از حضور در چنین اردویی راضی هستند.
غیبت ۳ بازیکن
میلاد نوری هافبک استقلالی ها و مترجم روته مولر همراه تیم به ترکیه نرفتند. نوری مشکل خروجی دارد و مترجم مولر نیز به دلیل مشکل پاسپورتش از همراهی آبی پوشان منع شد. همچنین بیژن کوشکی به خاطر مشکلات مالیاتی و رینالدو به دلیل بیماری با تیم نرفتند. طبق شنیده های ما این چند نفر امروز با حل مشکلات خود راهی استانبول خواهند شد.
جان واریو امروز می آید
فابیون جان واریو هافبک برزیلی استقلال که مدتی است برای حضورش در جمع آبی پوشان امروز و فردا می کند، امروز به استقلالی ها ملحق خواهد شد. طبق صحبت های انجام شده بین مسئولین استقلال و مدیر برنامه های جان واریو، این بازیکن قول داد امروز راهی استانبول شود تا همراه سایر نفرات تمرینات خود را آغاز کند. گفتنی است مرفاوی به کرافت دستور داده در بدو ورود فابیو برای او تمرینات اختصاصی را در نظر بگیرد تا عقب افتادگی خود نسبت به سایر نفرات را جبران کند.
خبری از جباری نیست
کاروان تیم استقلال در حالی راهی ترکیه شد تا خود را برای فصل جدید آماده کند که مجتبی جباری در این سفر همراه آبی پوشان نیست. جباری در سال های پیش هم استقلالی ها را در اردوهای خارجی همراهی نکرد و بعد از بازگشت تیم قراردادش را تمدید کرد. به نظر می رسد مجتبی امسال هم قصد دارد رویه قبل خود را تکرار کند.
حضور چند بازیکن تستی
بنا به درخواست صمد مرفاوی از امروز چند بازیکن خارجی که فیلم بازی آنها مورد تایید سرمربی قرار گرفته به محل برگزاری اردو می روند تا در تمرینات استقلال شرکت کنند. آنها زیرنظر مرفاوی تست فنی می دهند و در صورتی که مورد تایید باشند با استقلال قرارداد می بندند. گفتنی است ۲ بازیکن چپ پا امروز راهی استانبول می شوند تا در اردوی آبی ها شرکت کنند.
گرمی هوا، مشکل آبی ها
هوای محل اردوی استقلال هم اکنون ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده و احتمال بالا رفتن این دما هم وجود دارد. همین امر مشکلاتی را برای آبی پوشان به وجود آورده است. آنها معتقدند در این هوای گرم تمرین کردن محال است اما مولر و مرفاوی اعتقاد به تمرینات فشرده دارند.
استقبال خوب
اعضای تیم استقلال به محض ورود به ترکیه مورد استقبال جمعی از ایرانیان مقیم ترکیه قرار گرفتند. بعد از آن آبی پوشان با یک دستگاه اتوبوس راهی کمپ تمرینی خود در منطقه ازمیت شدند.
برهانی هم رفت
آرش برهانی، آقای گل فصل گذشته لیگ که مدت زیادی را در تمرینات استقلال غایب بود، همراه اعضای تیم به ترکیه رفت تا تمرینات خود را آغاز کند.
رینالدو راهی بیمارستان شد
رینالدو کروزو، هافبک پرویی استقلال پنج شنبه عصر به دلیل اختلافات گوارشی راهی بیمارستان آتیه پایتخت شد. او که قرار بود همراه تیم به ترکیه برود به خاطر بیماری از سفر به این کشور بازماند. به گفته پزشکان علایم مشاهده شده در او احتمال پیدایش به یک بیماری ویروسی را نشان می دهد و به همین خاطر رینالدو باید مدتی را تحت نظر باشد.
مدیرعامل دوشنبه می رود
امیررضا وعظی آشتیانی، مدیرعامل استقلال هم روز دوشنبه راهی ترکیه می شود. آشتیانی همراه با خانواده اش به استانبول خواهد رفت تا چند روزی در این کشور استراحت کند. او در مدت حضورش در ترکیه قرار است یک روز را به ازمیت برود تا در اردوی آبی پوشان شرکت کند.
اتومبیل ها در هتل المپیک
بازیکنان تیم استقلال که با اتومبیل های شخصی خود به هتل المپیک رفته بودند خودروهای خود را در پارکینگ هتل پارک کردند و از آنجا راهی فرودگاه امام خمینی (ره) شدند تا کشور را ترک کنند.
کلوچه در ساعت ۴ بامداد
آبی های پایتخت با هواپیمای ترک راهی استانبول شدند و به همین خاطر مواد غذایی داخل این هواپیما به مزاج آنها خوش نیامد و دلخور شدند اما این پایان قضیه نبود! مدد جباری که همواره مردی دلسوز بوده است از آنجایی که احتمال این موضوع را می داد از تهران برای آبی پوشان آبمیوه و کلوچه تدارک دیده بود و در هواپیما آنها را در اختیار استقلالی ها گذاشت. بازیکنان نیز که از این آقا مدد خوشحال شده بودند از وی تشکر کردند.
تمرینات فشرده
بنابر درخواست کادر فنی، آبی پوشان در مدت حضور خود در ترکیه تمرینات فشرده ای را انجام خواهند داد. مرفاوی در نظر دارد تمرینات بدنسازی سخت در ۲ نوبت را اجرا کند.
امیرآبادی پرخور
مهدی امیرآبادی، هافبک آبی پوشان در اردوی ترکیه به مرد پرخور استقلالی ها تبدیل گشته است. بازیکنان نیز او را سوژه تمرینات خود کرده اند.