لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

جدول هفته سوم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

 

 

 

                        جدول هفته سوم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸ 

 

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1ذوب آهن اصفهان32106157
2مقاومت شیراز32105147
3استقلال تهران32102027
4استیل آذین32017616
5صبای قم32017616
6سایپا320123-16
7پرسپولیس31206515
8استقلال اهواز31203215
9پیکان31115324
10تراکتورسازی31115414
11ملوان311136-34
12سپاهان31024403
13راه آهن310234-13
14ابومسلم302123-12
15فولاد خوزستان301224-21
16شاهین301236-31
17پاس همدان301214-31
18مس کرمان301237-41

نتایج هفته سوم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

 

 

 

            نتایج هفته سوم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸ 

 

پاس همدان ۱ - پرسپولیس ۲ 

 

استقلال اهواز ۱ - مس کرمان صفر 

 

ذوب آهن ۳ - استیل آذین ۱ 

 

مقاومت سپاسی ۳  - سپاهان ۱ 

 

پیکان  ۴ - ملوان انزلی صفر 

 

راه آهن صفر - سایپا ۱ 

 

شاهین بوشهر ۲ - تراکتورسازی ۴ 

 

استقلال ۱ - فولاد خوزستان صفر 

 

صبای قم ۲ - ابومسلم ۱ 

 

وضعیت سپاهان با این باخت بهم ریخت! 

 

استقلال هم برد ضعیفی در برابر فولاد داشت! 

 

ذوب آهن هم حسابی حال استیل آذین را جا آورد! 

 

با این نتایج ذوب آهن رفت به صدر جدول لیگ   

 

قلعه‌نویی: زمانی که از تیم ملی رفتم اول آسیا بودیم

 

 

                   

                      سپاهان با شکست دادن مس کرمان خودش را به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی معرفی کرد. نکته قابل توجه این بود که قلعه‌نویی ترکیب تیمش را با استفاده از دفاع ۴ نفره شکل داد و به یک پیروزی مهم دست پیدا کرد.
قلعه‌نویی در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از سیستم ۲-۵-۳ مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و هیچکس باور نمی‌کرد او در بازی حساس مقابل مس کرمان از آرایش ۳-۳-۴ استفاده کند. البته قلعه‌نویی مدعی است که دو سال پیش در تیم ملی هم از این سیستم استفاده کرده ولی بعضی‌ها می‌خواهند در مورد او بی‌انصافی به خرج دهند. سرمربی سپاهان در آستانه بازی با مقاومت سپاسی در مورد مسائل مختلف با خبرگزاری فوتبال ایران گفت‌وگو کرد:
ابتدا بهتر است از بازی مقابل مس کرمان شروع کنیم که علاوه بر کسب یک پیروزی پرگل، بازی بسیار هماهنگی را به نمایش گذاشتید.
من معتقدم که این دیدار قشنگ‌ترین بازی لیگ در سال‌های اخیر بود. البته این را فقط به خاطر برد سپاهان نمی‌گویم و معتقدم مس کرمان هم یک تیم تاکتیکی و با برنامه است که در ۵۰ متر جلو خطرناک‌ترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود. متاسفانه شرایطی برای آنها به وجود آمد و تعطیلی ۸ روزه تمرینات مس قبل از شروع فصل مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرد. در ضمن مس کرمان ساختار دفاعی خود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و نفرات جدید احتیاج به هماهنگی بیشتر دارند. البته ما مقابل استقلال هم خوب بازی کردیم و در نیمه دوم ۷ کرنر زدیم و گلی هم که خوردیم روی یک ضدحمله بود و جریان بازی را در اختیار داشتیم. در ضمن داور هم به سود ما پنالتی نگرفت و همه این مسائل باعث شد تا در آن بازی ۳ امتیاز را واگذار کنیم.
آیا سپاهان به تیم ایده‌آل شما تبدیل شده است؟
خیر. هرچند در این بازی خیلی‌ها معتقدند که فراتر از آسیا بازی کردیم ولی هنوز با رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله داریم.
چرا نویدکیا مقابل مس بازی نکرد؟
محرم در حال حاضر زیرنظر آقای آلوسی تمرینات بدنسازی را پشت‌سر می‌گذارد و ما می‌خواهیم او را در شرایطی در ترکیب قرار دهیم که بتواند ۹۰ دقیقه برای سپاهان بازی کند.
در بازی با مس برای خیلی‌ها قابل تصور نبود که شما از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کنید. چطور تصمیم گرفتید شیوه بازی سپاهان را تغییر دهید؟
متاسفانه یکی از اخلاق‌های بد ایرانی‌ها این است که هرکس بالا می‌رود می‌خواهند طوری او را زمین بزنند. اسم من را مربی سنتی گذاشته‌اند که اتفاقا افتخار می‌کنم سنتی هستم ولی باید بگویم که بالاترین مدارک حرفه‌ای مربیگری را دارم و در جلساتی هم که بعد از جام جهانی در برلین برگزار شد شرکت کردم. در ضمن یک کلاس حرفه‌ای مربیگری هم در لورکوزن پشت سر گذاشته‌ام که در تاریخ فوتبال ایران هیچکس در چنین کلاسی شرکت نکرده است. باید این را هم بگویم که از سیستم ۳-۳-۴ دو سال پیش در تیم ملی استفاده کردم و معتقدم که سیستم به هیچ عنوان فوتبال بازی نمی‌کند و نفرات تعیین‌کننده هستند.
ولی برخی مدام می‌گویند که شما فقط می‌توانید با استفاده از سیستم ۲-۵-۳ ترکیب تیم خود را آرایش دهید.
من گفتم که دو سال پیش و در تیم ملی از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کردم و بروید تحقیق کنید که آیا قبل از من کسی از این سیستم استفاده کرده است یا خیر. ما الان در سپاهان شرایط لازم را برای استفاده از دفاع خطی داریم و اگر هم لازم باشد از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می‌کنیم و شاید در بازی با مقاومت با همین روش به میدان برویم. البته من از بعضی دوستان یک سئوال دارم. من که مربی کاربلدی نیستم، سنتی هم هستم، تمریناتم مسخره است و ادبیات هم ندارم، پس چطور پرامتیازترین مربی لیگ برتر شناخته می‌شوم و پس از رفتن به استقلال اهواز از لحاظ امتیاز گرفتن در رده چهارم قرار می‌گیرم و با مس کرمان در همین موضوع در رده دوم قرار می‌گیرم و با استقلال هم چند بار قهرمان می‌شوم. چطور می‌شود در هر تیمی که هستم بهترین خط حمله را داریم، آقای گل از تیم من بیرون می‌آید، بهترین خط دفاعی را بدست می‌آوریم و تمامی رکوردها را به نام تیم خودمان ثبت می‌کنیم؟ باید بگویم فوتبال چیزهای دیگری هم دارد و شاید کمتر کسی به چیدمان نفرات و مسائل مختلف دیگر توجه کنید.
آیا قول می‌دهید سپاهان قهرمان شود؟
به نظر من هر مربی که قول قهرمانی بدهد کار درستی انجام نداده است ولی معتقدم که سپاهان پتانسیل قهرمانی را دارد. در ضمن این را هم باید بگویم که هیچ وقت نمی‌توان اتفاقات تلخ فوتبال را پیش‌بینی کرد. من زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، در یک شرایط سخت توانستیم در رقابت‌های مقدماتی و به عنوان سرگروه راهی جام ملت‌ها شویم و همه می‌دانند که در آن زمان فدراسیون چه شرایطی داشت. وقتی از تیم ملی رفتم اول اسیا بودیم و فقط به خاطر یک پنالتی نگذاشتند برنامه‌های ما در تیم ملی ادامه پیدا کند و به یک دوران طلایی برسیم.
آیا طلب خود را از باشگاه استقلال دریافت کردید؟
خیر.
ولی واعظی آشتیانی در مصاحبه‌ای گفته که شما به باشگاه رفتید و طلب خود را گرفتید.
من به باشگاه نرفتم ولی آنها قرار است به نماینده‌ام چک بدهند که هنوز ما آن را ندیده‌ایم. در ضمن گفته‌اند که پاداش هم بماند برای بعد. البته ما با این شرایط هم از دوستان تشکر می‌کنیم.
بازی با مقاومت را چطور می‌بینید
این یکی از سخت‌ترین بازی‌های ماست چون مقاومت یک تیم فیزیکی، بابرنامه و دونده است که امیدارم ۳ امتیاز را بگیریم.

استقلال با 3 نشان تبلیغاتی روی پیراهن !

 

 

          

                  تیم استقلال روز جمعه با 3 نشان تبلیغاتی روی پیراهن خود به میدان خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال بنا بر توافقات به عمل آمده با شرکت کرسی رایانه، فروشنده رایانه های قابل حمل و اداری و لوازم جانبی رایانه ، این شرکت نیز به جمع حامیان مالی فصل جدید استقلال پیوست.

پیش تر عبارات "بازار موبایل ایران" به روی سینه و "بیمه رازی" پشت پیراهن استقلال حک شده بودند که تبلیغ این دو موسسه همچنان در دیدار استقلال – فولاد نیز به چشم خواهد خورد و کرسی رایانه زیر شماره بازیکنان استقلال نقش خواهد بست.

باشگاه استقلال به تازگی با توافقاتی که با شرکت تبلیغاتی اورنج از کشور ارمنستان انجام داده، مسوولیت پیگیری امور بازاریابی خود را به این شرکت سپرده است. 

اسپانسر ۱۳ میلیاردی برای پرسپولیس و تاسیس شرکت هول‌دینگ!

 

 

 

 

 

عباس انصاری‌فرد درباره اسپانسر این تیم عنوان کرد: باشگاه پرسپولیس برای رفع مشکلات مالی خود به دنبال فعالیت‌های بزرگ اقتصادی است. بحث اسپانسر به هیچ عنوان جزء فعالیت‌های بزرگ اقتصادی نیست و ما سعی داریم گامی بزرگ در فوتبال ایران برای اولین بار برداریم.
وی ادامه داد: از نظر اسپانسر باشگاه پرسپولیس قصد داریم یک شرکت هول‌دینگ تشکیل دهیم که در سال کل هزینه باشگاه را پرداخت کند و در هر فعالیت اقتصادی با باشگاه پرسپولیس درصدی برای ما باشد و درصدی برای شرکت اقتصادی و با تعامل مابین تقسیم شود.
مدیرعامل پرسپولیس در جواب این سئوال که آیا این شرکت با توافق با سیروس محجوب تشکیل و در دبی افتتاح می‌شود و ستاره‌های ایرانی هر سال از پرسپولیس جدا می‌شوند گفت: با همکاری آقای محجوب این شرکت شکل می‌گیرد اما اینکه در دبی باشد صحیح نیست. ما شرکت هول‌دینگ را در تهران با شرکت گروه اقتصادی بزرگ و مجرب به زودی افتتاح می‌کنیم. باشگاه پرسپولیس برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه دارد و به هیچ عنوان قصد نداریم نخبه‌های پرسپولیس را به امارات بفرستیم. می‌خواهیم این پول بیشتر در کشور خودمان گردش داشته باشد.
انصاری‌فرد تاکید کرد: با اسپانسر باشگاه که دیگر گروه اقتصادی هول دینگ نام دارد به توافق رسیده‌ایم اما دیگر اسپانسر ما، ۶ میلیاردی نام ندارد و قرار است این شرکت در طول سال کلیه هزینه‌های ما را پرداخت کند که می‌شود گفت این توافق طرفین ۱۳ میلیارد تومان در سال است که با نام اسپانسر پرسپولیس نامگذاری می‌شود.
وی اظهار داشت: به هیچ عنوان هیچکس نمی‌تواند در این بین سوء استفاده کند. این شرکت به ما تعهد دارد و به صورت قانونی ثبت شده است. در صورت تخلف مراجع قانونی به شدت با خاطیان برخورد می‌کند و ما در این زمینه تمام جوانب را در نظر گرفته‌ایم که فردی خدای ناکرده به دنبال سوء استفاده از پرسپولیس نباشد.
امیدوارم این کار تا اواسط هفته آینده به پایان برسد. البته توافقات اولیه کاملا انجام شده و هیچ مشکلی علی‌رغم شیطنت‌های مختلف وجود ندارد.
انصاری‌فرد درباره ممنوع‌المصاحبه بودن بازیکنان پرسپولیس گفت: بحث ممنوع‌المصاحبه بودن بازیکنان در پرسپولیس نکته‌ای بسیار ضروری برای باشگاه است چون باید تکلیف خیلی از چیزها را بدانیم و ببینیم چه کسی راست می‌گوید و یا چه کسی از زیر حرف‌های خود فرار می‌کن.د بعضی از بازیکنان می‌گویند حرف‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده را نزده‌ایم. ما نمی‌توانیم خبرنگاران را تحت فشار قرار دهیم. احتمال می‌دهیم که حرف‌ها را زده باشند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به جای این حرف‌ها، بازیکنان تمرکز بر روی عملکرد خود داشته باشند.
وی افزود: به همین دلیل هشداری به بازیکنان دادیم که اگر مصاحبه‌ای را در رسانه‌ها دیدیم با آنها برخورد کنیم تا برخی‌ها که دوست دارند پرسپولیس در هفته‌های اول دچار تفرقه شوند ناکام باشند.
انصاری‌فرد خاطرنشان کرد: با مرور مطالب برخی رسانه‌ها متوجه شدم که قصد دارند با تفرقه انداختن در بین بازیکنان و صحبت‌کردن علیه یکدیگر به هدف خود برسند اما وقتی ما از بازیکن در خصوص اهدافش درباره مصاحبه بر ضد هم‌تیمی خود پرسیدیم او اعلام کرد که این مصاحبه‌ را انجام نداده است که واقعا برایمان جای تعجب داشت و بالاخره تصمیم گرفتیم که بازیکنان با صحبت نکردن بیشتر به فکر بازی‌ها و نتایج بازی باشند.
انصاری‌فرد همچنین درباره اولتیماتوم هوارملا محمد به باشگاه پرسپولیس برای دریافت پولش گفت: او هیچ اولتیماتومی نداده اما ما طبق روال باشگاه و با توجه به اینکه نمی‌خواهیم بازیکنی بدون حساب و کتاب وارد تیم شود این بازیکن خوب را برای بخش مقدماتی پزشکی باشگاه به کلینیک خود فرستادیم. حالا برخی حرف‌هایی می‌زنند که نباید به آن توجه کرد. هوارملا محمد به احتمال فراوان تا دو روز بعد از بازی با پاس همدان با پرسپولیس تمرین می‌کند.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره انتقادها از کرانچار؛ یادآور شد: باید قبول کنیم این مربی تازه به ایران آمده است و هنوز نمی‌تواند شناخت کافی را بر روی تیم داشته باشد. زمان می‌برد بازیکنان برای او بتوانند در زمین هنرنمایی کنند و تاکتیک‌های لازم را پیاده کند. ۴ یا ۵ هفته باید صبور باشیم تا شرایط آرمانی به دست آید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در تاریخ ۷ تا ۹ شهریور در مسابقات چهار‌جانبه امارات شرکت کنیم تا از لحاظ تاکتیکی و تیمی هماهنگ‌تر شویم. وقتی بازیکنان پرسپولیس را جذب می‌کردم با مشاوره و دقت لازم این کار را کردم و هنوز هم معتقدم که جزء بهترین‌های ایران هستند.
وی افزود: نگران نتایج بازی‌های پرسپولیس نیستم چون اتفاق مهمی نیست. ما باید قبول کنیم پرسپولیس می‌تواند روز به روز رو به جلو حرکت کند و بهتر باشد. در بازی مقابل استقلال اهواز بازیکنان تیم ملی را به زمین فرستادیم و باید قبول کنیم آنها خسته بودند. من از کرانچار انتظار داشتم از نفرات جویای نام دیگری در زمین استفاده کند.
مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: با این حال سرمربی صلاح دانست که اینطور نباشد و از نوروزی و زارعی استفاده کرد. شاید این موضوع برخلاف نظر من بود اما من باید به نظر سرمربی تیم خودم احترام بگذارم اگر چه دوست داشتم از بازیکنانی که برای جذب آنها زحمت زیادی کشیدیم بیشتر استفاده شود تا از همه نیروها سود ببریم.
انصاری‌فرد اظهار داشت: به همین دلیل جلسه‌ای با کرانچار با نظر کمیته فنی تشکیل دادیم و نقاط ضعف و قوت را برای کمک به افکار تاکتیکی او گوشزد کردیم اما اولتیماتوم و تذکر در کار نبود.
مدیرعامل پرسپولیس در جواب این سئوال که آیا کرانچار می‌تواند دو سال در ایران کار کند خاطرنشان کرد: امیدوارم این طور باشد اما همه چیز دست خودش است. اگر خوب کار کند می‌ماند و اگر بد کار کند کار سختی برای حضور در پرسپولیس دارد. من به مسائل فنی این سرمربی اعتقاد دارم و سعی می‌کنم انتقادهای که است را راحت‌تر به او بگویم تا موفق شویم.
وی یادآور شد: موضوعی که باید به کرانچار می‌گفتم این بود که هواداران نگران هستند و انتظار بیشتری از پرسپولیس دارند. من به سرمربی پرسپولیس اعلام کردم ۹۰ درصد هواداران ایرانی که عاشق پرسپولیس هستند تحملشان کمتر از هواداران اروپایی است چون احساسی هستند و دوست دارند پرسپولیس برنده باشد.
انصاری فرد اضافه کرد: به همین دلیل من این موضوع را برای سرمربی پرسپولیس با کمک کمیته فنی بیشتر تشریح کردم که اگر ما حتی الان ناهماهنگ و ناآماده هستیم نباید از نتایج ابتدای لیگ برتر غافل باشیم.
انصاری‌فرد در جواب این سئوال که هنوز خود را مدعی قهرمانی می‌دانید؛ گفت: قطعا مدعی قهرمانی هستیم و این حرف را با قدرت هر چه تمام‌تر می‌زنم چون به تیم خودم اعتقاد قلبی دارم. سال قبل دیدید برق شیراز در اول فصل اول صدرنشین بود و در نیم فصل دوم چگونه به لیگ یک سقوط کرد و یا استقلال که در اوایل کار حتی به رده ۱۳ و ۱۴ جدول رفت اما قهرمان شد. من دلیلی نمی‌بینم که نگران باشم.
وی افزود: فاصله در ابتدای جدول کم است. رقیب‌های ما مثل سپاهان امتیاز از دست دادند و حتی استقلال نیز تمام امتیازها را نگرفته به همین دلیل ما با استراتژی باشگاه پرسپولیس که از ۴ بازی حداقل ۸ امتیاز بگیریم وارد عمل شده‌ایم و می‌دانیم اگر به این نتیجه نرسیم باید در دو بازی بعدی با توجه به دو تساوی اول برنامه‌ریزی و قدرت بیشتری را به کار بگیریم. من مطمئن هستم به هدف خود خواهیم رسید.
انصاری فرد درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مسئله این است که سازمان تربیت‌بدنی باید موضوع شرکت هول‌دینگ پرسپولیس را بپذیرد تاقرارداد نهایی را امضا کنیم. ما مشکل پول نداریم و راحت‌ می‌‌توانیم مشکل بازیکنان را حل و کلیه‌ هزینه‌های جاری باشگاه‌ها را تامین کنیم اما چشم‌انتظار اقدامات سازمان تربیت‌بدنی هستیم تا با روشن‌شدن تکلیف این سازمان بتوانیم به قولی که به بازیکنان دادیم عمل کنیم و با تایید اسپانسر و ثبت شرکت پول خود را دریافت کنیم که امیدوارم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیافتد تا ما شرمنده بازیکنان نشویم.
انصاری‌فرد در مورد تیاگو و برزیلیا؛ دو بازیکن برزیلی عنوان کرد: این دو بازیکن برزیلی خوب هستند و ما به مربی خود گفته‌ایم بیشتر به این دو بازیکن میدان دهند تا آنها بتوانند خودشان را نشان دهند. سعی می‌کنیم پس از هر بازی با کرانچار در کمیته فنی بیشتر گفت‌وگو کنیم تا او را به فوتبال ایران و پرسپولیس آشنا کنیم. امیدوار هستم در بازی روز پنجشنبه مقابل پاس همدان که نتیجه‌اش برای ما حیاتی است به سه امتیاز برسیم و این فرصت‌های حیاتی و حساس را از دست ندهیم چون من هنوز هم از حتی یک بازیکن جوان پرسپولیس که آن را جذب کرده‌ام دلسرد نشده‌ام و می‌دانم حرف‌‌های زیادی برای گفتن دارند.
انصاری‌فرد گفت: اگر بازیکنان پرسپولیس در یکی از دو بازی اخیر هواداران را می‌دیدند قطعا روحیه بالاتر بود. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم در بازی مقابل بنیاد‌کار که موجب حذف پرسپولیس شد چگونه وقتی تیم پرسپولیس وارد ورزشگاه شد و ۱۰۰ ‌هزار نفر را در ورزشکار دید اشک شوق در چشمان بازیکنان و کادر فنی جمع شده بود. وقتی که تیم نتیجه را واگذار کرد هیچ بازیکنی دوست نداشت در چشمان هواداران نگاه کند و همه دوست داشتند که بعد از هواداران آخرین افرادی باشند که ورزشکار را ترک می‌کنند. من امیدوارم باز هم این هیجان از سوی هواداران به بازیکنان ما تزریق شود که بسیار حیاتی است و ما هم بتوانیم با کسب نتایج مطلوب پاسخ حمایت آنها را به خوبی بدهیم.
مدیرعامل پرسپولیس در خصوص پیشکسوتان این باشگاه عنوان کرد: سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی‌های خوبی برای سرمایه‌های باشگاه پرسپولیس داشته باشیم به همین دلیل می‌‌خواهم در کنار این بزرگان در مسابقات جام پیشکسوتان به میدان بروم و بتوانم از تجارب آنها استفاده کنم. از افرادی که این مسابقات را ترتیب داده‌اند تشکر می‌کنم چون باید یاد بگیریم که هیچ وقت نباید یاد این عزیزان فراموش شود. 

محسن یوسفی از هفته پنجم در استقلال !!!

 

 

                      

                       محسن یوسفی می تواند از هفته پنجم رقابت های لیگ برای استقلال به میدان برود. با اتمام خدمت سربازی این بازیکن او با جدایی از صبا پیراهن آبی را بر تن می کنند.
• بازگشت به استقلال حتمی شده است؟
- مشکلی برای بازگشت به استقلال ندارم. بازیکن این تیم بوده ام و با اتمام سربازی ام مجددا ً آبی پوش می شوم.
• انگار مسئولان باشگاه صبا با جدایی ات مخالفت کرده بودند؟
- با مسئولان باشگاه صحبت کردم و مشکلی برای پیوستن به استقلال ندارم. خوشبختانه سردار شهریاری و مسئولان باشگاه همکاری های لازم را با بنده انجام دادند. جا دارد از زحمات آنها طی این چند وقت تشکر کنم. مطمئناً با مساعدت صبایی ها مشکلی برای حضور در استقلال ندارم.
• شنیده می شود از هفته پنجم هم می توانی برای استقلال بازی کنی؟
- خودم هم این خبر را شنیده ام. دوران سربازی ام در هفته چهارم لیگ به اتمام می رسد و طبق اعلام سازمان می توانم از هفته پنجم برای استقلال بازی کنم.
• چقدر برای بازگشت به استقلال تمایل داری؟
- خب استقلال خانه من است. جدایی از این تیم خیلی برایم سخت بود اما حالا که دوباره به این تیم بر می گردم خیلی خوشحال هستم. با پیراهن آبی آرزوهای زیادی دارم.
• فصل گذشته در صبا خیلی خشن نشان دادی. در استقلال که دیگر از این خبرها نیست؟
- نه، چرا خشونت؟ با روحیه بالا به استقلال برمی گردم. می خواهم نبودم در این یک سال را جبران کنم. در استقلال حرف برای گفتن زیاد دارم.
• رقابت در چپ استقلال بالا است. فکر می کنی با این تیم بتوانی بعنوان بازیکن فیکس به میدان بروی؟
- طبیعتاً هر بازیکن به دنبال فیکس شدن در تیم است. من هم تمام تلاشم را می کنم تا با بالابردن آمادگی ام بعنوان یکی از ثابت های استقلال به میدان بروم.
• استقلال را در فصل جدید چطور می بینی؟
- مطمئناً استقلال مثل فصل گذشته هم می تواند به موفقیت برسد. با این کادر فنی و بازیکنان کلیدی استقلال برای قهرمان شدن چیزی کم ندارد. انتظارات از تیم مرفاوی بالا است و من امیدوارم تمام بچه ها با یکدلی و اتحاد هم این تیم را به مقام قهرمانی برسانند.

برنامه هفته سوم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

  

 

                برنامه هفته سوم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 مقاومت سپاسی – سپاهان  

پاس همدان – پرسپولیس  

پیکان – ملوان  

صبا – ابومسلم  

راه آ‌هن – سایپا  

ذوب آهن – استیل آذین  

شاهین – تراکتور  

استقلال – فولاد خوزستان  

استقلال اهواز – مس

اصغر حاجیلو سرپرست تیم ملی فوتبال شد

 

 

  

                      تا اوایل هفته آینده سرپرستی تیم ملی به اصغر حاجیلو به طور رسمی ابلاغ خواهد شد.
اصغر حاجیلو هفته گذشته از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب و معرفی شد اما تا این لحظه حکم سرپرستی تیم ملی به او به طور رسمی ابلاغ نشده است.
قرار است تا اوایل هفته آینده این اتفاق رخ دهد و پس از آن حاجیلو با افشین قطبی جلسه‌ای در زمینه همکاری در تیم ملی خواهد داشت. این دو نفر هنوز با یکدیگر ملاقات نداشته‌اند.
سرمربی تیم ملی پیش از این عنوان کرده بود بهتر است سرپرست تیم ملی زبان انگلیسی بداند که حاجیلو هم در رسانه‌ها اعلام کرد زبان انگلیسی‌اش بد نیست.

پاسخ باشگاه استقلال تهران به شایعات اخیر !!

 

 

 

                   ۵ مهاجم داریم ، هوار ملا محمد را می خواهیم چکار؟!
باشگاه استقلال تهران اعلام کرد : هیچ مذاکره ای با مهاجم عراقی پرسپولیس نداشته و قصد به خدمت گرفتن هوار ملامحمد را نیز ندارد.
به دنبال مشکلات مالی مهاجم عراقی پرسپولیس با عباس انصاریفرد شایعاتی در خصوص انتقال وی به استقلال تهران مطرح شده بود که هادی مباشری معاون پشتیبانی باشگاه استقلال تهران با تکذیب آن اظهار داشت: باشگاه ما به دنبال خرید مهاجم عراقی پرسپولیس نیست و مذاکره ای نیز با این بازیکن نداشته است.
وی افزود: روز گذشته یکی از واسطه ها با بنده تماس گرفت و اعلام کرد :هوار محمد با پرسپولیس به توافق نرسیده و اگر باشگاه استقلال تمایل دارد او را به این تیم بیاورد. ما نیز در پاسخ به این واسطه گفتیم ۵ مهاجم آماده دارم و به هیچ عنوان دنبال جذب حوار ملامحمد نیستیم.
مباشری در ادامه با اشاره به مصدومیت مجتبی جباری خاطرنشان کرد : این بازیکن هر روز تمرینات خود را زیر نظر دکتر نوروزی ادامه می دهد و امیدواریم که از چند هفته دیگر آماده حضور در میادین شود.
اظهار نظر معاون پشتیبانی استقلال در خصوص بازگشت زود هنگام جباری در شرایطی است که طی چند روز گذشته صحبت از مصدومیت سنگین او بود و اینکه جباری چند ماهی دور از میادین خواهد بود.

احتمال لغو میزبانی مس، ذوب‌آهن و سپاهان در آسیا!!

 

 

 

                    سازمان لیگ با ارسال نامه‌های جداگانه‌ به باشگاه‌های مس کرمان، سپاهان و ذوب آهن اصفهان نسبت به استاندارد سازی ورزشگاه‌های خانگی آنها هشدار داد.
سازمان لیگ برتر فدراسیون با ارسال نامه ای به باشگاه فرهنگی ورزشی مس کرمان خواستار اجرا و پیگیری استانداردهای استادیوم باشگاه مس با مطابق قوانین AFC در لیگ قهرمان آسیا شد. در این نامه متن این مقررات به زبان های فارسی و انگلیسی برای باشگاه ارسال شد.
باشگاه مس تا آبان ماه سال ۱۳۸۸ مهلت دارد کلیه استانداردهای لازم را در استادیوم مورد نظر آن باشگاه جهت معرفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوره سال ۲۰۱۰ انجام دهد.
لازم به ذکر است براساس اعلام سازمان لیگ برتر، مسئولیت احتمال لغو بازی های خانگی آن باشگاه در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا به واسطه عدم تامین شرایط و استانداردها بر عهده باشگاه مس کرمان است. همچنین رونوشت این نامه برای اداره کل تربیت بدنی استان و هیئت فوتبال کرمان نیز ارسال شده است.
رئیس سازمان لیگ برتر همچنین نامه ای خطاب به مدیران عامل دو باشگاه ذوب اهن و فولاد نوشت. در متن این نامه آمده است:
با توجه به مکاتبات متعدد سال گذشته در مورد استاندارد سازی ورزشگاه های لیگ قهرمانان آسیا که پیش‌تر بارها توضیح داده شده به آگاهی می رساند که ورزشگاه فولاد شهر اصفهان نور کافی برای برگزاری این رقابت ها ندارد و قرار بود تا پایان اردیبهشت ماه ۸۸ این مورد تامین شود که تا حال حاضر انجام نشده است. ضمنا در آخرین دیدار سوزوکی از ورزشگاه فولاد شهر ، تاکید کرد اگر نور ورزشگاه تامین نشود سپاهان از امتیاز میزبانی دراصفهان محروم خواهد شد.
عزیز محمدی در ادامه نامه تاکید کرد: نور ورزشگاه تا حداقل ۱۲۰۰ لوکس تامین و زمین تمرینی به طور مجزا در غیر از محل زمین اصلی برای تیم های میهمان با امکانات کامل آماده شود و مهمتر از آن استادیوم نقش جهان اصفهان نیز حداکثر تا پایان آبان ماه ۸۸ بر اساس استاندارد های AFC تکمیل شود.
رئیس سازمان لیگ با هشدار در این زمینه تاکید کرد باشگاه های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن نسبت به تامین موارد استانداردهای یاد شده، سریعا اقدام کنند و در واقع عدم تکمیل ورزشگاه نقش جهان نه تنها موجب محرومیت باشگاه فولاد سپاهان از برگزاری دیدارهای خانگی می شود بلکه عدم تامین نور استادیوم فولادشهر نیز باعث می شود تیم فوتبال ذوب آهن هم از برگزاری دیدار خانگی در دوره جدیدی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ محروم شود.
نائب رئیس دوم فدراسیون در ادامه با تشریح روند قبلی این استادیوم ها افزود: سال گذشته با توجه به همکاری هر دو باشگاه و پیگیری مستمر کمیته روابط بین الملل فدراسیون در روند پیشرفت پروژه تکمیل استادیوم فولاد شهر اصفهان و رفع نواقصی نظیر VIP ، میکس زون، مدیا سنتر و ...، بازی های خانگی تیم سپاهان مشروط به تامین نور در پایان دوره سال جاری لیگ قهرمانان آسیا امکان پذیر شد در صورتی که در سال قبل ازآن، این امر در استادیوم فولاد شهر صورت نگرفت و تیم سپاهان با محرومیت، بازی های خانگی خود را دراستادیوم آزادی تهران برگزار کرد.  

پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک مغلوب سالار شمیران شد

 

 

                           

                    تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری تدارکاتی بعدازظهر دیروز با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم لیگ دو سالار شمیران شد.
تیم فوتبال پرسپولیس تهران بعدازظهر دیروز از ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه در دیداری تداکراتی مقابل تیم فوتبال سالار شمیران قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک مغلوب این تیم شد گل‌های سالار شمیران در دقایق ۳۵ و ۶۵ زده شد و گل پرسپولیس در دقیقه ۸۰ توسط الهایی به ثمر رسید.
* در بازی امروز بازیکنان اصلی پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال اهواز حضور نداشتند.
* محجوب اسپانسر جدید ۶ میلیاردی پرسپولیس از نزدیک نظاره‌گر بازی بود و دقایقی با محمود خردبین و زادمهر گفت‌وگو کرد.
* دروازه‌بانها نیم‌ساعت زودتر از سایر بازیکنان در محل تمرین حضور پیدا کردند و با عابدزاده به تمرین پرداختند.
* علی‌رضا محمد و نیک‌نفس انفرادی تمرین کردند.
* یک روانشناس در تمرین امروز حضور پیدا کرد و دقایقی با بازیکنان به گفت‌وگو پرداخت.
* بیوک وطن‌خواه به عنوان مدیر تیم فوتبال سالار شمیران در تمرین امروز پرسپولیس حضور پیدا کرد.
* در حاشیه تمرین امروز کرانچار و عابدزاده با فریادهای بلند بازیکنان را راهنمایی می‌کردند.
* ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه اول حقیقی، باقری‌ها، کلاه‌کج، فرضیات، علی‌عسگر، مهدی شیری، آقازمانی، پروین، صغیری، شکوری و خلیلی بودند.
* در نیمه دوم وسلی به جای خلیلی، حلافی به جای صغیری، الهایی به جای پروین و ناهیجی به جای حقیقی به میدان رفتند.
* آرفی که با لباس شخصی در تمرین امروز حضور داشت شدیداً از دست رسانه‌ها بابت سوءاستفاده از عکس‌های وی ناراحت بود.
* حدود ۶۰۰ هوادار در بازی امروز بازهم بازیکنان را تشویق نکردند و فقط نظاره‌گر بودند.

پرونده اختلاف طالب‌لو و رحمتی بسته شد

 

 

 

 

                            صبح امروز در اتفاقی خوش یمن دو دروازه‌بان شایسته فوتبال ایران با رفع کدورت‌ها باب دوستی دوباره را گشودند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال، پیرو مصاحبه هفته گذشته سیدمهدی رحمتی علیه وحید طالب‌لو و متعاقب آن پیگیری موضوع از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صبح امروز دو بازیکن یاد شده در محل فدراسیون فوتبال با دکتر شریفی رئیس کمیته انضباطی دیدار کردند.

واعظی‌آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال نیز برای ارائه نقطه نظرات خود به دعوت دکتر شریفی دراین دیدار حضور یافته بود.

در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید رئیس کمیته انضباطی مدارک موجود پیرامون موضوع مطرح شده از سوی دروازه‌بان سپاهان را بررسی کرد و اظهارات وحیدطالب‌لو را به عنوان شاکی و سیدمهدی رحمتی را به عنوان متشاکی شنید.

وحیدطالب‌لو با اشاره به اینکه طرح این موضوع باعث تکدر خاطر وی و ناراحتی او و خانواده‌اش شده است تصریح کرد هدفش از پیگیری این قضیه پایان یافتن حرف و حدیث‌ها و یکسره شدن این مباحث  است.

 وی تاکید کرد قرآن را همواره به عنوان حافظ و پشتیبان همراه خود دارد. لذا به هیچ عنوان خواهان رسانه‌ای شدن این موضوع نبوده و نسبت دادن مواردی همچون سحر و جادو به وی به هیچ وجه حقیقت ندارد.

سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سپاهان نیز اعلام کرد مصاحبه تلویزیونی‌اش بعد از دیدار استقلال و سپاهان ناشی از غلبه احساسات بر وی بوده و به هیچ عنوان قصد نسبت دادن چنین موضوعی را به دروازه‌بان استقلال نداشته است.

همچنین مجید بصیرت، سرپرست سپاهان که به جای محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه در این نشست حضور یافته بود خواهان بخشش رحمتی از سوی طالب‌لو شد.

در ادامه مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی نیز باتاکید بر اجتناب بازیکنان از اظهارنظرهای احساسی تصریح  کرد گاهی اوقات صحبت‌های نسنجیده زمینه‌ساز سوءتفاهم‌ها و تنش‌ها می‌شود که بهتر است بازیکنان از آن دوری کنند.

  در نهایت با صحبت‌های واعظی آشتیانی و توصیه به طالب‌لو برای چشم‌پوشی از خطای رقیب خود و تاکید مدیرعامل استقلال بر حفظ رفاقت‌ها و ضرورت وجود احترام متقابل میان دو دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران ، وحید نیز از حق خود گذشت کرد و دو دروازه‌بان ملی‌پوش با در آغوش کشیدن یکدیگر در محل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به حرف و حدیث‌های پیش‌آمده پایان دادند.

به این ترتیب پرونده اختلاف طالب لو و رحمتی با بزرگ‌منشی دو طرف ختم به خیر شد. 

آخرین وضعیت مجتبی جباری!!!!

 

 

 

 

               فیزیوتراپیست استقلال آخرین وضعیت مجتبی جباری هافبک استقلال را تشریح کرد.

امین نوروزی در گفتگوی اختصاصی با سایت رسمی باشگاه استقلال در خصوص مصدومیت مجتبی جباری، هافبک بازی‌ساز استقلال اظهار داشت: با توجه به معایناتی که به عمل‌ آمد آقای جباری چندی پیش دچار مصدومیت شده و پای وی از ناحیه رباط صلیبی تحت فشار شدید قرار گرفته است.

نوروزی در خصوص طولانی شدن زمان تا اظهار نظر در مورد مصدومیت این بازیکن گفت: از آنجاییکه جباری 3 سال پیش از ناحیه زانو مورد عمل جراحی قرار گرفته بود هرگونه اظهارنظر درمورد وضعیت وی منوط به بررسی‌های دقیق و معاینات کامل زانوی وی بود که با توجه به نظر پزشک جراح ایشان وی باید طی 10 روز آینده فیزیوتراپی وتمرینات قدرتی و تعادلی را ادامه دهد. پس از آن یک تست کامل پزشکی از زانوی جباری به عمل می‌آید که در صورت مثبت بودن نتایج آن جباری به تمرینات گروهی خواهد پیوست. اما در غیر این صورت پزشک جراح ایشان در خصوص ادامه روند درمانی وی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نوروزی در پایان تصریح کرد: طی هفته گذشته هیچ گفتگویی با رسانه‌ها نداشته است و اظهارنظرهای منتشره به نقل از وی در رسانه‌ها صحت ندارد. 

 

*** جالب اینست که مجتبی جباری هر فصل بعد از کلی ناز و عشوه با استقلال قرارداد می بندد  و در طول فصل حداقل در نیمی از بازیها مصدوم و غایب است. 

آقای واعظی باز هم گل کاشتی با این همه التماسی که با مجتبی جباری کردی   

طالب‌لو از رحمتی شکایت کرد !

 

 

 

           دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال‌تهران به دلیل مصاحبه دروازه‌بان تیم سپاهان اصفهان از وی شکایت کرد.
در پی مصاحبه مهدی رحمتی علیه وحید طالب لو بعد از بازی سپاهان مقابل استقلال در هفته اول لیگ برتر، طالب لو از رحمتی به کمیته انضباطی شکایت کرد.
جلسه رسیدگی به این پرونده فردا ساعت ۱۱ صبح در محل کمیته انضباطی برگزار می شود.
مهدی رحمتی بعد از بازی با استقلال مقابل دوربین های تلویزیونی به انتقاد از حوله همراه طالب لو کرد و گفت: من می‌دانم محتویات آن حوله چیست و آن را در اختیار دارم.
دروازه بان سپاهان با این صحبت طالب لو را به استفاده از جادو متهم کرده بود.

تخصص قلعه نویی فریب مظلومی

 

 

 

           

                         اولین رویارویی قلعه نویی و مظلومی در بازی های فصل پیش با سوپرایز ویژه مربی فصل قبل استقلال همراه بود.
مس که عمدتا ۴-۲-۳-۱ بازی می کرد ناگهان در برابر ۳-۵-۲ استقلال سیستم خود را به ۳-۶-۱ تغییر داد تا در نبرد تاکتیکی این مس باشد که به راحتی هرچه تمامتر استقلال قلعه نویی را در کرمان شکست دهد. اما در بازی برگشت این بار مظلومی بود که کاملا جا خورد چراکه استقلال قلعه نویی دست از سنت خود برداشت و با تغییر تاکتیکی اش سبب شد سیستم مظلومی از کار بی افتد تا قلعه نویی انتقام شکست دور رفت را بگیرد. بعد از بازی با استقلال مظلومی بارها از اینکه در آن بازی تیمش را با ۳-۶-۱ برابر استقلال به زمین فرستاد ابراز ندامت کرد و گفت اگر با دو مهاجم بازی می کردیم به راحتی استقلال را می بردیم. یک فصل گذشت و مجددا همان اتفاق برای مظلومی و قلعه نویی رخ داد.
مربی مس این بار مطمئن بود که سپاهان قلعه نویی با همان سیستم دوست داشتنی امیر به مصاف او می آید تا مظلومی یک هفته مس را با ۳-۶-۱ تمرین دهد. اما باز هم مظلومی گول تاکتیکی قلعه نویی را خورد تا بعد از بازی مجددا از به کار گیری این سیستم ابراز ندامت کند. او البته قبل از بازی با سپاهان قول داده بود در برابر تیم های قلعه نویی دیگر ضد سیستم نزند و با روش معمول تیمش بازی کند!

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال برای دیدار با بحرین اعلام شد

 

 

 

          

                                 افشین قطبی اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای دیدار با بحرین را اعلام کرد.
هادی عقیلی – رحمان احمدی – فرزاد آشوبی – آرش برهانی – احسان حاج صفی – خسرو حیدری – سیدجلال حسینی – مجتبی جباری – حسین کعبی – حسین کاظمی – هادی نوروزی – محمدرضا خلعتبری – میثاق معمارزاده – علیرضا محمد – محمد نصرتی – پژمان نوری – سیدمهدی رحمتی – فرشید طالبلو – فریدون زندی – مجتبی زارع و حسن اشجاری بازیکنانی هستند که تیم ملی را برای دیدار دوستانه مقابل تیم ملی بحرین همراهی می‌کنند.
همچنین جواد نکونام – مسعود شجاعی – آندرانیک تیموریان – مهرزاد معدنچی و ایمان مبعلی در کشور بحرین به تیم ملی ملحق خواهند شد.
بازیکنان حاضر در لیگ برتر ایران باید روز شنبه (هفتم شهریورماه) ساعت یک بامداد در آکادمی ملی فوتبال خود را به کادر فنی معرفی کنند.  

ملی‌پوشان ایران تیم بلاژوویچ را مغلوب کردند

 

 

 

 

شاگردان افشین قطبی شب گذشته در خانه بوسنی به میدان رفتند و در حالی که تا اواسط نیمه دوم با ۲ گل از حریف اروپایی خود عقب بودند، سه بار دروازه این تیم را باز کردند تا تیم پیروز میدان لقب بگیرند.
در این بازی ادین دژکو مهاجم سرشناس تیم ولفسبورگ آلمان در دقیقه ۵۲ سانتر ارسالی از سمت چپ خط دفاعی ایران را با ضربه سر وارد دروازه مهدی رحمتی کرد و همین بازیکن در دقیقه ۶۵ دومین گل شاگردان میروسلاو بلاژوویچ را به ثمر رساند.
ملی پوشان ایران پس از دریافت این دو گل بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و تعویض های افشین قطبی و حضور نفراتی چون هادی نوروزی، ایمان مبعلی و آرش برهانی، باعث افزایش حملات تیم ملی شد.
در دقیقه ۷۹ ضربه نوروزی از داخل محوطه هجده قدم با واکنش دروازه بان حریف مواجه شد؛ اما مسعود شجاعی در ریباند موفق به باز کردن دروازه بوسنی شد تا اختلاف به حداقل کاهش یابد.
در دقیقه ۸۶ آرش برهانی که ثانیه هایی پیش وارد میدان شده بود، سانتر ارسالی از روی ضربه ایستگاهی که توسط ایمان مبعلی به روی دروازه ارسال شد را وارد دروازه حریف کرد تا بازی به تساوی بکشد؛ اما این پایان کار نبود.
در سومین دقیقه از وقت های تلف شده این دیدار بار دیگر مبعلی با پاسی عمقی مسعود شجاعی را روانه دروازه حریف کرد و بازیکن اوساسونا نیز پاسی دقیق و عرضی برای آندرانیک تیموریان فرستاد تا لژیونر ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس سومین گل شاگردان افشین قطبی را به ثمر برساند.
بدین ترتیب تیم ملی ایران در حالی که ۲ بر صفر از حریف عقب بود، در پایان به برتری ۳ بر ۲ رسید تا در هفتمین رویارویی تاریخ دو تیم به چهارمین پیروزی دست یابد.
کواچیچ از کرواسی قضاوت این بازی دوستانه را برعهده داشت؛ اما برخلاف انتظار، چندین بار مجبور به استفاده از کارت زرد شد چرا که نفرات تیم بارها با یکدیگر درگیر شده و بازی را از حالت دوستانه خارج کردند.
جواد نکونام، مهرزاد معدنچی و خسرو حیدری از تیم ایران و اسپائیچ و ژکو از بوسنی نفراتی بودند که از داور کروات اخطار گرفتند و این در حالی بود که وی به دلیل دوستانه بودن بازی بارها از دادن کارت زرد به نفرات خاطی خودداری کرد.
اسامی نفرات تیم ملی ایران: مهدی رحمتی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، حسن اشجاری(۴۶ پژمان نوری)، حسین کعبی، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی(۶۶ هادی نوروزی)، جواد نکونام، خسرو حیدری(۸۵ آرش برهانی)، مهرزاد معدنچی(۵۱ ایمان مبعلی) و مسعود شجاعی(۹۵ فرزاد آشوبی)
سرمربی: افشین قطبی

جدول هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر فصل 89-88

  

 

  

               جدول هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر فصل 89-88

  

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1استیل آذین22006336
2ملوان21103214
3ذوب آهن اصفهان21103034
4مقاومت شیراز21102024
5استقلال تهران21101014
6سپاهان21013123
7صبای قم21015503
8راه آهن21013303
9سایپا210113-23
10پرسپولیس20204402
11استقلال اهواز20202202
12ابومسلم20201102
13فولاد خوزستان201123-11
14شاهین201112-11
15تراکتورسازی201112-11
16پیکان201113-21
17پاس همدان201102-21
18مس کرمان201136-31

نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

              نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

ابومسلم صفر - پاس همدان صفر 

 

استیل آذین 4 - صبا قم 3 

 

ملوان انزلی 2 - راه آهن 1 

 

سایپا 1 - شاهین بوشهر صفر   

 

فولاد خوزستان 1 - پیکان 1 

 

پرسپولیس 1 - استقلال اهواز 1 

 

مقاومت سپاسی صفر -   استقلال  صفر  

 

تراکتورسازی تبریز صفر  -  ذوب آهن صفر   

 

سپاهان ۳ -  مس کرمان صفر   

 

تا اینجای کار بهترین تیم هفته اول و دوم ، استیل آذین بوده که هر دو بازی را با اقتدار برده  

 

باید به هدایتی که با جذب بازیکنان خوب و ترکیب قوی یه تیم محکم ساخته تبریک گفت  

نتایج هفته اول لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

  

 

 

                  نتایج هفته اول لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

 

راه آهن 2 - فولاد خوزستان 1 

 

مس کرمان 3 - پرسپولیس 3 

 

ذوب آهن 3 - سایپا صفر 

 

پاس هممدان صفر - استیل آذین 2 

 

پیکان صفر - مقاومت سپاسی 2 

 

شاهین بوشهر 1 - ملوان انزلی 1 

 

استقلال اهواز 1 - ابومسلم 1 

 

صبا قم 2 - تراکتورسازی 1 

 

استقلال 1 - سپاهان صفر 

 

اصلی ترین رقابت بین قلعه نویی و شاگرد قدیمیش صمد مرفاوی بود که قلعه نویی بازنده این میدان بود. 

پیروزی یاران مجیدی بر یاران فردوسی پور!

 

 

 

 

دیدار خیریه فوتبال که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) برگزار شد با پیروزی یاران فرهاد مجیدی برابر یاران عادل فردوسی پور به پایان رسید.
این بازی خیریه با همت و همکاری تیم فوتبال منتخب خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی ( رسانه ورزش ) باشگاه استقلال، باشگاه استیل آذین تهران، تولیدی پوشاک جام جم و سروای مهر کودک ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ مردادماه) در مرکز بهزیستی غیاثوند تهران برگزار شد.
قرار بود در این دیدار خیریه یاران عادل فردوسی پور، یاران علی کریمی و یاران فرهاد مجیدی در قالب تیم هایی با حضور چند کودک بی سرپست به مصاف هم بروند که علی کریمی برخلاف وعده قبلی در این دیدار حضور نیافت.
**پیروزی یاران مجیدی بر یاران فردوسی پور
در ابتدای این دیدار خیریه عادل فردوسی پور با پیراهن شماره ۱۰ سفید به همراه کودکانی که همه شماره ۱۰ بر تن داشتند به مصاف تیم آبی پوش فرهاد مجیدی با شماره ۷ رفت که در نهایت تیم مجیدی ۲ بر صفر تیم فردوسی پور را شکست داد.
البته یکی از دلایل اصلی رقم خوردن این شکست مصدومیت عادل فردوسی پور بود که ممکن است همین مصدومیت سبب شود او هفته های ابتدایی لیگ برتر را از دست بدهد!
**بازار داغ عکس و امضا
قبل و بعد از این دیدار خیریه بازار گرفتن عکس و امضا از عادل فردوسی پور و فرهاد مجیدی بسیار داغ بود. این دو چهره محبوب نزدیک به دو ساعت در جمع کودکان بی سرپرست حضور داشتند و ساعات خوبی را برایشان رقم زدند.
**استقبال کم نظیر رسانه ها
برای پوشش خبری و تصویری این دیدار خیریه نمایندگان رسانه های مختلف خبری و تصویری حضور داشتند، شبکه اول سیما ، شبکه خبر ، شبکه جهانی جام جم ، عکاسان خبرگزاریهای مهر ، ایسنا ، فارس ، روزنامه های مختلف ورزشی و... حضور داشتند.
**اخراج فردوسی پور توسط مظفری زاده!
سعید مظفری زاده داور بین المللی فوتبال کشورمان که قضاوت این دیدار خیریه را برعهده داشت، برای بیرون گذاشتن تیم عادل فردوسی پور دست به ابتکاری جالب زد. او پس از هماهنگی با عادل فردوسی پور و به دنبال خطایی که عادل روی یکی از بازیکنان حریف انجام داد، با کارت قرمز وی و تیمش را اخراج کرد. این حرکت مظفری زاده مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
**حبیب کاشانی با استیلی آمد
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس و عضو شورای شهر تهران به همراه حمید استیلی سرمربی ، رضا عابدیان سرپرست و سعید عزیزیان مربی دروازه بانان تیم فوتبال استیل آذین نیز با تاخیر خود را به مرکزبهزیستی غیاثوند رساندند تا شاید بتوانند جای خالی علی کریمی را پر کنند.
**پیراهن کریمی بر تن استیلی
غیبت علی کریمی باعث شد پیراهن هایی که از قبل با نام وی از سوی تولیدی پوشان جام جم تهیه شده بود، به حمید استیلی برسد. سرمربی تیم فوتبال استیل آذین که خود را با تاخیر به محل برگزاری این این دیدار رسانده بود، با پیراهن شماره ۸ علی کریمی در کنار کودکان بی سرپرست به میدان رفت.
**حبیب کاشانی پا به توپ شد
در تیم حمید استیلی که برابر یاران عادل فردوسی پور به میدان رفت ، حبیب کاشانی و سعید عزیزیان نیز پا به توپ شدند که صحنه های جذابی را برای کودکان بوجود آوردند. عزیزیان یکی از گلهای تیم استیلی را وارد دروازه یاران فردوسی پور کرد.
**فرهاد مجیدی پیام آور شادی
کاپیتان تیم فوتبال استقلال که محبوبیت زیادی هم بین کودکان و نوجوانان داشت، در طول بازی با هیجانی خاص هم تیمی هایش را تشویق می کرد تا بازی خوبی را به نمایش بگذارند. مجیدی بیش از دو ساعت در کنار این کودکان بود و لحظات خوبی را برای آنها رقم زد.
**استیلی: شرایط آنها را درک می کنم
سرمربی تیم فوتبال استیل آذین در مورد حضور در این دیدار خیریه گفت: تصور می کنم این بچه ها با چنین امور خیریه ای به زندگی امیدوارتر می شوند. من به دلیل اینکه در دوران کودکی پدرم را از دست داده ام شرایط آنها را به خوبی درک می کنم. می دانم که محبت کردن به آنها و خصوصا حضور چهره های محبوب و مورد علاقه شان چقدر در زندگی شان تاثیر دارد.
**حبیب کاشانی: این کار باید به یک عادت تبدیل شود
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس نیز با تمجید از برگزاری این دیدار خیریه گفت: این کارها ذخیره دنیا و آخرت هر فرد است و نباید به یکبار برگزاری آن اکتفا کرد. به نظر من باید برگزاری این دیدارها به یک عادت برای اهالی ورزش ما تبدیل شود تا این کودکان بی سرپرست نیز به زندگی امیدوارتر شوند.
**فرهاد مجیدی: وظیفه هر ورزشکاری است
کاپیتان تیم فوتبال استقلال حضور در چنین دیدارهایی را یک وظیفه انسانی برای ورزشکاران عنوان کرد و افزود: خیلی خوشحالم که توانستم امروز در این بازی خیریه حضور داشته باشم و امیدوارم زمینه ای فراهم شود که بتوانیم در آینده نیز شاهد برگزاری چنین بازیهایی باشیم.
**فردوسی پور: از صمیم قلب خوشحالم
تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی ۹۰ و عضو تیم فوتبال رسانه ورزش نیز با تمجید برگزاری چنین دیدارهای خیریه ای گفت: از صمیم قلب خوشحالم که در این دیدار حضور داشتم و امیدوار در آینده نیز شاهد تکرار چنین برنامه هایی باشیم. کودکان موجوداتی دوست داشتنی هستند و از اینکه توانستیم امروز باعث شادمانی آنها شویم بسیار خوشحالم.

احتمال حضور مهدوی کیا در استیل آذین !!

 

 

 

                        حسین هدایتى مالک باشگاه استیل آذین با تایید خبر مذاکره با هافبک تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت گفت: تکلیف مهدوى کیا تا ۲ روز دیگر روشن مى شود. وى درباره مذاکره با مهدوى کیا اظهار داشت: شخصا با این بازیکن باارزش و خوب ایرانى دقایقى گفت و گو کردم و او اگر صلاح بداند در خدمتش خواهیم بود. 

او درباره اینکه فاضلى، مدیربرنامه هاى مهدوى کیا این موضوع را تکذیب و اعلام کرده بود با مهدوى کیا صحبتى نشده است؛ عنوان کرد: از اظهارات مدیر برنامه هاى مهدوى کیا بى خبرم و اصلا قرار نیست با او صحبت کنم. من با مهدوى کیا مى توانم راحت تر مذاکره مى کنم. 

هدایتى ادامه داد: درباره على کریمى نیز با هیچ مدیربرنامه و واسطه اى گفت و گو نکردم و دیدید که او چطور به استیل آذین پیوست؛ در حالى که مدیربرنامه هاى این ۲ بازیکن یک نفر است. در مورد مهدوى کیا تا ۲ روز آینده همه چیز روشن مى شود. درباه این بازیکن خبر هایى خواهید شنید که بسیار خوش است.

لیگ برتر نهم فوتبال ایران فردا کلید می خورد

 

 

 

نهمین دوره لیگ برتر فوتبال در شرایطی از فردا آغاز می‌شود که همه چیز تحت تاثیر رویارویی امیر قلعه‌نویی و استقلال قرار دارد.
سوت آغاز نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فردا به صدا درخواهد آمد. فوتبال ایران از فردا دوباره شاهد هیجان و شور دوباره‌ای خواهد بود و علاقه مندان به فوتبال می‌توانند خود را برای فصل جذاب آماده کنند.
جذابیت نهم از همین هفته اول آغاز می‌شود.
* راه آهن -فولاد خوزستان
دیدار افتتاحیه لیگ نهم را راه آهن و فولاد خوزستان برگزار خواهند کرد. این مسابقه به دلیل زیر کشت بودن چمن ورزشگاه اکباتان در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار خواهد شد.
راه آهن با ارنی برندتس و فولاد با لوکا بوناچیچ می‌خواهند در لیگ نهم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
* مس کرمان - پرسپولیس
پرسپولیس در این فصل دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. از روی نیمکت ذخیره ها گرفته تا درون زمین، این تیم تغییراتی داشته است. سرخپوشان با زلاتکو کرانچار لیگ نهم را آغاز می‌کنند و در اولین گام میهمان مس کرمان هستند.
مس در هفته های گذشته با مشکلات مالی مواجه بود اما به گفته مسئولان باشگاه این مشکلات بر طرف شده است. فردا در کرمان از چهره جدید پرسپولیس رونمایی می‌شود و هواداران این تیم امیدوارند پس از یک فصل ناکامی نتایج مناسبی کسب کند.
*ذوب آهن اصفهان - سایپا
نایب قهرمان فصل گذشته در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان سایپا است. ذوب آهن اگرچه در سطح مدیریتی دچار تغییر و تحول شده اما هدف گذاری این باشگاه کسب موفقیت در نهمین دوره لیگ برتر است. سایپا هم با مایلی کهن اهداف بزرگی در سر دارد.
* پاس همدان- استیل آذین
استیل آذین یکی از تیم‌هایی است که توجه زیادی به خود جلب کرده است. حضور بازیکنانی نظیر علی کریمی، فریدون زندی، امیر شاپورزاده، حامد کاویانپور و ... استیل آذین را به یکی از تیم‌های خبرساز تبدیل کرده است.
حضور استیلی روی نیمکت این تیم نیز در نوع خود جالب توجه است. او باید مقابل تیمی قرار بگیرد که منصوریان را به عنوان سرمربی نزد خود می‌بییند. استیلی و منصوریان روزگاری در دربی تهران و با پیراهن پرسپولیس و استقلال رودرروی یکدیگر قرار می‌گرفتند و حال باید به عنوان سرمربی مقابل هم بایستند. البته طبق گفته مسئولان پاس منصور پورحیدری همه کاره این تیم از نظر فنی است اما نمی‌توان حضور منصوریان را نادیده گرفت.
* پیکان قزوین - مقاومت سپاسی شیراز
پیکان با حمید درخشان به مصاف مقاومت سپاسی می‌رود که داود مهابادی را در این فصل روی نیمکت خود می‌بیند. غلامحسین پیروانی پس از ۱۰ سال از مقاومت جدا شد تا این تیم بدون شاه غلام بودن را تجربه کند. مهابادی به واسطه اینکه پیروانی در مقاومت عملکرد مناسبی داشت کار سختی پیش رو دارد.
* شاهین پارس جنوبی - ملوان انزلی
تیم تازه وارد شاهین پارس جنوبی در بوشهر میزبان ملوان انزلی است. شاهین در فصل نقل و انتقالات بازیکنان نظیر ایوان پتروویچ و والنته را جذب کرد. این تیم با مربیگری حمید کللی‌فر گام به مسابقات می‌گذارد و در اولین دیدار به مصاف ملوان انزلی می‌رود. ملوان امسال از نظر مالی بر خلاف سال‌های گذشته وضعیت خوبی دارد.
* استقلال اهواز - ابومسلم
خداداد عزیزی خیلی زود به تیم سابقش رسید. ابومسلم پس از بازی با اسامی بزرگی نظیر ژان تیگانا و استویچکوف به ناصر پور مهدی رسید و با این مربی لیگ را آغاز خواهد کرد. استقلال اهواز اما با خداداد عزیزی که محرومیتش بخشیده شده راحت‌تر از فصل گذشته گام به میادین می‌گذارد.
* صبای قم - تراکتورسازی تبریز
صبا دچار تغییر و تحولات مدیریتی شد و به همین دلیل محمد حسین ضیایی بار دیگر به این تیم بازگشت. این تیم میزبان تراکتور سازی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرد و با جذب بازیکنانی همانند محمد نصرتی، حسن رودباریان و مهرداد پولادی تیم خود را آماده حضور در لیگ برتر کرده است. اگرچه در این میان نیکبخت واحدی به دلیل رعایت نکردن منشور اخلاقی نیم فصل از حضور در این تیم محروم است.
* استقلال - سپاهان
به حکم کمیته انضباطی استقلال باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر میزان سپاهان باشد؛ سپاهانی که با امیر قلعه نویی گام به میدان می‌گذارد. قلعه نویی فصل گذشته با استقلال قهرمان لیگ برتر شد اما اختلاف با واعظ آشتیانی سبب شد وی از استقلال جدا شود و راه اصفهان را در پیش بگیرد.
سپاهان و استقلال در شرایطی به مصاف هم می‌روند که دوستان دیروز، امروز از یکدیگر شکایت کرده‌اند. واعظ آشتیانی ابتدا از قلعه نویی شکایت کرد و سرمربی سپاهان نیز پس از این موضوع از مدیرعامل استقلال شکایت کرد. این بازی می‌تواند حاشیه های زیادی داشته باشد. قطعا استقلال با مرفاوی و سپاهان با قلعه نویی نمی‌خواهند بازنده این بازی باشند. به نظر شما دوئل قلعه نویی و واعظ به سود کدام یک تمام خواهد شد؟
برنامه هفته اول لیگ برتر
پنجشنبه ۱۵ مرداد- ساعت ۱۷:۱۵
را ه آهن شهرری- فولاد خوزستان- دستگردی- تهران
سعید بخشی زاده – داود رفعتی – حمید غمزه – سیف اله پور
*مس کرمان- پرسپولیس - ساعت ۱۹:۳۰- شهید باهنر-کرمان
سعید مظفری زاده – رسول فروغی - محمدرضا ابوالفضلی - وحید مهرپیشه
جمعه ۱۶ مرداد
ذوب آهن اصفهان- سایپا کرج- ساعت ۱۷:۱۵- ذوب آهن- فولاد شهر
یدا... جهانبازی – سعید شمس – سعید زارع – مرداس جابری
*پاس همدان- استیل آذین-ساعت: ۱۸ -قدس- همدان
محمود رفیعی – صادق نوری – بابک داوری – ایرج ساعدی
*پیکان قزوین- مقاومت سپاسی- ساعت: ۱۸ -رجایی- قزوین
علیرضا فغانی – حسین خانبان – بهرام کیانی – رسول رهبر فام
*شاهین بوشهر-ملوان انزلی- ساعت:۱۸- شهید بهشتی-بوشهر
خداداد افشاریان – حیدر شکور – غلام آموزگار – پیمان فرخی مهر
*استقلال اهواز- ابومسلم – ساعت :۱۹:۳۰- تختی-اهواز
تورج حق وردی – محمدرضا منصوری – محمدرضا امینی – اسماعیل آمری
*صبای قم- تراکتورسازی تبریز- ساعت:۱۹:۳۰ – یادگار امام-قم
احمد صالحی – حسن کامرانی فر – حسین سنجری – بابک وسیله بر
*استقلال تهران- فولاد مبارکه سپاهان- ساعت:۱۹:۳۰- آزادی-تهران
هدایت ممبینی – رضا سخندان – علیرضا کهوری – سید مهدی سیدعلی  

سقوط فوتبال ایران همچنان ادامه دارد؛ شصت‌ویکم دنیا، چهارم آسیا!!

 

 

  

                  فیفا تازه ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال دنیا را اعلام کرد که در این فهرست تیم ملی ایران با سه پله سقوط نسبت به رده‌بندی گذشته، در جایگاه شصت و یکم جهان و چهارم آسیا قرار گرفته است.
در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی فوتبال ایران با ۲۵ امتیاز منفی و کسب ۵۳۴ امتیاز و سه پله سقوط نسبت به رده‌بندی ماه گذشته، در رده چهارم آسیا و شصت و یکم جهان قرار گرفت.
این در حالی است که استرالیا با قرار گرفتن در رده شانزدهم، بهترین تیم آسیاست و پس از این تیم ژاپن و کره جنوبی در رده‌بندی آسیایی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. عربستان و بحرین که در مرحله پلی‌آف رقابت های انتخابی جام جهانی قرار دارند، در رده پنجم و ششم آسیا ایستاده‌اند.
کره شمالی که توانست به جام جهانی صعود کند، دهمین تیم آسیاست و در رده‌بندی جهانی در جایگاه هشتاد و ششم قرار گرفته است.
در حالی فیفا رده‌بندی ماه جولای را اعلام کرده که در میان ده تیم برتر دنیا تغییرات چندانی صورت نگرفته است.
در این رده‌بندی برزیل، اسپانیا و هلند سه تیم برتر دنیا هستند.
رده‌بندی ده تیم برتر جهان در ماه جولای ۲۰۰۹:
۱- برزیل ۱۶۴۲ امتیاز
۲- اسپانیا ۱۵۹۰ امتیاز
۳- هلند ۱۳۷۹ امتیاز
۴- آلمان ۱۱۹۵ امتیاز
۵- ایتالیا ۱۱۸۱ امتیاز
۶- روسیه ۱۱۶۱ امتیاز
۷- انگلیس ۱۱۳۵ امتیاز
۸- آرژانتین ۱۰۸۰ امتیاز
۹- فرانسه ۱۰۵۹ امتیاز
۱۰- کرواسی ۱۰۳۱ امتیاز

منصور پورحیدرى سرمربى پاس !!

 

  

 

                      کاظم اولیایى مدیرعامل باشگاه پاس همدان گفت منصور پورحیدرى سرمربى تیم فوتبال این باشگاه است و منصوریان و دیگر مربیان اینتیم سبزپوش همدانى زیر نظر او کار مى کنند. 

وى ضمن بیان این مطلب افزود: رسما مى گویم منصور پورحیدرى سرمربى تیم ماست و منصوریان و دیگر مربیان زیر نظر او کار مى کنند. منصوریان هم اکنون در حال طى دوره مربیگرى است. زمانى که مدرکش را دریافت کرد، منصور پورحیدرى به عنوان رئیس کمیته فنى و سرمربى تیم پاس تصمیم مى گیرد در چه سمتى با ما همکارى کند. او در ادامه افزود: زمانى که از پورحیدرى خواستیم مدیریت و ریاست کمیته فنى باشگاه را برعهده بگیرد، هدایت تیم فوتبال پاس را هم به او سپردیم که پذیرفت. امروز هم من پورحیدرى را سرمربى تیم مى دانم و براى او کارت سرمربیگرى تیم پاس صادر خواهد شد. مدیرعامل باشگاه پاس همدان شرایط جارى تیم فوتبال این باشگاه را مطلوب توصیف کرد و گفت: در تلاشیم تا تیمى قدرتمند را آماده حضور در لیگ برتر کنیم. در این مدت فشار زیادى به مجموعه باشگاه وارد آمد تا تیمى قدرتمند را براى لیگ آتى مهیا کنیم که جا دارد از همه بازیکنان، مربیان و عوامل باشگاه براى سعى و تلاشى که به خرج دادند، تشکر کنم. 

اولیایى در ادامه خاطرنشان کرد: ما در آستانه آغاز سومین سال از برنامه اول توسعه باشگاه پاس هستیم. در این برنامه که پیش از این تدوین شده است، هدف مان ارتقا جایگاه تیم و کسب نتایجى بهتر از فصل گذشته است. از اولویت هاى مهم ما توسعه همه جانبه در تمام زمینه هاست. امروز پاس یک ورزشگاه اختصاصى دارد، سازماندهى تیم هاى پایه باشگاه بصورت جدى دنبال مى شود و حضور نفرات بومى در کادر فنى و تیم پاس افزایشى چشمگیر داشته است. اینها نشان مى دهد به حداقل آنچه در برنامه اول مدنظر داشتیم، رسیده ایم. وى در خصوص جذب اسپانسر براى تیم فوتبال پاس گفت: در این خصوص مذاکراتى با چند شرکت داشته ایم که امیدوارم تا آغاز مسابقات لیگ بهترین گزینه انتخاب و نامش بر پیراهن تیم پاس نقش ببندد. 

قلعه نویى شکایت خود از مایلى کهن را پس گرفت !

 

 

 

                   امیر قلعه نویى شکایت خود را از محمد مایلى کهن پس گرفت. با پس گرفتن شکایت سرمربى سپاهان پرونده او و مایلى کهن در کمیته انضباطى مختومه اعلام شد. از آنجا که شکایت قلعه نویى از سرمربى سایپا با محرومیت ۳ جلسه اى وى در بازى هاى لیگ همراه مى شد، قلعه نویى تصمیم به بخشش او گرفت. سرمربى سابق استقلال به دلیل مصاحبه تند مایلى کهن بر علیه خود از این مربى شکایت کرده بود که در نهایت این پرونده با پس گرفتن شکایت او همراه شد. 

به دنبال اعلام امیر قلعه نویى مبنى بر پس گرفتن شکایت خود از محمد مایلى کهن، کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به صدور راى این کمیته درخواست قلعه نویى تاثیرى در بخشش محرومیت مایلى کهن ندارد. 

عضو دبیرخانه کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این مطلب افزود : کمیته انضباطى پیش از این راى خود را در خصوص شکایت آقاى قلعه نویى از مایلى کهن اعلام کرد و پس از اعلام راى ، پس گرفتن شکایت شاکى تاثیرى در محرومیت فرد خاطى ندارد.وى اضافه کرد : پرونده شکایت قلعه نویى از مایلى کهن به دلیل اعتراض آقاى مایلى کهن در حال حاضر به کمیته استیناف ارجاع شده و تنها این کمیته مى تواند درباره کاهش محرومیت سرمربى سایپا اعلام نظر کند. 

عضو دبیرخانه کمیته انضباطى یادآور شد : اگر آقاى قلعه نویى خواستار پس گرفتن شکایت خود از آقاى مایلى کهن بودند باید قبل از اعلام راى کمیته انضباطى در این زمینه اقدام مى کردند و در حال حاضر اعلام پس گرفتن شکایت وى هیچ گونه تاثیرى در محرومیت آقاى مایلى کهن ندارد.به دلیل شکایت قلعه نویى مبنى بر مصاحبه جنجالى و تحریک آمیز مایلى کهن بر علیه وى ، هفته گذشته کمیته انضباطى، محمد مایلى کهن را به ۳جلسه محرومیت از حضور در میادین فوتبال و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدى محکوم کرد. با وجود راى کمیته انضباطى مبنى بر محرومیت مایلى کهن، با توجه به اعتراض نامبرده نسبت به راى ابتدایى و درخواست استیناف نسبت به راى کمیته انضباطى ، وى مى تواند تا زمان تشکیل و اعلام نظر کمیته استیناف، تیم سایپا را در مسابقات لیگ برتر همراهى کند. 

آخرین اولتیماتوم سپاهان به ابراهیم توره !!

 

 

 

          ابراهیم توره مهاجم سنگالی سپاهان که در بین بازیکنان خارجی لیگ برتر رکورددار غیبت‌های طولانی‌مدت است، در آستانه اخراج از تیم اصفهانی قرار گرفته و سپاهانی‌ها به او اولتیماتوم داده‌اند.
توره که در روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات لیگ برتر با سپاهان قرارداد رسمی امضا کرد، هنوز در تمرینات این تیم حاضر نشده است. این در حالی است که سپاهان روز جمعه در یک بازی حساس مقابل استقلال تهران قرار خواهد گرفت و غیبت توره به هیچ عنوان خبر خوشایندی برای امیر قلعه‌نویی نیست. در مورد غیبت این بازیکن مسائل مختلفی مطرح می‌شود، برخی می‌گویند او قصد دارد به یک تیم فرانسوی برود و برخی هم می‌گویند که او برای آمدن به ایران با مشکلات صدور روادید مواجه شده است. 

سپاهانی‌ها اما بدون توجه به این مسائل در آخرین اولتیماتوم خود به توره اعلام کرده‌اند که اگر تا روز سه‌شنبه (فردا) به اصفهان نیاید از این تیم اخراج خواهد شد. امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان هم با تایید این خبر به خبرگزاری فوتبال می‌گوید: «طبق تصمیمی که باشگاه گرفته، فقط تا فردا منتظر این بازیکن می‌مانیم و اگر نیامد یک یا دو مهاجم خارجی دیگر را جایگزین توره خواهیم کرد.» 

تاریخچه لیگ های فوتبال ایران / ورود به ۴۰ سالگی

 

 

 

نهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای ایران در شرایطی از روز ۱۵ مرداد آغاز می شود که نگاهی به تاریخچه شکل گیری این مسابقات در فوتبال کشورمان ۴۰ سالگی لیگ را نشان می دهد.
تاریخ شروع فوتبال در ایران ، به حدود یک قرن پیش باز می گردد، زمانیکه گروهی انگلیسی برای اکتشاف نفت در جنوب ایران عازم کشورمان شد. پس از حفر اولین چاه نفت در"مسجد سلیمان" به سال ۱۹۰۸، فوتبال به شکل جدی در این شهر دنبال شد.
چندی بعد همین اتفاق در" بوشهر" افتاد. شهروندان انگلیسی در اوقات فراغت با هیجان رودروی تیم های محلی کشورمان می ایستادند و البته این رقابت‌ها بیشترحالت تفریحی داشت و این رشته مهیج به تدریج در شهرهای دیگر ایران از جمله بندرانزلی و بندرعباس توسعه پیدا کرد. گسترش منظم فوتبال درادامه ، مرزهای شهرهایی چون آبادان و مشهد را نیز در نوردید و جوانان بیشتری را به سوی این رشته ورزشی جلب کرد.
قبل از شروع جنگ جهانی اول(۱۹۱۴) فوتبال در مدرسه آلمانی‌ها بازی می شد، اما بعد از خاتمه جنگ، کالج آمریکایی‌ها در تهران پیگیر این ورزش شد. همچنین مسابقاتی بین اعضای سفارتخانه‌های اروپایی در ایران پایه ریزی و دنبال شود.
البته نخستین تیم فوتبال در پایان دوره قاجاریه(۱۹۱۹) و برای قدردانی از کوشش‌های برادران سردارخان که تحصیل کرده بلژیک بودند و در امر بسط و گسترش فوتبال نقش داشتند، تشکیل شد. بازیکنان معروف آن تیم" برادران مفتاح"،"اکبر توفان"،"پان اسدالله"، "رضا والی کلانتری"، "هراند گالوستیان" و" گالیک هاراتونیان" بودند.
همچنین "ابوالفضل صدری" رئیس سازمان وقت ورزش، تشکیل تیم های آزاد در تهران را تشویق و ترغیب کرد و حتی برای برندگان رقابت های داخلی جوایزی تعیین کرد. تیمی به نام تهران که اعضای آن از بازیکنان رشته‌های ورزشی مختلف جمع آوری شده بودند، موفق به فتح نخستین دوره رقابت های داخلی فوتبال شد.
چندی بعد "حسین صدیقانی" که برای ادامه تحصیلات عالیه به ترکیه رفته بود، به تیم فنر باغچه این کشور و سپس "راپیدوین اتریش" ملحق شد. وی پس از بازگشت به ایران، موسس یک تیم در شهر مقدس مشهد شد. صدیقانی از جمله اولین کسانی بود که در اروپا با فوتبال مدرن و نوین آشنا شده بود. حضور وی در فوتبال ایران مصادف شد با انتقال تجربه و دانش روز فوتبال جهان به جوانان علاقمندی که تشنه یادگیری صحیح این رشته ورزشی بودند.
آنطور که به نظر می رسد تیم منتخب اتحادیه کارگران تحت عنوان تیم تهران اولین سفر برون مرزی که جنبه غیر رسمی داشت را به" بادکوبه" انجام داد. البته حاصل ۳ بازی فوتبالیست‌های آن موقع کشورمان، ۳ شکست پیاپی با نتایج ۴ بر یک، ۳ بر صفر و ۲ بر صفر بود.
البته برگزاری مسابقات فوتبال در اواسط دهه ۳۰ و در حدود سال‌ ۱۳۳۴ در قالبی متمرکز آغاز شد زیرا در آن زمان فوتبال ایران با ساختاری به نام لیگ یا مسابقات باشگاهی غریبه بود و فوتبال تنها در شکل مسابقات استانی و یا رقابت بین قهرمانان استان ها در سراسر کشور انجام می شد.
شاید یکی از قدیمی ترین مسابقاتی که در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رسیده است، دیدارهای متمرکزی بود که در سال ۱۳۳۹ شمسی برگزار و با قهرمانی شاهین آبادان به پایان رسید.
این رقابت ها در ۶ گروه برگزار شد و تیم های برتر هر گروه به دیدارهای پایانی راه یافتند اما چون اکثریت تیم های حاضر در این مسابقات منتخب استانها بودند، نمی توان نام آن را رقابت های باشگاهی یا لیگ نهاد. دوسال بعد دارایی فاتح چنین تورنمنتی شد و در سالهای ۱۳۴۶ و ۱۳۴۷ پاس در این مسابقات به مقام نخست دست یافت.
البته آمارنویسان فوتبال ایران، سال ۱۳۴۹ را آغاز فوتبال باشگاهی ایران می دانند، مسابقاتی که در زمان ریاست مصطفی مکری برای اولین بارجنبه رقابت‌های باشگاهی را به خود گرفت زیرا تمام تیم های حاضر درآن باشگاهی بودند.
تاج یا همان استقلال پیشین قهرمان آن دوره نام گرفت ولی یک سال بعد پرسپولیس موفق به فتح این جام شد تا قهرمانان این مسابقات تیم های سرخابی تهران باشند.
تجربه برگزاری این مسابقات، توجه بیشترمردم به این رشته ورزشی، گسترش فوتبال در زمین های خاکی مناطق مختلف تهران و شهرهای دیگر و همچنین افزایش امکانات ابتدایی برای این ورزش در نقاط مختلف کشور، زمینه ایجاد مسابقات معتبری به نام تخت جمشید را در فوتبال ایران فراهم کرد.
این رقابت ها از سال ۱۳۵۲ بصورت رسمی آغاز شد تا فوتبال باشگاهی ایران وارد مرحله جدیدی از برنامه ریزی و انضباط اجرایی شود.
تاریخچه کامل قهرمانان ادوار مختلف رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران و آقای گل‌های مختلف این مسابقات را در زیر ملاحظه می کنید:
لیگ منطقه‌ای
۱۳۴۹: تاج (استقلال) - آقای گل: حسین کلانی از پرسپولیس با ۷ گل زده
۱۳۵۰: پرسپولیس تهران - آقای گل: حسین کلانی و صفر ایرانپاک هر دو از پرسپولیس با ۱۱ گل زده
جام تخت جمشید
۱۳۵۲: پرسپولیس تهران - آقای گل: غلامحسین مظلومی از تاج( استقلال فعلی) با ۱۵ گل زده
۱۳۵۳: تاج (استقلال تهران) - آقای گل: غلامحسین مظلومی از تاج( استقلال فعلی) و عزیز اسپندار از ملوان بندرانزلی با ۱۰ ز سپاهان با ۱۲ گل زده
۱۳۸۲-۸۳: فولادخوزستان - آقای گل: علی دایی از پده
۱۳۵۵: پاس تهران - آقای گل: غلامحسین مظلومی از تاج( استقلال فعلی) با ۱۹ گل زده
۱۳۵۶: پاس تهران - آقای گل: عزیز اسپندار از ملوان بندرانزلی با ۱۶ گل زده
۱۳۵۷: این دوره به علت انقلاب شکوهمند اسلامی ناتمام ماند - آقای گل: حسین فرکی از پاس با ۷ گل زده( تا پیش از لغو مسابقات)
لیگ قدس
۱۳۶۸-۶۹: استقلال تهران - آقای گل: محمد احمدزاده از ملوان با ۱۶ گل زده
مسابقات جام آزادگان
۱۳۷۰: پاس تهران - آقای گل: فرشاد پیوس از پرسپولیس با ۱۱ گل زده
۱۳۷۱: پاس تهران - آقای گل: جمشید شاه محمدی از کشاورز با ۱۱ گل زده
۱۳۷۲: سایپا تهران - آقای گل: عباس سیمکانی از ذوب آهن با ۱۷ گل زده
۱۳۷۴: سایپا تهران - آقای گل: فرشاد پیوس از پرسپولیس با ۲۰ گل زده
۱۳۷۴-۷۵: پرسپولیس - آقای گل: محمد مومنی از پلی اکریل اصفهان با ۱۹ گل زده
۱۳۷۵-۷۶: پرسپولیس - آقای گل: علی اصغر مدیرروستا از بهمن با ۱۸ گل زده
۱۳۷۶-۷۷: استقلال تهران - آقای گل: حسین خطیبی از شهرداری تبریز با ۱۵ گل زده
۱۳۷۷-۷۸: پرسپولیس - آقای گل: عبدالجلیل گل چشمه از ابومسلم و کورش برمک از تراکتورسازی با ۱۱ گل زده
۱۳۷۸-۷۹: پرسپولیس - آقای گل: مهند المهدی از صنعت نفت آبادان با ۱۵ گل زده
۱۳۷۹-۸۰: استقلال تهران - آقای گل: رضا صاحبی از ذوب آهن اصفهان با ۱۴ گل زده
مسابقات لیگ برتر
۱۳۸۰-۸۱: پرسپولیس - آقای گل: غلامرضا عنایتی از ابومسلم با ۱۷ گل زده
۱۳۸۱-۸۲: سپاهان اصفهان - آقای گل: ادموند بزیک از سپاهان با ۱۲ گل زده
۱۳۸۲-۸۳: فولادخوزستان - آقای گل: علی دایی از پرسپولیس با ۱۶ گل زده
۱۳۸۳-۸۴: پاس تهران - آقای گل: غلامرضا عنایتی از استقلال با ۲۰ گل زده
۱۳۸۴-۸۵: استقلال تهران - آقای گل: غلامرضا عنایتی از استقلال با ۲۱ گل زده
۱۳۸۵-۸۶: سایپا کرج - آقای گل: عرفان اولروم از ابومسلم و مهدی رجب زاده از ذوب آهن با ۱۷ گل زده
۱۳۸۶-۸۷: پرسپولیس - آقای گل: محسن خلیلی از پرسپولیس و هادی اصغری از راه آهن با ۱۷ گل زده
۱۳۸۷-۸۸: استقلال تهران - آقای گل: آرش برهانی از استقلال با ۲۱ گل زده

قلعه نویی: بعضی‌ها برای دوران بازنشستگی خود هم مصاحبه می‌کنند!

 

 

                            در آستانه دیدار حساس استقلال تهران و سپاهان اصفهان، حملات امیررضا واعظی آشتیانی و امیر قلعه‌نویی علیه یکدیگر شدیدتر شده و سرانجام آنها روز گذشته علیه هم به کمیته انضباطی شکایت کردند.
با توجه به شرایط حساس بازی روز جمعه، انتظار می‌رفت که سیاست طرفین دوری از حاشیه باشد تا آرامش در اردوی استقلال و سپاهان برقرار شود ولی گویا قرار نیست قلعه‌نویی و واعظی آشتیانی عقب‌نشینی کنند و اختلافات آنها روز به روز شدیدتر می‌شود. با این شرایط بازی روز جمعه تبدیل به یکی از ویژه‌ترین بازی‌های چند سال اخیر فوتبال ایران خواهد شد هرچند که قلعه‌نویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فوتبال به هیچ عنوان این مسابقه را برای سپاهان و خودش حساس نمی‌داند.
قابل تصور نبود که چند روز مانده به دیدار استقلال تهران و سپاهان، شما و واعظی آشتیانی اینگونه علیه یکدیگر جبهه بگیرید تا در نهایت کار به شکایت برسد.
زمانی که از استقلال رفتم در بیانیه‌ای گفتم که به هیچ عنوان علیه این تیم صحبت نخواهم کرد چون استقلال را تیم خودم می‌دانم و به هوادارانش هم احترام خاصی قائلم. اما پس از مدتی دیدم که اگر سکوت کنم در موردم ذهنیت منفی درست می‌شود و مسائلی را عنوان کردم که فقط ذهن مردم روشن شود. من با انتقاد هیچ مشکلی ندارم ولی وقتی بحث تهمت و ترور شخصیتی به وجود بیاید به طور حتم ساکت نخواهم نشست. آقایان شکایت کرده‌اند ولی باید بگویم که این موضوع یک‌طرفه نیست و ما هم با جمع‌آوری اسناد و مدارک شکایت کردیم.
با این شرایط انتظار نمی‌رود که این چالش به زودی به پایان برسد و شما و واعظی آشتیانی باید در کمیته انضباطی حاضر شوید و این یعنی آغاز حاشیه‌های جدید. اینطور نیست؟
هیچ مشکلی نیست. اگر قرار باشد در کمیته انضباطی حاضر شوم این کار را می‌کنم و همراه با وکیلم حرف‌هایم را می‌زنم. برای من فقط محبت مردم مهم است که در کوچه و خیابان لطف زیادی به من دارند و همین برایم کافی است.
فکر نمی‌کنید این شرایط تمرکز شما را در آستانه بازی حساس روز جمعه از بین ببرد؟
من خودم را زیاد درگیر این مسائل نمی‌کنم و فقط گفتم که هر وقت لازم باشد جواب می‌دهم. الان هم با آرامش کارم را دنبال می‌کنم و خوشبختانه سپاهان شرایط بسیار خوبی دارد. البته ۳۰ سال است که در این فوتبال هستم و در این چند ماه شاهد اتفاقاتی بودم که برایم بسیار عجیب و خنده‌دار بود.
خیلی‌ها معتقدند شرایطی که به وجود آمده و در نهایت باعث شکایت شما علیه یکدیگر شده است، بیشتر به مصاحبه چند روز پیش واعظی آشتیانی و همچنین خود شما برمی‌گردد. مدیرعامل استقلال حرف از ادبیات و لمپن بودن زد و شما هم جوابش را دادید.
این موضوع هم چند ماهی است که در فوتبال ایران مطرح شده است. اگر آنهایی که حرف از ادبیات گفتاری می‌زنند خودشان چنین مسائلی را رعایت کنند هیچ ایرادی ندارد ولی جالب است که کسانی از لمپن بودن حرف می‌زنند که خودشان ادبیات گفتاری ندارند. من فکر می‌کنم مردم بهترین قاضی هستند و می‌دانند که هر شخصی چه خصوصیاتی دارد.
ولی مردم مثل یکدیگر نیستند و شاید برخی هم با توجه به صحبت‌های مطرح شده، در مورد شما ذهنیت منفی داشته باشند.
شما باید ببینید حرف‌هایی که در مورد من زده می‌شود، از دهان چه کسی بیرون می‌آید. مطمئنا اگر این آدم فوتبالی باشد حرفش خریدار خواهد داشت ولی اگر غیرفوتبالی باشد مطمئن باشید که هیچکس به حرف‌هایش اهمیت نمی‌دهد. متاسفانه درد فوتبال ما این است که افراد غیرفوتبالی در راس کار هستند و این درد بسیار بزرگی است که امثال دادکان، فتح‌الله‌زاده و مصطفوی باید بیکار باشند و بعضی‌ها با استفاده از برخی مسائل قدرت را در دست بگیرند.
با حاشیه‌های به وجود آمده به نظر می‌رسد که روز جمعه شاهد اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی باشیم. نظر شما چیست؟
من اصلا با حرف شما موافق نیستم. این بازی فقط ۳ امتیاز دارد و اگر سپاهان و یا استقلال در این مسابقه شکست بخورند به هیچ عنوان لیگ تمام نخواهد شد. فراموش نکنید که برد و باخت در طول ۳۴ بازی وجود دارد و مهم این است که چه تیمی جام را بالای سر ببرد.
بعضی از بازیکنان استقلال در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که قبل از شروع بازی به سمت شما می‌آیند. فکر نمی‌کنید این موضوع واکنش منفی مدیرعامل آبی‌ها را در پی داشته باشد؟
این بازیکنان از جنس فوتبال هستند و می‌دانند که اخلاق و احترام از همه چیز مهم‌تر است و مثل خیلی‌های دیگر به این فوتبال تحمیل نشده‌اند. مطمئن باشید که خود شما به عنوان یک خبرنگار، اگر روزی این آدم‌های غیرفوتبالی از این فوتبال بروند دیگر با آنها تماس نخواهیم داشت ولی امیر قلعه‌نویی اگر حتی چند سال هم تیم نگیرد و خانه‌نشین باشد باز هم هر چند وقت یک بار به او زنگ می‌زنیم.
فکر می‌کنید واعظی آشتیانی چند سال در استقلال بماند؟
من در این مورد هیچ حرفی ندارم.باور کنید که این مصاحبه‌ها را هم در چند روز اخیر فقط برای روشن شدن برخی مسائل انجام دادم و همه من را می‌شناسند. قبلا هم گفتم که نمی‌خواهم در مورد استقلال حرف بزنم و مدت‌هاست که فقط سرگرم تیم خود

پورحیدری: بدون سرمربی در لیگ شرکت می کنیم تا روی بعضی ها کم شود!

 

 

 

                 این روزها در مورد انتخاب سرمربی تیم پاس همدان صحبت های بسیاری مطرح است. عده ای از سرمربیگری منصوریان در این تیم صحبت می کنند در حالی که هنوز این موضوع جدی نشده است. منصور پورحیدری، مدیرفنی باشگاه پاس در این خصوص صحبت های جالبی را مطرح کرد. او در پاسخ به برخی ها که عدم انتخاب سرمربی پاس را منفی تلقی می کنند اظهار داشت که پاس در این فصل بدون سرمربی در لیگ شرکت می کند.
• خبر انتصاب منصوریان به عنوان سرمربی پاس صحت دارد؟
- خیر، منتظریم تا کلاسهای مربیگری که منصوریان در آن شرکت کرده تمام شود و بعد از آن در این خصوص تصمیم می گیریم.
• اما دیروز از قول شما مصاحبه ای در یکی از روزنامه چاپ شده بود که گفته بودید منصوریان سرمربی پاس است و مثل کوه پشت او می ایستید!
- من چنین صحبتی نکردم. فقط گفتم منصوریان خوب کار می کند و احساسم بر این است که او در آینده ای نزدیک با توانایی هایی که دارد به مربی خوب تبدیل می شود. مطمئن هستم علیرضا یکی از بهترین مربیان فوتبال کشورمان خواهد شد. او در تمرینات پاس بسیار خوب و باتجربه عمل می کند و هر کس نداند فکر می کند علیرضا یکی از مجرب ترین مربیان است.
• گفته می شود شما با منصوریان اختلاف دارید و به همین خاطر نمی خواهید او سرمربی شود. صحت دارد؟
- چرا باید مشکل داشته باشم. من مسئول فنی پاس هستم. متاسفم که این مسائل را مطرح می کنند. معتقدم برخی از همکاران شما که انگشت شمارند نه تنها این مساله را بیان می کنند که به دنبال ایجادحاشیه در تمام تیمها هستند. قبلاً هم این موضوع را گفتم که به برخی از خبرنگاران و نویسندگان برخورد ما منظورم همه شما عزیزان نبودید. باز هم می گویم این افراد وجود دارند اما تعداد کمی هستند.
• پس چرا اینقدر در انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی دست دست می کنید؟
- دلیلی ندارد من با منصوریان مشکل داشته باشم. ما منتظریم کلاسهای مربیگری او به پایان برسد و بعد در مورد سرمربی تصمیم بگیریم.
•اگر کلاسهای مربیگری منصوریان تا شروع لیگ به اتمام نرسد تکلیف چیست؟
- این کلاسها تا قبل از آغاز لیگ به اتمام می رسد اما مساله این است که هر کلاسی امتحانی دارد و او باید در امتحانات موفق باشد.
• برخی از بازیکنان پاس اعلام کرده اند منصوریان را به عنوان سرمربی می شناسیم. حال چطور می گویید که منصوریان هنوز سرمربی نشده است؟
- یک بازیکن هیچ گاه نمی تواند برای باشگاه تصمیم بگیرد. یک بازیکن باید منتظر باشد تا باشگاه در خصوص سرمربی تصمیم بگیرند و این موضوع طوری نیست که فوتبالیست بخواهد در موردش صحبت کند.
• اگر منصوریان در امتحانات کلاس مربیگری قبول نشود تکلیف چیست؟
- چیزی که من در منصوریان دیدم مطمئن هستم که می تواند از امتحانات موفق بیرون بیاید. چه رد شود و چه قبول من مسئول فنی و پاسخگویی هستم.
• با تمام این تفاسیر نظر شخصی ام به این است که تیم پاس از نداشتن سرمربی متضرر می شود؟
- ایرادی ندارد. من به عنوان مدیر فنی مسئول پاسخگویی هستم. کادر فنی پاس زیرمجموعه من است و این من هستم که باید در خصوص مسائل فنی اظهار نظر کنم. اگر نتیجه نگیریم منصور پورحیدری پاسخگوست و بعد از آن کادر فنی ام را بازخواست می کنم.
• با این حال من هنوز هم از ماجراهای باشگاه پاس سر در نیاورده ام!
- اصلاً می خواهیم بدون سرمربی در مسابقات شرکت کنیم تا روی بعضی ها کم شود.
• اما طبق قانون شما نمی توانید این کار را انجام دهید؟
- بدون سرمربی در لیگ شرکت می کنیم تا ببینیم چه کسی می خواهد حرف بزند!