لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

مشکلات سازمان لیگ برتر با صدا و سیما !!!

 

 

 

                        

                            رئیس سازمان لیگ درمصاحبه ای به تعامل با صدا و سیما اشاره کرده بود که همین مسئله انتقاداتی را در پی داشت بویژه بعد از به تاخیر افتادن مسابقه پرسپولیس – راه آهن از هفته هشتم لیگ برتر.
*فکر نمی کنید تغییر زمان ناگهانی مسابقات لیگ بخاطر پخش یک مسابقه از لیگ انگلستان به اعتبار لیگ مان خدشه وارد می کند؟
-بازی ساعت ۱۸:۳۰ بود و درساعت ۱۹:۳۰ برگزار شد؛ چه خدشه ای به لیگ وارد شد؟ کلام اثر منفی را شما شاهد بودید. اتفاقا تماشاگران راحت تر خودشان را به استادیوم رساندند. شما این را در نظر بگیرید که دوستداران فوتبال در کشورما ن از تماشای مسابقه منچستریونایتد- منچستر سیتی لذت بردند.
بنده خودم هم آن مسابقه را به طور کامل دیدم و لذت بردم و بعد هم به تماشای مسابقه پرسپولیس – راه آهن نشستم. آیه که نازل نشده بود بازی سر ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شود!
*یعنی لیگ ما بایدآنقدر انعطاف داشته باشد که هرگاه صدا و سیما دلش خواست برنامه آن را تغییر دهد؟
-ببین، یک زمان تلویزیون مسابقات را مجانی پخش می کرد اما الان به ما پول می دهد و می خواهد از کنار تبلیغات درآمدزایی کند پس ما هم باید با آنها تعامل داشته باشیم.
*اتفاقا ما درباره همین تعامل با شما بحث داریم؟
-بفرمائید
*چرا فقط در کشور ما این اتفاقات می افتد و ناگهان صدا وسیما برنامه لیگ را تغییر می دهد و یا وسط یک مسابقه فوتبال اخبار پخش می کند؛ اوج شاهکار آقایان هم که عدم پخش بازی استقلال تهران – استیل آذین بود.
-ببین، مسئولان صدا و سیما به ما گفتند چون حق خش مسابقات لیگ انگلستان را دارند بازی پرسپولیس – راه آهن یک ساعت دیرتر برگزار شود.
*اگر قبول نمی کردید چه اتفاقی می افتاد؟
_ یک نیمه از بازی پرسپولیس – راه آهن را پخش نمی کردند.
*مگر سازمان لیگ با صدا و سیما قرار داد نبسته است؟
-چرا
*خب آنها موظف بودند بازی پرسپولیس – راه آهن را پخش کنند .
-آنها به ما گفتند اگر بازی پرسپولیس دیرتر برگزار نشود یک نیمه آن را پخش نمی کنند اما حق پخش آن را به طور کامل به ما می پردازند.
*البته این اپیدمی غلط در گذشته و در زمان ریاست محمد دادکان شکل گرفت.
-همین الان عده ای می گویند بازی های لیگ را بعد از اذان مغرب برگزار کنیم.
*یک موضوع دیگر اینکه زمان دقیق مسابقات لیگ انگلستان از مدتها قبل مشخص بود و هم صدا و سیما و هم سازمان لیگ می توانستند زودتر درباره بازی پرسپولیس – راه آهن تصمیم بگیرند؛ نمی شد؟
-چرا، اما خب ما درجریان نبودیم، از این پس سعی می کنیم از قبل چنین مسائلی را در نظر بگیریم. البته بنده با آقایان انصاریفرد هم درباره تاخیر بازی هماهنگ کرده بودم.
*اگر آنها مثل واعظی آشتیانی زیر بار نمی رفتند چه می شد؟
-ما هم نمی توانستیم بازی را به تاخیر بیندازیم.
شما روی این موضوع حساس شده این در حالیکه قبلا بازیهای لیگ را یک روز یک روز جابه جا می کردند.

بازگشت توفانی فردوسی پور!!!

 

 

           

                        مسعود فروتن کارگردان مشهور تلویزیون ایران موفقیت ۹۰ را به طور کامل به عادل فردوسی پور و جذابیت او نسبت می دهد.
عادل که در دور جدید برنامه بالاخره تصمیم به استفاده از آیتم های گزارشی گرفته است ، در حاشیه مصاحبه اش با کریم باقری از جای خود بلند شد و با خنده آچاری را که بچه های فنی در آخرین لحظات در صحنه جا گذاشته بودند ، از پشت سر کریم برداشت آن را به همه نشان داد و سرجای خود نشست.فردوسی پور با این شیوه یک کاستی و یک نقطه ضعف را تبدیل به جذابیتی کرد که همیشه در یاد بینندگان خواهد ماند. دومین شیرین کاری او در زمانی بود که عباس انصاری فرد با عصبانیت از سئوال پیام کوتاه برنامه درباره مقصران پرسپولیس نفس مفس زنان و با لحنی تند به مجری و تهیه کننده نود گفت :«من از آمدن در این برنامه اصلا خوشحال نیستم ، چون سئوال شما بسیار بی ربط است.» که عادل در جواب با لحنی بانمک عصبانیت او را کاهش داد و سپس دوباره در مصاحبه ای چالشی انصاری فرد را مثل سال گذشته که مصطفوی را در برنامه۹۰ ناک اوت کرد ، گیر انداخت و بارها با سئوالات غافلگیرانه از ضعفهای مدیریتی حاج عباس رونمایی کرد.
همین مصاحبه و طنز گزنده و همیشگی عادل ، سئوال کنایه آمیزپیام کوتاه برنامه که اتفاقا مشابه همان سئوالی بود که سازمان و علی آبادی را پارسال با این برنامه وارد جنگ کرد و البته صراحتی که شکر خدا هنوز سرجای خود هست ، تفاوت عادل و ۹۰را با بقیه برنامه ها و با مجری های پرمدعای کم مایه نشان داد.  

عباس انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس اولین قربانی برنامه نود بود. او در همان ابتدای حضورش در استودیوی این برنامه به یکباره غافلگیر شد و به دلیل نظرسنجی برنامه نود تا پایان حرف‌هایش چهره‌ای عصبانی و در هم ریخته داشت.
انصاری‌فرد در همان ابتدای حرف‌هایش گفت که من از حضور در این برنامه ناراحتم و چنین نظرسنجی‌ای را قبول ندارم و معتقدم که باید در مورد عملکرد یک تیم در پایان فصل صحبت کرد. مدیرعامل پرسپولیس که به شدت عصبانی بود انتظار نداشت که در شروع برنامه و با نشستن روی صندلی این چنین غافلگیر شود. البته فردوسی‌پور جواب نسبتا قانع‌کننده‌ای برای انصاری‌فرد داشت و خطاب به او گفت: «شعار تماشاگران نشان می‌داد که انتظار آنها از پرسپولیس بالاست و به هرحال کسب ۵ تساوی و ۲ برد راضی‌کننده نیست و ما باید از کدام عملکرد مثبت شما حرف بزنیم.» فردوسی‌پور حتی عملکرد انصاری‌فرد را در از دست دادن ستاره‌ها به باد انتقاد گرفت و مدیرعامل پرسپولیس هم به دنبال توجیه بود.
فردوسی‌پور در قسمت جالبی از حرف‌هایش خطاب به انصاری‌فرد گفت: «این همه برای شما حاشیه درست شده و این در حالیست که برنامه ما ۴ ماه تعطیل بود. به نظر می‌رسد که در این مدت راحت بودید و خیلی به شما خوش گذشت.» مدیرعامل پرسپولیس در قسمتی از حرف‌هایش اعلام کرد که یکی از اهداف این تیم بالا بردن تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس است و سعی کرد با عقب‌گرد به چند سال پیش این جمله را به زبان بیاورد: «پرسپولیس تا چند سال پیش ۱۲ بازیکن ملی‌پوش در تیم ملی داشت.» فردوسی‌پور هم بلافاصله در جواب انصاری‌فرد و با جمله‌ای تکان‌دهنده گفت: «پرسپولیس آن زمان که ۱۲ بازیکن ملی‌پوش داشت با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول بود.»
مجری برنامه نود در چند قسمت از حرف‌هایش سعی داشت در مورد رابطه انصاری‌فرد با سعیدلو رئیس جدید سازمان تربیت‌بدنی، از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سئوال کند که انصاری‌فرد هم فقط این جملات تکراری را بر زبان می‌آورد: «هیچ مشکلی وجود ندارد و سازمان رابطه خوبی با ما دارد.» فردوسی‌پور در سئوالات خود تاکید کرد که اگر سازمان با شما رابطه خوبی دارد پس چرا پول ندارید تا طلب بازیکنان را بدهید و چرا سازمان مشکلات مالی را برطرف نمی‌کند، که انصاری‌فرد باز هم در جملاتی تکراری گفت: «رئیس سازمان تازه کارش را شروع کرده و یک روز است که به سر کار می‌آید!» فردوسی‌پور هم در مورد رابطه انصاری‌فرد و سعیدلو از مدیرعامل پرسپولیس سئوال جالبی پرسید که باز هم باعث عصبانیت انصاری‌فرد شد. عادل گفت: «اینکه می‌گویید رابطه شما با سعیدلو خوب است مثل همان رابطه و صمیمیتی‌‌ است که با افشین پیروانی و حسین هدایتی داشتید؟» انصاری‌فرد هم در پاسخ گفت: «اولا که من هیچ وقت از لفظ صمیمیت استفاده نکردم و گفتم که رابطه ما مثبت است. شما بهتر است که مطالعه کنید چون این دو کلمه با هم فرق دارند.» طبیعی بود که عادل کم نیاورد و بلافاصله در پاسخ به حرف‌های انصاری‌فرد گفت: «از تذکر شما ممنونم.»
فردوسی‌پور در یکی از جالب‌ترین قسمت‌های حرف‌هایش با انصاری‌فرد سعی داشت در مورد چگونگی جذب بازیکنان با مدیرعامل پرسپولیس چالش کند و حتی از او بارها سئوال کرد که آیا بازیکنان جدید پرسپولیس با نظر اعضای کمیته فنی به این تیم آمده‌اند که انصاری‌فرد به سئوال عادل با تاکید ویژه‌ای پاسخ مثبت داد. البته فردوسی‌پور به خوبی به یاد داشت که حمید جاسمیان یکی از اعضای کمیته فنی پرسپولیس مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که هیچ یک از بازیکنان جدید با نظر کمیته فنی جذب نشده‌اند و به همین دلیل قصد داشت با او ارتباط تلفنی برقرار کند. پس از برقراری ارتباط تلفنی با جاسمیان به یکباره صدای او قطع شد و تلاش مسئولان برنامه برای برقراری ارتباط دیگر نتیجه نداد و عادل فردوسی‌پور گفت: «فکر می‌کنم اتفاقات عجیبی افتاد و به یکباره موبایل آقای جاسمیان خاموش شد.» خاموش شدن موبایل جاسمیان یک اتفاق ویژه و مبهم برای فردوسی‌پور بود و لحن صحبت‌های او نشان می‌داد که عادل اعتقاد داشت که موبایل عضو کمیته فنی پرسپولیس به صورت تصادفی خاموش نشده و تماس‌هایی با او گرفته شد تا از صحبت کردن منصرف شود. البته انصاری‌فرد پس از این اتفاق به فردوسی‌پور گفت: «من که اینجا نشسته‌ام و هیچ تماسی نگرفته‌ام.» البته انصاری‌فرد در یک برنامه زنده نمی‌توانست تلفن همراهش را از جیب کتش خارج کند ولی طبیعی است که یک نفر دیگر در تماس با جاسمیان او را از انجام مصاحبه تلفنی منع کرد.
فردوسی‌پور در مورد جدایی علی کریمی هم از انصاری‌فرد سئوال کرد که این پاسخ را شنید: «ما دوست داشتیم آقای کریمی بماند و حتی در مورد مبلغ قرارداد با او به توافق رسیدیم ولی ما دو نفر از بعضی افراد دیگر رکب خوردیم و در نهایت او جدا شد.» عادل فردوسی‌پور هم که قصد داشت در مورد از دست دادن ستاره‌ای مثل علی کریمی از انصاری‌فرد انتقاد کند در جمله‌ای آتشین خطاب به انصاری‌فرد گفت: «شما همه تلاش‌تان را کردید تا کریمی نماند.» انصاری‌فرد در پایان حرف‌هایش در حالی که به شدت عصبانی بود خطاب به عادل فردوسی‌پور گفت: «شما فقط دوست دارید به مسائل منفی نگاه کنید و من وقتی از تشکیل آکادمی باشگاه حرف زدم حواس‌تان به صحبت‌های من نبود و داشتید گوشه و اطراف خود را نگاه می‌کردید. شما باعث به وجود آمدن جریان منفی در فوتبال ایران هستید.» انصاری‌فرد حتی شعارهای تماشاگران در ورزشگاه آزادی را مربوط به شیطنت‌های برنامه ۹۰ دانست این درحالی بود که برنامه نود مدت‌ها تعطیل بود. فردوسی‌پور هم در جواب انصاری‌فرد گفت: «وقتی ۷۰ هزار نفر شعار می‌دادند ما نبودیم، وقتی ۱۲ هزار نفر در بازی فوتسال ایران و برزیل شعار می‌دادند ما نبودیم و یک میلیون SMS هم که به برنامه ارسال شد ما نیستیم!»

چهاردهمین بازی بدون شکست استقلال!!

 

 

   

                    

                               استقلال با پیروزی مقابل استیل‌آذین چهاردهمین بازی بدون شکست خود را در لیگ برتر پشت‌سر گذاشت.

آخرین باری که استقلال بدون کسب امتیاز در لیگ برتر از زمین خارج شد دیدار روز 29 بهمن 87 مقابل مقاومت سپاسی شیراز بود و پس از آن قهرمان لیگ هشتم هیچ‌گاه دست خالی از میدان خارج نشده است.

سه برد و چهار تساوی تا پایان فصل گذشته و سه تساوی و چهار برد تا اینجای کار عملکرد استقلال در رقابت‌های لیگ برتر بوده است.

اگر شکست استقلال در جام حذفی مقابل مس‌رفسنجان را که آن هم در ضربات پنالتی رقم خورد و طبق عرف‌ بین‌المللی باخت محسوب نمی‌شود، به این آمار بیافزاییم استقلال از زمستان گذشته طعم شکست را در هیچ بازی رسمی داخلی (لیگ برتر و جام حذفی) نچشیده است. 

 

 

مایلی‌کهن: کفاشیان پسر خوب، استعفا بده و از فوتبال برو!!!!!

 

 

 

 

             سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: کفاشیان پسر خوبی است، اما در فوتبال نتوانست موفق بشود و بایدبا نوشتن یک استعفا از فوتبال برود.
محمد مایلی‌کهن پس از تساوی یک بر یک مقابل فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: من وظیفه اول به مردم شریف خوزستان عید را تبریک می‌گویم. ۴ ماه در اهواز و تیم فولاد حضور داشتم و چند بازیکن به تیم ملی جوانان و امید فرستادم اگر اجازه می‌دادند، می‌ماندم با فولاد و جوانانش نتیجه می‌گرفتم.
وی ادامه داد: در نیمه اول بازیکنان سایپا از وزش باد نهایت استفاده را کردند و یک گل زدند، اما چندین فرصت گلزنی را از دست دادند. اگر آن فرصت‌ها از دست نمی‌رفت نتیجه بازی مساوی نمی‌شد و تساوی در این دیدار به هیچ وجه عادلانه نبود.
سرمربی سایپا در مورد علت اعترض‌های خود به داور گفت: در دیدار با استقلال گل اول این تیم خطا بود و در دیدار با مقاومت نیز داور یک پنالتی ما را نگرفت، اما در مسابقه با پیکان با وجود آنکه شکست خوردیم از داور مسابقه تشکر کردم. اعتراض من به برخی از اشتباهات داوری است.
مایلی‌کهن در مورد نیمه دوم مسابقه گفت: در نیمه دوم بازیکنان ما خوب بازی نکردند و از مصدومیت مدافع وسط تیم ضربه بیشتری خوردیم. ما در ترکیه در بازی تدارکاتی ۳ بر صفر فولاد را شکست دادیم و بازیکنان سایپا در این دیدار مغرور شدند.
وی در مورد رای کمیته انضباطی مبنی بر محرومیتش گفت:‌تابع قانون و نظر کمیته انضباطی در این زمینه هستم.
سرمربی سابق تیم ملی ایران در مورد این که علی کفاشیان او را پسر خوبی نامیده اظهار داشت: من هم می‌گویم کفاشیان پسر خوبی است، اما کفاشیان باید به خاطر مردم با نوشتن دو خط استعفا از فوتبال برود زیرا تمام امکانات و بودجه خوبی در اختیار کفاشیان بود، اما او نتوانست از این امکانات استفاده خوبی کند.
وی اظهار داشت: رشته اصلی او دو‌ومیدانی است و باید در این رشته فعالیت می‌کرد بنابراین بهتر است کفاشیان استعفا بدهد و از فوتبال برود.
 

*** هر چند مایل کهن را قبول ندارم ولی خداییش این موضوعی که گفته کاملاٌ درسته!  

 

جدول هفته هفتم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

  

 

                    جدول هفته هفتم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

  

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1پیکان7511113816
2استقلال تهران743072515
3ذوب آهن اصفهان74211610614
4مقاومت شیراز7340135813
5صبای قم74031111012
6سپاهان7322116511
7پرسپولیس72501210211
8مس کرمان73221516-110
9استیل آذین73131011-110
10تراکتورسازی723210919
11ملوان7232410-69
12سایپا722359-48
13شاهین71331112-16
14راه آهن7133810-26
15استقلال اهواز7124714-75
16ابومسلم704359-44
17فولاد خوزستان704347-34
18پاس همدان7115713-64
 

 

نتایج کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

 

 

 

 

                          نتایج کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸ 

 

 استقلال 2 - استیل آذین صفر 

 

پیکان 2 - ابومسلم صفر 

 

شاهین بوشهر 4 - مس کرمان 1 

 

ذوب آهن 5 - استقلال اهواز 2 

 

صبا قم 2 - پاس همدان 1 

 

ملوان صفر - سپاهان صفر 

 

راه آهن 2 - پرسپولیس 2  

 

مقاومت شیراز 2 - تراکتورسازی تبریز 2 

 

فولاد اهواز 1 - سایپا 1 

 

بهترین نتیجه : ذوب آهن در برابر استقلال اهواز 

 

بدترین نتیجه : تساوی پرسپولیس مقابل راه آهن در دقیقه 95 ! 

 

علت اصلی عدم پخش مستقیم مسابقه استقلال - استیل آذین چیست!!

 

 

  

                 

                                 خبرگزاری های مختلف امروز به موضوع عدم پخش مستقیم دیدار استقلال و استیل آذین پرداخته اند.

موضوعی که شاید با کمی اهتمام بیشتر و مدیریت صحیح هرگز رخ نمی داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گزارشی مفصل این ماجرا را بررسی می کند. در گزارش ایرنا آمده است:

نخستین بازی از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال براساس برنامه از پیش اعلام شده، جمعه شب برگزار شد اما خلف وعده رسانه ملی در پخش مستقیم این دیدار مهم و پرمخاطب هم میلیونها بیننده مشتاق را در مقابل صفحه تلویزیون منتظر گذاشت و هم دستاویزی برای کسانی شد که هر چیزی را با عینک سیاسی می نگرند.   

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می افزاید: ماجرا از آنجا آغاز شد که بعد از گذشت چند ثانیه از ساعت 21 و نواخته شدن سوت آغاز دیدار دو تیم توسط داور مسابقه، تصاویر پخش مستقیم دیدار فوتبال ابتدا سیاه و سفید پخش و سپس آن هم قطع شد.

بینندگان به امید اینکه این قطع شدن کوتاه مدت باشد و دوباره شاهد بازی از جعبه جادویی باشند، منتظر ماندند اما سخنان مزدک میرزایی گزارشگر بازی پس از چند دقیقه مبنی بر نقص فنی در ارسال تصاویر آب پاکی را روی دست کسانی که تماشای بازی از صفحه تلویزیون را انتخاب کرده بودند ریخت.

نکته قابل توجه اینکه این مسابقه فوتبال از شبکه جام جم به صورت سیاه و سفید در صحنه های مختلف و هنگام صحبت جواد خیابانی و مجید جلالی پخش می شد و اینگونه می نمود که به دلیل مشکلات فنی نمی توان آن را به صورت زنده پخش کرد.

این در حالی است که تمام دوربین های تلویزیونی در استادیوم آزادی مشغول فیلمبرداری بازی بوده و در ظاهر مشکلی از این بابت نبود.

ایرنا سپس به نقل قولی از رئیس سازمان لیگ می پردازد که با شروع نیمه دوم تاکید داشت؛ مشکل فنی است اما دقایقی بعد در جایگاه خبرنگاران حرف خود را تغییر می دهد و می گوید: "صدا و سیما دقایقی قبل از شروع بازی از واعظ آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران خواسته بود برای آماده شدن تصویربرداران و عوامل پخش، این مسابقه با 15 دقیقه تاخیر آغاز شود اما، واعظی آشتیانی با این موضوع مخالفت کرد. به همین دلیل صدا و سیما هم از روی لجبازی این فوتبال را روی آنتن نبرده است!" !!

این در حالی ست که مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد می گوید: من خودم آنجا بودم و دیدم که بازی به دلیل مشکلات فنی پخش نشد. در کابل‌ها برق شبکه آب رفته بود و مسئولان دچار مشکل شده بودند.

تاج با بیان این که مسئولان صدا و سیما گزارشگر هم آورده بود یادآور شد: صدا و سیما تمام تلاش خود را کرد، اما موفق نشدند بازی را به صورت زنده پخش کنند

همچنین واعظی آشتیانی مدیرعامل استقلال در پایان بازی در این باره به ایرنا می گوید: یکی از کارمندان صدا و سیما به من گفت که مشکلات ماهواره ای و مشکل در امر مایکروویو باعث شد تا نتوانیم این بازی را بر روی آنتن ببریم.

البته در گزارش ایرنا به نقل از مدیرعامل استقلال آمده : استقلال به خاطر مسائل انضباطی و تاکید بر زمان مقرر بازی، حاضر نشده است زیر بار درخواست سازمان صدا و سیما برای تاخیر در شروع این بازی برود. " که این نقل قول صحت ندارد.

به نوشته ایرنا برگزاری این مسابقه ساعاتی بعد از راهپیمایی باشکوه روز قدس موجب شده بود آنهایی که در این حماسه باشکوه به خواسته خود نرسیده بودند، با جنجال خبری و غوغاسازی در ورزشگاه آزادی بدنبال هدفشان باشند.

قائم مقام شبکه سوم سیما که پخش مستقیم مسابقات ورزشی را برعهده دارد با رد تمام این تحلیل ها و تفسیرها، مشکل فنی را موجب قطع پخش زنده مسابقه فوتبال استقلال - استیل آذین عنوان کرد.

" هاشم رضایت"، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: قطع پخش مستقیم فوتبال استقلال - استیل آذین از استادیوم یک صد هزار نفری آزادی ،در مرحله اول با سیاه و سفید شدن تصویر همراه بود و لحظاتی بعد به طور کامل ارسال تصویر برای پخش قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل در دقایق اولیه نیمه اول ارسال تصاویر را مختل کرد، ادامه داد: متخصصان بخش مهندسی و فنی تلویزیون دقایقی پس از این مشکل به رفع آن پرداختند اما مخاطبان در تماسهای خود خواستار پخش کامل هر دو نیمه بازی از شبکه را داشتند.

قائم مقام شبکه سوم سیما با ذکر این مطلب که با رفع اختلال در ارسال، هیچ مشکلی برای پخش زنده بلافاصله پس از آن و همچنین نیمه دوم بازی وجود نداشت خاطر نشان کرد که به احترام به درخواست بینندگان و علاقه مندان به بازی فوتبال، مسوولان شبکه 3 ،تصمیم به پخش کامل بازی با تاخیر کردند.

به نظر می رسد با مدیریت درست و سریع در هنگام بروز این اشکال، به راحتی این امکان فراهم بود که بعد از گذشت دقایقی پخش مستقیم این دیدار ادامه یابد و مشتاقان فوتبال 60 دقیقه منتظر نمانند تا بعد از آن هم بازی را از دقیقه اول و بصورت مرده تماشا کنند و از سوی دیگر، دستاویزی برای بیگانگان ایجاد نشود.

جدا از این مسایل به نظر می رسد شبکه سوم سیما که فلسفه تاسیس آن در دهه 70 ایجاد شبکه ای برای پوشش زنده  مسابقات ورزشی داخلی و ملی بود، ماهیت وجودی خود را طی این سالها فراموش کرده و بجای اهتمام در بالا بردن کیفیت پخش مسابقات ورزشی مورد علاقه در مواردی موازی با دیگر شبکه های سیما حرکت می کند.

البته این به معنای انتقاد از شیوه مدیریت شبکه سوم سیما نیست ، مدیران سازمان صدا و سیما خود به خوبی به اهمیت پوشش رقابتهای ورزشی برای مخاطبان و جامعه جوان و ورزشدوست ایران واقفند اما آنچه بر سر مخاطبان پخش زنده بازیهای استقلال در سه ، چهار هفته اخیر آمد، به واقع شایسته مخاطبان رسانه ملی نبود. 

 

 

*** ضمن اینکه در بسیاری از وبلاگ ها و سایت ها حضور تماشاچیان طرفدارمیرحسین موسوی با نشانه ها و شعارهای جبهه سبز علت قطع پخش مستقیم و نیز حذف صدای تماشاگران هنگام پخش بازی ذکر شده است. 

برخی شاهدان عینی نیز این موضوع را تأئید کرده اند. 

همچنین در هنگام پخش رادیویی بدلیل پخش زنده و عدم امکان سانسور صدای تماشاچیان ، صدای شعارهای ایشان شنیده می شد. 

 

 

 

سایر نتایج هفته هفتم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

 

  

 

 

                               سایر نتایج هفته هفتم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸ 

 

پیکان ۲ - ابومسلم صفر 

 

شاهین بوشهر ۴ - مس کرمان ۱ 

 

ذوب آهن ۵ - استقلال اهواز ۲ 

 

صبا قم ۲ - پاس همدان ۱ 

 

پیکان با این نتیجه همچنان در صدر جدول قرار دارد. 

 

ذوب آهن هم بعد از باخت سنگین هفته قبل در برابر مس کرمان ، ‌با همان نتیجه استقلال اهواز را در هم کوبید ! 

مس کرمان وضعیت نابسامانی دارد و بعید است با این وضعیت بتواند نتایج قابل قبولی در لیگ برتر و باشگاه های آسیا داشته باشد. تیم ته جدولی شاهین بوشهر با مربیگری یاوری واقعاٌ خوش درخشیده و بعد از مساوی با پرسپولیس آن هم در ورزشگاه آزادی ، ‌این هفته مس کرمان را قلع و قمع کرد. 

نتایج بازیهای امشب وضعیت سپاهان ، مقاومت و پرسپولیس را در جدول مشخص خواهد کرد.  

عنایت: احضار بازیکنان فریبکار و برخورد با افشاریان !!!!

 

 

 

      

                             رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از احضار بازیکنان فریبکار به کمیته انضباطی، برخورد با خداداد افشاریان و احتمال افزایش محرومیت قاسم واحدی خبر داد.
مسعود عنایت در مورد محرومیت قاسم واحدی؛ داور دیدار سپاهان و پاس همدان اظهار داشت: این برای اولین بار نیست که داوری را از قضاوت در لیگ برتر محروم می کنیم؛ بلکه برای نخستین بار است که این محرومیت به صورت کتبی اعلام می‌شود. فیلم این مسابقه را دیدم و خودم تصمیم گرفتم حداقل ۴ جلسه واحدی را از قضاوت محروم کنم اما احتمال دارد پس از جلسه کمیته داوران این محرومیت افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در فیلم مسابقه مشخص است که احمد جمشیدیان با کار غیر ورزشی و فریبکارانه دروازه حریف را با دست باز کرده است و داور و کمک داور در شلوغی محوطه جریمه متوجه این امر نشدند. ما هم از طریق فیلم و حرکات آهسته متوجه این کار جمشیدیان شدیم. بنابراین از کمیته انضباطی خواسته‌ام تا با این بازیکن برخورد شود.
عنایت با اشاره به دیدار آرسنال و سلتیک در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا عنوان کرد: در آن مسابقه بازیکن آرسنال با شبیه سازی و فریب داور یک پنالتی برای تیمش گرفت و با همان پنالتی آرسنال به لیگ قهرمان اروپا راه پیدا کرد اما کمیته انضباطی ‌یوفا با این بازیکن برخورد انضباطی کرد. بنابراین از کمیته انضباطی می‌خواهم با جمشیدیان به دلیل فریب داور برخورد کند. حرکت او غیر منصفانه و ناجوانمردانه محسوب می‌شود.
وی گفت: داور یک انسان است و ممکن است فریب بخورد اما بازیکن فوتبال ما نباید منش پهلوانی و ایرانی خود را زیر پا بگذارد و به هر طریقی که بخواهد پیروز شود. از این پس بازیکنانی که با هر روش باعث فریب داور شوند به کمیته انضباطی احضار خواهند شد.
رئیس کمیته داوران با اشاره به محرومیت قاسم واحدی تاکید کرد: در ۳ سالی که مسئولیت کمیته داوران را بر عهده دارم. کمتر داوری است که از قضاوت در لیگ برتر محروم نشده باشد. داوران متناسب با نوع اشتباهاتشان از یک تا ۴ جلسه محروم شده‌اند. به عنوان مثال اشتباهی که محسن قهرمانی در دیدار مس کرمان و راه آهن در فصل گذشته انجام داد موجب محرومیت ۴ جلسه ای او شد و همین داور به دلیل اشتباهی که در دیدار پرسپولیس و ملوان انجام داد باز هم ۴ جلسه محروم شد. یا داود رفعتی کمک داور مسابقه ابومسلم و ملوان که پرچم بی مورد زد و یک پنالتی برای ملوان اعلام کرد که خوشبختانه یدا... جهانبازی داور مسابقه این پرچم را نپذیرفت و داوری را نجات داد اما به رفعتی تا شروع فصل جدید هیچ کمک داوری داده نشد.
عنایت با اشاره به اعتراض‌ها و جنجال‌هایی که سرمربیان و مدیران باشگاه‌ها در ۶ هفته لیگ برتر در مورد داوری به راه انداخته‌اند؛ گفت: تمام ۵۴ مسابقه لیگ برتر تاکنون را مورد ارزیابی و کارشناسی قرار داده‌ایم. من هفته به هفته مسابقاتی که مورد اعتراض بوده به شما می‌گویم.
وی ادامه داد: در هفته اول در دیدار سپاهان و استقلال که امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان به دو مورد اعتراض داشت. اول این که گل روانخواه آفساید بود که این مورد مشخص شد که درست نبوده و این بازیکن در شرایط صحیح گل را به ثمر رسانده است و مورد دوم قلعه نویی معتقد بود یک پنالتی به سود تیمش گرفته می‌شد که باز هم این اعتراض وارد نبود. در همین هفته در مسابقه استیل آذین و پاس همدان بازیکن پاس یک گل صحیح به ثمر رساند اما پیش از این گل بازیکن دیگر پاس مرتکب خطا شده بود. در هفته دوم لیگ مشکلی در زمینه داوری وجود نداشت.
رئیس کمیته داوران یادآور شد: در هفته سوم در دیدار تراکتورسازی و شاهین بوشهر محمود رفیعی یک پنالتی به سود شاهین اعلام می‌کند اما به جای آن ه دروازه بان تراکتورسازی را اخراج کند به او کارت زرد نشان می‌دهد. بنابراین اگر چه اصل پنالتی گرفته شده اما شاید در صورت اخراج دروازه بان تراکتورسازی نتیجه ۴ بر ۲ به سود این تیم در پایان مسابقه رقم نمی‌خورد. به همین دلیل رفیعی را ۲ جلسه محروم کرده بود.
عنایت با ارزیابی دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر خاطرنشان کرد: در دیدار سپاهان و استقلال اهواز کمک داور پرچم می‌زند و خطای مهاجم سپاهان را اعلام می‌کند. بعد این توپ به راحتی در اختیار دروازه بان استقلال اهواز قرار‌ می‌گیرد و سپس این توپ توسط حاتمی مهاجم سپاهان وارد دروازه می‌شود که این گل به دلیل عدم همکاری تیم داوری صورت گرفت اما بازیکن لیگ برتری باید بداند بازی فقط توسط سوت داور قطع می‌شود نه پرچم کمک داور. در دیدار ابومسلم و ذوب آهن که در همین هفته برگزار شد ابومسلم به داوری اعتراض داشت اما پس از ارزیابی فیلم مشخص شد بخشی زاده هیچ مشکلی در داوری این مسابقه نداشته است. سایر مسابقات این هفته همین گونه بود و داوران اشتباه بزرگ و تاثیر گذاری را مرتکب نشدند.
وی در مورد هفته پنجم مسابقات اظهار داشت: در دیدار پاس و استقلال اهواز مدیرعامل و سرمربی استقلال اهواز معتقد بودند گل پاس آفساید بوده است. پس از بازبینی فیلم به این نتیجه رسیدیم که گل کاملا صحیح به ثمر رسیده است.
عنایت تصریح کرد: در دیدار استقلال و سایپا که باعث شد حمید سجادی؛ مدیرعامل سایپا بیانیه بدهد و مایلی کهن نیز به داور اعتراض کند تمامی کارشناسان داوری به غیر از هادی دزفولی معتقد بودند مسعود مرادی داوری خوبی انجام داده و گل‌های استقلال صحیح بوده است. در دیدار تراکتورسازی و پیکان نیز محمد نصرتی به دلیل اعتراض‌های شدید به داور کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد؛ حال باید بگویم چون او ملی پوش است نباید اخراج شود؟
رئیس کمیته داوران در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته ششم گفت: در ۲ دیدار مشکل داشتیم اول مسابقه پاس و سپاهان بود که داور آن را محروم کردیم و دومین مسابقه بازی ابومسلم و راه آهن که داور باید یک پنالتی در دقایق آخر به سود راه آهن اعلام می‌کرد. بنابراین با این داور که خداداد افشاریان بود برخورد خواهد شد. هر چند در دقیقه ۶۰ بازیکن ابومسلم در محوطه جریمه راه آهن سرنگون می‌شود و داور اعلام پنالتی نمی‌کند که این مسئله باعث اعتراض شدید سرمربی و مربی ابومسلم و تماشاگران این تیم شد و و جو علیه داوری بود اما ناظر داوری به من گفت پنالتی راه آهن دیده نشده که با ارزیابی فیلم صحبت ناظر را تائید می‌کند.
وی با اشاره به اعتراض های مربی سایپا به داوری این تیم با مقاومت گفت: فریادشیران علیه من مصاحبه کرد اما واقعیت این است که در این مسابقه قبل از آن که ایرج ساعدی داور مسابقه برای سایپا اعلام پنالتی کند کمک داور خطای هند بازیکن بازیکن سایپا را اعلام کرده بود و پرچم خود را هم پائین نیاورد، بنابراین داور نظر کمکش را تائید می کند تا عدالت رعایت شود.
رئیس کمیته داوران از بازبینی فیلم تمامی مسابقات توسط گروهی از کارشناسان داوری از طریق شبکه های استانی و ماهواره‌ای خبر داد و گفت: گروهی را مامور کرده‌ایم تا فیلم مسابقات را که به طور زنده از شبکه های استانی پخش می‌شود مورد ارزیابی قرار دهند تا اگر نکته ای و مسئله‌ای که از دست ناظر داوری در رفت آنها این موارد را به ما گوشزد کنند.
عنایت در مورد انتقادهایی که رضا غیاثی از رفتار او با پیشکسوتان داوری داشت؛‌ خاطرنشان کرد: از دوستان خود غیاثی بپرسید که چه کسی حرمت پیشکسوت را نگه نمی‌دارد. او در زمان ریاستش بر کمیته داوران دو مرتبه در برنامه ۹۰ به دلیل آنکه نصیرزاده و فنایی نظری خلاف نظر داوری داشتند به شدت به آنان حمله کرد. بهتر است افراد بی طرف در این مورد سئوال شود که رفتار من با پیشکسوتان زشت بوده یا رفتار غیاثی. ایشان در زمان ریاستش رفتار بدی با همکاران، ناظران داوری، مدرسان و داوران داشت.
وی اضافه کرد: در زمان غیاثی پیشکسوتان حتی به اتاق او نمی‌رفتند چون حرمت آنها را نگه نمی‌داشت. با این حال از این پس تصمیم گرفته ام دیگر جواب غیاثی را ندهم زیرا او بیکار و خانه نشین است و مدام می‌خواهد در منظر باشد. من مقصر گوشه نشینی او نیستم. باید به کارهای خود در کمیته داوران برسم و به حرف غیاثی دیگر توجهی نخواهم کرد. این حرف‌ها از سر دلسوزی نیست اما دست تک تک پیشکسوتان داوری را می‌بوسم و از نظرات آنها برای پیشرفت داوری کشور استفاده خواهم کرد.
عنایت در مورد انتقاد هوشنگ نصیرزاده مبنی بر این که او زبان فارسی را خوب بلد نیست گفت: جواب این آقا را هم نمی دهم زیرا این افراد پس از حمله مسئولان تیم‌ها به داوری آتش بیار معرکه هستند. تصمیم گرفته‌ام پاسخ آنها را ندهم تا کمتر برای داوری حاشیه درست شود.

برتری استقلال مقابل استیل آذین

 

 

            

                                           در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر تیم فوتبال استقلال برابر استیل آذین تهران با 2 گل به پیروزی رسید.

استقلال در این بازی که دیشب در حضور 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد‌، تیم استقلال با گل های آرش برهانی در دقایق 26 و 80 با نتیجه 2 به صفر بر حریف خود غلبه کرد.

استقلال در این دیدار با تغییراتی در ترکیب ابتدایی خود حسین کاظمی را در پست هافبک دفاعی قرار داد و  سید صالحی و آرش برهانی زوج خط حمله آبی پوشان بودند.

به لطف این تغییرات و استراتژی تهاجمی استقلال که در تمرینات هفته اخیر بارها مرور شده بود، ‌آبی پوشان در طول بازی صاحب موقعیتهای گلزنی متعددی شدند اما از این میان تنها دو بار دروازه استیل آذین گشوده شد.

بازی روان استقلال در این مسابقه برنامه های تیم استیل آذین را تحت تاثیر خود قرار داد و به ویژه زمانی که بازیکنان استقلال به بازی سرعت دادند، تیم حریف اسیر حرکات ترکیبی استقلال شد.

برای استقلال در این بازی  وحید طالب لو، پ‍‍ژمان منتظری ،‌هادی شکوری، بیک زاده، امیرحسین صادقی، حسین کاظمی، فابیو جانوآریو (از 82 رینالدو)،‌ خسرو حیدری،‌فرهاد مجیدی ، سید صالحی (از 82 عنایتی) و آرش برهانی به میدان رفتند.

در ده دقیقه پایانی بازی تغییرات استقلال هم موجب تقویت خط حمله استقلال بود تا آبی پوشان همچنان تسلط خود را بر بازی حفظ کنند. ضمن اینکه حضور رینالدو و یکی،‌دو حرکت وی مایه امیدواری کادر فنی استقلال بود.

استقلال با این پیروزی 15 امتیازی شد و بطور موقت به صدر جدول رده بندی لیگ برتر رفت. 

 

اشکال در سیستم فرستنده سیما باعث شد دیدار استقلال و استیل آذین بطور مستقیم پخش نشود!! گروه تلویزیون در نیمه دوم یک خودروی جدید حامل تجهیزات ضبط بازی و پخش زنده را جایگزین خودروی قبلی کردند ولی باز هم مشکل حل نشد که نشد و مردم مظلوم ایران مجبور شدند فیلم ضبط شده بازی را با ساعتی تأخیر از تلویزیون تماشا کنند . باید به مجموعه تلویزیون گفت واقعاٌ دست ننتون درد نکنه با این پخش مستقیم !!!  

تبعید عنایتی به نیمکت استقلال!!

 

 

 

 

                      تیم فوتبال استقلال تهران روز جمعه در شرایطی به مصاف استیل آذین تهران می رود که به احتمال زیاد رضا عنایتی را روی نیمکت خواهد داشت.
صمد مرفاوی قصد دارد برای بازی روز جمعه تغییراتی را در ترکیب تیم خود بوجود آورد که مهمترین آن خروج عنایتی از ترکیب و حضور سید مهدی سید صالحی در میان ۱۱ بازیکن اصلی است.
عملکرد عنایتی در چند بازی گذشته اصلی ترین دلیل این تصمیم مرفاوی است. در کنار سید صالحی نیز از آرش برهانی استفاده خواهد شد تا سیاوش اکبرپور نیز روی نیمکت بنشیند.
دیگر تغییر استقلال مربوط به حسین کاظمی است که وی نیز به خواست مرفاوی روی نیمکت می نشیند.

 

*** استقلال با داشتن حداقل چهار مهاجم بایستی تعداد گل زده بالایی داشته باشد در حالیکه در ۶ بازی تنها ۵ گل زده که میانگین آن کمتر از ۱ است. این در حالی است که استقلال در فصل قبل با رکورد ۷۰ گل زده و میانگین بیش از ۲ گل در هر بازی رکوردی دست نیافتنی را بنام خود ثبت کرده بود. لازم بذکر است که سال گذشته استقلال فقط برهانی و سیاوش اکبرپور را داشت و علیزاده اصلاٌ بعنوان مهاجم به حساب نمی آمد !!  

مشکل دیگر مرفاوی با حسین کاظمی است که فیکس تیم ملی و بازیکن تأثیرگذار استقلال در فصل قبل بود که ظاهراٌ‌ بدلیل روابط خوب این بازیکن با قلعه نویی و قراردادی که با استقلال داشت در این تیم ماندنی شد ولی مرفاوی توجه چندانی به او ندارد . البته وقتی خط هافبک ضعیف باشد ،‌ تعداد زیاد مهاجمان هم بیفایده خواهد بود.  

مجتبی جباری همیشه مصدوم هم که امسال مثل هر سال وبال گردن استقلال است و باید خرج او را هم استقلال بدهد در حالی که ۱ دقیقه هم برای استقلال بازی نکرده ! 

بهر حال آینده استقلال در لیگ ۸۹-۸۸ خیلی روشن نیست ! 

 

صحبت‌های تکان‌دهنده خداداد عزیزی با بازیکنان استقلال اهواز!!!!!!

 

 

 

 

            

شکست خانگی مقابل صبا وضعیت خداداد عزیزی در استقلال اهواز را بحرانی‌تر از گذشته کرد. البته شاید خیلی‌ها از مسائل پشت‌پرده خبر نداشته باشند و بی‌جهت نبود که صبر خداداد در نهایت به پایان رسید و او حرف‌های دلش را به بازیکنان زد.
خداداد عزیزی که از وضعیت فعلی استقلال اهواز و روند امتیازگیری این تیم به شدت ناراضی است، سرانجام بازیکنان را جمع کرد و صحبت‌های تکان‌دهنده‌ای را با آنها انجام داد. خداداد حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد: «دوشنبه‌شب آقای شفیع‌زاده با من تماس گرفت و درخواست کرد تا در مورد مسائل مختلف تیم با هم حرف بزنیم. ساعت ۵/۱ بامداد بود که از کنار اتاق‌های شما (خوابگاه بازیکنان استقلال اهواز) رد می‌شدم از دود و بوی قلیان‌هایتان چشمانم می‌سوخت. صدای موزیک و خنده‌هایتان هم به راه بود و یک لحظه خوابگاه را با قهوه‌خانه اشتباه گرفتم. البته آقای شفیع‌زاده هم به من گفت که در جریان این مسائل قرار دارد و به همین دلیل تو را آوردم تا این حاشیه‌ها را جمع و جور کنی.»
خداداد ادامه داد: «بعد از بازی با پاس همدان خیلی به این موضوع فکر کردم که چرا بعد از دقیقه ۷۰ چند بازیکن دست خود را بالا گرفتند و دیگر توان راه رفتن ندارند ولی چند بازیکن دیگر به راحتی بازی می‌کنند. از خودم پرسیدم که آیا تمرینات بدنسازی‌ام قبل از شروع فصل ایراد داشته است ولی در نهایت به این نتیجه رسیدم که اگر ایراد داشت بعضی از بازیکنان اینقدر خوب در زمین بازی نمی‌دویدند. تازه فهمیدم مشکل از کجاست و چرا من باید ناسزا بشنوم و شماها که وجدان ندارید تا ساعت ۴ صبح بیدار بمانید. حتی نیمه‌شب که داشتم پس از پایان جلسه با شفیع‌زاده برمی‌گشتم باز هم دیدم که صدای خنده‌هایتان می‌آید و بساط دود و قلیان هم همچنان به راه است. بعد از باخت صبای قم هم این شرایط حاکم بود و واقعا به خاطر غیرت و تعصب شما تاسف خوردم. طوری فریاد می‌زدید و خنده سر می دادید که انگار بازی را ۴ بر صفر برده‌اید در حالی که من یک دنیا غم در دل خودم جای داده بودم.»
عزیزی در قسمتی از حرف‌های خطاب به بازیکنان گفت: «شب قبل از بازی با صبا دو نفر از شما در هتل از دکترتان قرص خواب خواسته‌اید و چند نفر هم دنبال پلی‌استیشن بوده‌اند. وقتی به این چیزها عادت می‌کنید معلوم است که نباید تا ساعت ۴ صبح بخوابید و حتی نمی‌دانید که استفاده از قرص خواب تا ۲۴ ساعت در بدن تاثیر خودش را می‌گذارد. من در سن ۳۴ سالگی برای پاس بازی کردم و در جوانی مثل شماها دوست داشتم چنین تفریحاتی داشته باشم ولی سالم بودم. شماها به امثال من و کریم باقری که از همه شما بهتر بازی می‌کند هیچ توجهی ندارید. من هیچ وقت به یاد ندارم که بیشتر از ساعت ۱۱ شب بیدار مانده باشم ولی شما ساعت ۵ صبح می‌خوابید و ساعت ۲ بعدازظهر به زور از خواب بلند می‌شوید و آرزو دارید تمرین خیلی زود تمام شود تا به تفریحات خودتان برسید.»
خداداد که به شدت عصبانی بود ادامه داد: «دیگر دوست ندارم با شما کار کنم و شاهد چنین صحنه‌هایی باشم. روز اول قرار شد مسائل مالی هیچ ارتباطی به من نداشته باشد ولی به خاطر شما با شفیع‌زاده در مورد مبلغ قراردادتان چانه زدم ولی شما نشان دادید که غیرت ندارید و هیچ توجهی نداشتید که من تحقیر شدم، تهدید شدم و حتی ناسزا شنیدم. من دوست ندارم با بازیکنان بی‌معرفت که فکر نمی‌کنند نانی که به خانه می‌برند حلال است یا حرام کار کنند.»خداداد تاکید کرد: «دلم به حال آنهایی می‌سوزد که روی سکوها علیه من ناسزا می‌گویند و نمی‌دانند که مشکل اصلی کجاست و چه کسانی برای تیم کم می‌گذارند. من در مورد مسائل فنی به مدیرعامل هر توضیحی که بخواهد می‌دهم ولی شما با این کارها آینده خودتان و تیم را تباه خواهید کرد.»

پیشنهاد باشگاه بوتافوگو به باشگاه استقلال

 

 

 

                

                 

                    باشگاه بوتافوگو برزیل که بیش از صدسال قدمت دارد در نامه‌ای رسمی خواستار برقراری روابط دوجانبه میان این باشگاه و باشگاه استقلال قهرمان ایران شد.

لوئیز ویارینو، مدیر پروژه همکاری‌های بین‌المللی باشگاه بوتافوگو خطاب به مدیران باشگاه استقلال از تمایل این باشگاه 105 ساله برزیلی برای برقراری روابط و همکاری‌‌های اقتصادی و ورزشی سخن گفته شده است.ژ

باشگاه بوتافوگو متعلق به شهر ریودوژانیرو است و فیفا این باشگاه را به عنوان دوازدهمین باشگاه قرن بیستم معرفی کرده است.

آکادمی جوانان این باشگاه دارای شعبه‌های متعدد در آسیا، اروپا، آفریقا،‌استرالیا، کانادا و آمریکاست. 

 

فردوسی پور «انتقام» می گیرد!!!؟

 

  

 

       

                         گفته می شود که ممکن است «محمد دادکان» میهمان اولین نودی باشد که قرار است دوشنبه آینده روی آنتن برود. هیچ بعید نیست که چنین اتفاقی رخ ندهد اما شاید هم عادل فردوسی پور تصمیم گرفته تا از منتقدانش انتقام بگیرد.
انتقام
مجری ،۹۰ ظرف سالیان گذشته بیشترین فشار را از سوی علی آبادی متحمل شده است، مدیری که دیگر جایی در سازمان تربیت بدنی ندارد. بارفتن رئیس قبلی از خیابان سئول دست فردوسی پور باز شده و او می تواند به سیاق همیشه برنامه اش را با شم انتقادی همیشگی اش روی آنتن بفرستد.مهمتر از این حرفها اما این است که عادل دیگر با مشکلی به نام ممیزی مواجه نیست و چون روحیه حاکم بر سازمان تغییر یافته است شاید او بخواهد تا با یک تیر دونشان بزند و با ادامه دادن به انتقادهایی که متوجه روسای قبلی سازمان است هم از آنها انتقام بگیرد و هم به رئیس جدیدیاد آور شود که اگر آنها نیز آستانه تحملشان را بالا نبرند با سناریویی مشابه مواجه خواهند شد. در همین راستا بهترین راه برای فردوسی پور استفاده از نام هایی است که هر یک به نوعی زخم خورده سازمان تربیت بدنی هستند. مثلاً می شود بعد از دادکان چهره هایی نظیر دایی، کاشانی، آذری و ... را هم به ۹۰ آورد تا آنها به جای عادل آنچه او دوست دارد و می خواهد را به زبان آورند. البته فردوسی پور که چند ماه از آنتن دور مانده، شاید هم احتیاط به خرج دهد و از ورود به مباحث مطروحه پرهیز کند.
فلاش بک
عادل برای آنکه بتواند به بحث هایی که از تاریخ وقوعشان گذشته است رجوع کند، نیازی به بخشی شبیه «فلاش بک» دارد و او می تواند در قالب چنین بخشی به حذف تیم ملی نیز بپردازد.آری ظرف ماه هایی که تلویزیون ۹۰ نداشت بسیاری از موضوعاتی که مردم توقع داشتند تا صداوسیما به شکلی جدی به آنها بپردازد مسکوت باقی ماند و اکنون انتظار می رود تا فردوسی پور غیبتش را به نحو احسن جبران کند.در همین ارتباط شایعاتی نیز به گوش می رسد دال بر اینکه موافقت با ادامه پخش ، منوط به رعایت شروطی بوده که جملگی برای محدود کردن این برنامه وضع شده. عادل اگر از کنار هیچ بخشی به راحتی نگذرد این شایعه را نیز تکذیب خواهد کرد.

 

 

      

سوءاستفاده از نام باشگاه استقلال توسط یک سایت جعلی!!

 

 

 

 

                   

یک سایت اینترنتی با سوءاستفاده از نام باشگاه استقلال اقدام به دریافت مبالغی از هواداران این باشگاه پرطرفدار نموده است.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال، در پی تماس‌های مکرر و مراجعات تعداد زیادی از هواداران باشگاه استقلال مبنی بر پرداخت مبلغ 000/50 هزار ریال به حساب صاحب سایت اینترنتی برای دریافت کارت هواداری باشگاه، و عدم پاسخگویی این سایت، باشگاه استقلال پیگیر موضوع شد.

به رغم اعلام ‌های مکرر باشگاه استقلال مبنی بر اینکه هنوز اقدامی برای سازمان‌دهی هواداران و صدور کارت هواداری انجام نشده است، این سایت(WWW.ESTEGHLALFC.IR) که به دلیل تشابه اسمی با سایت رسمی باشگاه موفق به جلب اعتماد هواداران شده با درج شماره حساب و تهیه یک فرم ثبت‌نام اقدام به  سوءاستفاده نموده است.

این در حالی است که سایت جعلی با نام شرکت آبی‌آذین و مدیریت اجرایی فردی به نام مستعار رضا پویان‌فرد از مدتی قبل در حال فعالیت است و با عنوان کانون هواداران باشگاه استقلال و با استفاده از آرم باشگاه اقدام به سوءاستفاده می‌نماید.

پیرو این اقدام بخش حقوقی باشگاه استقلال وارد عمل شده و پیگیر موضوع از مراجع قانونی برای احقاق حق هواداران و حقوق باشگاه استقلال شده است. 

 

جدول هفته پنجم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

 

 

 

                   

جدول هفته پنجم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1پیکان641193613
2مقاومت شیراز6330113812
3استقلال تهران633052312
4ذوب آهن اصفهان6321118311
5سپاهان6312116510
6مس کرمان63121412210
7پرسپولیس6240108210
8استیل آذین6312109110
9صبای قم6303910-19
10تراکتورسازی62228718
11ملوان6222410-68
12سایپا621348-47
13راه آهن612368-25
14استقلال اهواز612359-45
15ابومسلم604257-24
16پاس همدان6114611-54
17فولاد خوزستان603336-33
18شاهین6033711-43

 

نتایج هفته پنجم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸

 

 

 

 

                   نتایج هفته پنجم لیگ برتر فوتبال فصل ۸۹-۸۸ 

  

تراکتورسازی تبریز ۱ - استقلال ۱ 

 

سپاهان ۳ - پاس همدان ۱ 

 

 استیل آذین صفر - پیکان ۱ 

 

ابومسلم ۱ - راه آهن ۱ 

 

ملوان ۱ - فولاد اهواز صفر  

 

مس کرمان ۵ - ذوب آهن ۲ 

 

سایپا ۱ - مقاومت شیراز ۱ 

 

استقلال اهواز صفر - صبا قم ۱ 

 

پرسپولیس ۲ - شاهین بوشهر ۲ 

   

بهترین نتیجه این هفته مربوط به تیم مس کرمان است که با ۵ گل تیم قوی ذ‌وب آهن را در هم کوبید 

 

پرسپولیس هم بدترین نتیجه هفته را بدست آورد و در استادیوم آزادی با تیم ته جدولی شاهین بوشهر مساوی کرد که نشان می ده اوضاع این تیم اصلاٌ‌خوب نیست 

 

استقلال هم با کمی خوش شانسی در تبریز مساوی گرفت 

 

 

قلعه‌نویی: نباید به دلیل زدن حرف قانونی جریمه شوم!!

 

 

 

 

                   

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: حرف من درباره تیم ملی به قانونمند بودن ارتباط داشت و نباید به این دلیل جریمه شوم.
امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی ۳ بر یک تیمش مقابل پاس همدان تصریح کرد: از کیفیت بازی راضی نیستم،‌ اما از نتیجه راضی‌ام. نیمه اول بازی معمولی را شاهد بودیم، اما در نیمه دوم سرعت بازی را بالا بردیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری را به ثمر برسانیم.
وی ادامه داد: به منصوریان و پورحیدری بابت ساختن تیم پاس تبریک می‌گویم. هیچ تیمی تا به حال نتوانسته بود در فولادشهر ما را این چنین تحت فشار قرار دهد، اما خوشحالم که ۳ امتیار بازی را کسب کردیم.
سرمربی سپاهان در مورد بازی توره گفت: از بازی این بازیکن راضی هستم. توره با وجود این که جریمه شد، بسیار با انگیزه بازی کرد و گویا آب و هوای اصفهان به وی ساخته بود.
قلعه‌نویی درباره احضارش به کمیته انضباطی به خاطر صحبت‌ علیه قطبی و شکایت کمیته تیم‌های ملی،‌ تاکید کرد: حرف من قانونمند بودن، بود و حرف بدی نزدم. فکر نمی‌کنم هیچ کجای دنیا اگر کسی از قانون صحبت کرد جریمه‌اش کنند.

کمیته تیم‌های ملی از قلعه‌نویی شکایت کرد!!

 

 

           

             کمیته تیم‌های ملی از سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان به دلیل مصاحبه علیه تیم ملی و قطبی به کمیته انضباطی شکایت کرد.
امیر قلعه نویی در چند وقت اخیر در چند مصاحبه علیه برنامه های تیم ملی و افشین قطبی موضع گرفت. به همین دلیل کمیته تیم های ملی از سرمربی سپاهان اصفهان به کمیته انضباطی شکایت کرد.
جلسه رسیدگی به این پرونده سه شنبه هفته جاری ساعت ۱۷ در محل کمیته انضباطی برگزار می شود.
در این جلسه امیر قلعه نویی به همراه محمدرضا ساکت حضور خواهند داشت.

رکورد ۱۳ سال بدون باخت استقلال در تبریز!!

 

 

 

 

              

                 استقلال تهران امروز پس از ۷ سال برای اولین بار در تبریز به میدان می رود. این تیم از سال ۷۵ تاکنون در تبریز شکست نخورده است و رکورد ۱۳ سال بدون شکست را در تبریز ثبت کرده است.
آبی های پایتخت آخرین بار در فصل ۷۵ لیگ آزادگان در ورزشگاه باغشمال تبریز مقابل ماشین سازی ۲-۱ شکست خوردند. درآن بازی تک گل استقلال را صمد مرفاوی به ثمر رساند که امروز سرمربی این تیم است. استقلالی ها در فصل ۷۵ هر دو بازی خود در تبریز مقابل ماشین سازی و تراکتور را باختند. استقلال در بازیهای رسمی که در تبریز برگزار کرده است، فقط ۵ بار مغلوب حریفان تبریزی خود شده است.

پرسپولیس - استقلال ، ۱۰ مهر در آزادی قطعی شد!

  

 

 

                       به طور قطع دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال تهران جمعه دهم مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
سازمان لیگ روز گذشته برنامه دیدارهای هفته نهم ، دهم ، یازدهم و دوازدهم لیگ برتر را اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دربی پایتخت که چارچوب رقابت های هفته نهم روز جمعه دهم مهرماه برگزار می شود. پیش از این زمزمه های مبنی بر برگزاری دیدار دربی در تاریخ دهم مهرماه مطرح شده بود اما سازمان لیگ احتمال جابجایی تاریخ این بازی مهم را داده بود
البته برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ در اختیار رسانه ها قرار نگرفت ، زیرا به مناسبت ماه مبارک رمضان فدراسیون فوتبال در ساعت ۱۴ تعطیل می شود و به همین علت هم روابط عمومی برنامه بازیها را روی خروجی سایت خود قرار نداد.

عنایت: داوران عهد دقیانوس و دختر و پسرهای ۲۰ ساله ... !!

 

 

 

 

        

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از افرادی که از قضاوت مسعود مرادی ایراد می‌گیرند، از این داور حمایت کرد.
مسعود عنایت در مورد احتمال محرومیت مسعود مرادی به دلیل قضاوت اشتباه در دیدار استقلال با سایپا عنوان کرد: مرادی به هیچ عنوان محروم نمی‌شود. او بهترین داوری را در این دیدار انجام داد و خیلی خوب بازی را اداره کرد.
وی ادامه داد: گل اول استقلال کاملا صحیح بود. چاپ یک عکس در روزنامه ورزشی دلیل بر خطا بدون آن گل نیست. می‌خواهند با آن عکس خطا بودن گل را ثابت کنند اما من ۲۸ سال است در کار داوری فوتبال هستم و ۱۰ سال هم است در فیفا و AFC به عنوان ناظر و مدرس شرکت می‌کنم. هیچ گاه عکس را ملاک قضاوت قرار نمی دهند و برای تجزیه و تحلیل داوری از عکس استفاده نمی‌کنند زیرا عکس ساکن و ایستا است به همین دلیل در هیچ کلاس و سمیناری از عکس برای آنالیز داوری استفاده نمی‌شود.
عنایت تاکید کرد: در عکس منتشر شده دست مهاجم استقلال به سر دروازه بان سایپا خورده است با این عکس هیچ چیز ثابت نمی‌شود زیرا مبنای قضاوت حرکت و دینامیک بودن است، نه عکس ثابت.
رئیس کمیته داوران در مورد گل دوم استقلال اظهار داشت: داور ۳ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که در این زمان یک تعویض انجام شد. اگر تعویضی هم انجام نشده بود از اختیارات داور است بیشتر از وقت اضافه اعلام شده به زمان بازی اضافه کند. قانون تنها می گوید داور نمی تواند از وقت اضافه اعلام شده زمان کمتری را محاسبه کند.
وی با اشاره به دیدار حساس عربستان و بحرین گفت: روشن ایرماتف؛ داور جوان ازبکی در این مسابقه ۳ دقیقه وقت تلف شده گرفت و زمانی که عربستان گل دوم خود را در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند و ۲ بر یک از حریف پیش افتاد به دلیل شادی بیش از حد این تیم؛ وقت‌های تلف شده را ۴ دقیقه حساب کرد که در این مدت بحرین گل تساوی را به ثمر رساند. اکنون فدراسیون عربستان باید اعتراض کند که چرا ایرماتف یک دقیقه بیشتر محاسبه کرده است؟ ارزش این مسابقه به دلیل احتمال راهیابی یکی از دو تیم به جام جهانی در برابر دیدار استقلال و سایپا قابل مقایسه نیست.
عنایت با انتقاد از روزنامه‌ها که از قضاوت‌های هفته پنجم لیگ برتر انتقاد کردند؛ ‌یادآور شد: برخی روزنامه ها نوشتند ۵ سوت سئوال برانگیز در هفته پنجم. در حالی که روزنامه‌ها حق اظهار نظر در مورد داوری را ندارند. آنها کارشناس داوری نیستند. چند دختر و پسر ۱۸ تا ۲۰ ساله در مورد داوری در روزنامه ها اظهار نظر می‌کنند.
وی با انتقاد از بیانیه باشگاه سایپا پس از شکست برابر استقلال تصریح کرد: این باشگاه عجله کرد و چنین بیانیه‌ای را صادر کرد. مرادی یکی از بهترین داورهای هفته پنجم بود. با عکس نمی توان در مورد داوری قضاوت کرد. هر دو گل استقلال در این دیدار سالم بود.
عنایت همچنین از هادی دزفولی داور پیشکسوت به شدت انتقاد کرد و گفت: ایشان می‌گوید مسعود مرادی ژن داوری ندارد. چرا از چنین موجود ارزشمندی در تحقیقات ژن شناسی کشور استفاده نمی‌شود. او می‌تواند در مرکز تحقیقاتی سلول‌های بنیادی کمک های زیادی بکند یا این که در المپیادهای مختلف شرکت کرده و مدال طلا بگیرد.
وی افزود: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مسعود مرادی را از سال ۲۰۰۰ در فهرست داوران بین المللی قرار داده‌اند. او دو دوره نامزد قضاوت در جام جهانی بوده است و یکی از ۸ داور برتر آسیا بوده، فیفا و AFC شعور ندارند که این داور را برای دیدار حساس ازبکستان و بحرین که برای سومی در جدول مقدماتی جام جهانی پیکار می‌کردند انتخاب می‌کند اما آقای دزفولی شعور دارد.
عنایت در ادامه در مورد قضاوت علیرضا فغانی در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن اظهار داشت: فغانی خیلی خوب در این مسابقه قضاوت کرد و به عنوان داور هفته انتخاب شد. او بازی سختی را قضاوت کرد اما هادی دزفولی حتی معنی سختی بازی را هم نمی‌فهمد و می‌گوید این داور است که بازی را سخت می‌کند. او در عهد دقیانوس قضاوت کرده و دانش به روز شده‌ای داوری ندارد. سختی یک مسابقه از الفبای داوری است اما او با ۷۰ سال سن این مسئله را نمی‌فهمد و حتی در صدا و سیما به عنوان کارشناسی در برنامه های ورزشی حاضر می‌شود. آن هم کارشناسی که مجری برنامه می‌خواهد در مورد سختی مسابقه درس بدهد.

 

 

*** در همین حال هادی دزفولی در مورد انتقاد‌هایی که مسعود عنایت از او انجام داد گفت: ایشان رئیس کمیته داوران است و می‌تواند هر اظهار نظری انجام بدهد اما در حال حاضر برای این که داوری دچار تنش نشود حرفی در این زمینه نمی‌زنم.
وی ادامه داد: قصد ندارم داوری را زیر سئوال ببرم اما جمعه هفته آینده جواب عنایت را در برنامه تلویزیونی خواهم داد. یک جمله جالب دارم که آن روز بیان خواهم کرد. اگر الان این جمله را بر زبان بیاورم قضیه لوث می‌شود.

فقط ۱۰ درصد سکوها به استقلالی‌ها می‌رسد!

 

 

 

         

                          قائم مقام باشگاه فرهنگی و ورزشی تراکتورسازی تبریز گفت: طبق قوانین فیفا در دیدار هفته ششم مقابل استقلال تهران تنها ۱۰ درصد از سکوهای ورزشگاه یادگار امام (ره) به هواداران این تیم تهرانی تعلق خواهد گرفت.
علی غفوری افزود: با توجه به جایگاه و پایگاه مردمی تیم تراکتور در نزد مردم آذربایجان بعید است که در برابر استقلال تهران در ورزشگاه یادگار امام جای خالی باقی بماند ولی با این وجود ما سکوهایی به میزان ۷ هزار نفر برای استقلالی ها اختصاص می‌دهیم.
وی از تدارک وسیع باشگاه برای تشویق و حضور گسترده مردم در بازی تراکتور با استقلال خبر داد و افزود: از هم اکنون مقدمات حضور بیش از ۷۰ هزار نفر هوادارا را در این بازی فراهم کرده‌ایم.
غفوری گفت: در این راستا قرار است تعداد ۲۰ هزار پیراهن سرخ تیم تراکتور در بین هواداران حاضر در ورزشگاه توزیع شود تا یادگار امام یک‌پارچه سرخ پوش شده و برای میزبانی این بازی حساس زیباتر مهیا شود.
وی هم‌چنین از سفارش بالون‌های بادی تشویقی برای این بازی خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم ۴۰ هزار عدد از این بالون‌ها برای بازی تراکتور و استقلال آماده شود تا هواداران به وسیله آن یک صدا و بدون حاشیه ۹۰ دقیقه تراکتورسازی را تشویق کنند.
وی از تماشاگران تراکتورسازی به عنوان یکی از با فرهنگ‌ ترین و مودب‌ترین تماشاگران لیگ یاد کرد و تاکید کرد: هواداران ما بدون توجه به حاشیه‌های موجود و به دور از هر هیاهوی مخرب، در بازی استقلال نشان خواهند داد که بهترین تماشاگران لیگ برتر هستند.
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در هفته ششم لیگ برتر میزبان استقلال تهران است.

هک شدن سایت باشگاه اوساسونا !!!!!

 

 

  

                 مدیر برنامه های دو بازیکن ایرانی تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا در واکنش به انتشار خبر فسخ قرارداد جواد نکونام و مسعود شجاعی در صفحه نخست سایت این باشگاه گفت: مسئولان باشگاه اوساسونا در گفتگو با بنده اعلام کردند سایت این باشگاه هک شده است!
محمودرضا فاضلی ضمن بیان این مطلب افزود: من نمی دانم این خبر چگونه بر روی سایت باشگاه اوساسونا قرار گرفته است. اما این را می دانم که نکونام و شجاعی شب گذشته خواب بودند و امروز هم با تماس خبرنگاران ایرانی از خواب بیدار شدند!
وی در پاسخ به این توضیح مهر که " این خبر صبح روز چهارشنبه در صفحه نخست سایت رسمی باشگاه اوساسونا منتشر شده است" گفت: بنده با مسئولان باشگاه اوساسونا تماس گرفتم تا از ماجرا مطلع شوم که براساس اعلام آنها سایت این باشگاه از شب گذشته حک شده است و صبح امروز زمانی که متوجه این خبر شده بودند، آنرا برداشتند.
فاضلی به درخواست خبرنگاران مبنی بر نام بردن از مسئولی که وی در باشگاه اوساسونا با او صحبت کرده است افزود: می توانم حدس بزنم چه کسانی این سایت را هک کرده اند و با چه هدفی چنین خبری را منتشر کرده اند.
صبح روز چهارشنبه سایت باشگاه اوساسونا خبری را در صفحه نخست خود قرارداده بود مبنی بر اینکه به دنبال درگیری جواد نکونام و مسعود شجاعی در یک کلوب شبانه، این باشگاه قرارداد دو بازیکن ایرانی خود را فسخ کرده است.
تلاش برای برقراری ارتباط با مسعود شجاعی و جواد نکونام به جایی نرسید و تلفن همراه این دو بازیکن در دسترس نیست.

سایت باشگاه اوساسونا انتشار خبر دروغ علیه دو بازیکن ایرانی خود را حادثه‌ای ناگوار نامید از طرفداران و مردم عذرخواهی کرد. سایت باشگاه اوساسونا بیانیه‌ای را به این شرح منتشر کرد:
«در سحرگاه امروز، یک فرد در خارج از سرور سایت اوساسونا، موفق به دستکاری اطلاعات این سایت شده و مطالبی کاملا نادرست را منتشر کرد.
باشگاه اوساسونا به دلیل این حادثه ناگوار از تمامی طرفداران و عموم مردم عذرخواهی و اعلام می‌کند مسئولان باشگاه اقدام قانونی مناسب را در این زمینه در مورد هکر‌ها انجام خواهد داد.»

دروازه بان راه آهن: روی کریمی خطای پنالتی نکردم!!

 

 

         

                 دروازه‌بان تیم فوتبال راه‌آهن گفت: قسم می‌خورم روی علی کریمی خطای پنالتی انجام ندادم.
مسعود همامی درباره بازی با استیل‌آذین و خطای پنالتی روی علی کریمی اظهار داشت: حاضرم قسم بخورم که در آن صحنه هیچ خطایی مرتکب نشدم و به قصد توپ جلو رفتم. من عادت ندارم با داور بحث کنم اما در این صحنه حق با من بود.
وی افزود: وقتی آقای جباری اعلام پنالتی کرد تعجب کردم. او از صحنه فاصله داشت و من نمی دانم چطور پنالتی گرفت.
این دروازه بان در ارتباط با ضربه پنالتی گفت: توپ به دستان من هم برخورد کرد اما متاسفانه در لحظه آخر به دلیل ضربی که داشت وارد دروازه شد.  

پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال به روش من درآوردی !!!

 

                 

                    

                     شبکه ۳ سیما برای پخش دیدارهای لیگ برتر فوتبال ایران روش جدیدی را در پیش گرفته که در دنیا بی‌نظیر است.
پس از پافشاری مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ایران، جامعه ورزشی با مقوله جدیدی به نام "حق پخش تلویزیونی " آشنا شد. مقوله‌ای که سال ها قبل در فدراسیون های اروپایی و برخی کشورهای آسیایی،‌ آفریقایی و آمریکایی که لیگ حرفه‌ای دارند، کاملاً تعریف شده بود. آنها بدون هیچ چالشی، این مقوله ورزشی- اقتصادی را مورد تائید قرار داده بودند؛ ‌اما در ایران شرایط فرق می کرد و برای نهایی شدن امضا حق پخش، اختلاف مسئولان فدراسیون با سران صدا و سیما، ماه ها نقل محافل شد.
سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و برای آنکه فوتبال ایران از سوی AFC با مشکلی روبرو نشود، قرارداد حق پخش با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به امضا رسید تا هواداران ورزش و فوتبال گوشه ای از ورزش حرفه ای را احساس کنند. این مبلغ البته به گفته مسئولان سازمان لیگ در آستانه شروع نهمین دوره مسابقات به ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت.
با وجود نهایی شدن عقد قرارداد برای پخش نهمین دوره لیگ برتر، در روزهای اخیر مخاطبان تلویزیونی برای تماشای مسابقات با اتفاقات عجیب و غریبی از جمله پخش با تاخیر، قطع شدن بازی‌ها در حساس ترین دقایق،‌ تغییر زمان رقابت ها با دستور مسئولان شبکه ۳، پخش پیام های بازرگانی هنگام شروع مسابقات و ... مواجه هستند.
آمار نشان می دهد ورزش به ویژه فوتبال میان مردم ایران علاقمندان زیادی دارد. شهروندان برای تماشای یک مسابقه ورزشی در طول روز برای آن زمان خاص برنامه ریزی می‌کنند. به همین دلیل، بی احترامی نسبت به خود در این زمینه را نمی پذیرند؛ اگر چه در هفته‌های اخیر بدرفتارهایی متعددی را در نحوه پخش مسابقات را شاهد بوده‌ایم.

* برتری "افسانه جومونگ " برابر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا
پخش یک مسابقه فوتبال، میلیون‌ها نفر را به پای تلویزیون ها می‌کشاند. بنابراین، برای حفظ این مخاطبان و برای جلب رضایت آنها می طلبد که رفتاری مناسب و در خور شان آنها از خود نشان دهیم.
استقلال، یکی از تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بود که در اولین مسابقه خود، ۲۱ اسفند ماه سال گذشته به مصاف الاتحاد عربستان رفت و میلیون‌ها ایرانی منتظر تماشای این مسابقه بودند تا عملکرد یکی از نمایندگان پرطرفدار خود را از تلویزیون نظاره کنند. اما در همان مسابقه، شبکه ۳ واکنش جالبی از خود نشان داد و با شروع نیمه دوم و جایی که مسابقه به لحظات حساس خود رسیده بود، به یک باره پخش مسابقه را به دلیل اخبار قطع کرد و مخاطبان در اوج ناراحتی تا دقیقه ۶۰ نتوانستند بازی را تماشا کنند.
در ادامه همین مسابقات و در ۲۹ اردیبهشت ماه، این شبکه به دلیل پخش سریال "افسانه جومونگ "، مسابقه استقلال ایران و الجزیره امارات را پخش نکرد تا این دیدار از شبکه دو پخش شود. صداوسیما برای پخش مسابقات درخواست تغییر ساعت می کند؛ اما چون نمی تواند به کارگردان سریال کره‌ای جومونگ این موضوع را بگوید، مجبور می شود این سریال را پخش کند؛ اتفاقی که کمتر شاهد آن هستیم.
* نوآوری شبکه سه برای پخش مسابقات لیگ نهم
با شروع نهمین دوره لیگ برتر و افزایش حق پخش به ۱۱میلیارد تومان، انتظار می‌رفت دیگر شاهد چنین اتفاقاتی از سوی شبکه سه نباشیم؛ اما با گذشت چند هفته و با توجه به رویدادهای مهمی از جمله برگزاری مسابقات جهانی والیبال، بسکتبال، فوتسال و دیدارهای لیگ برتر، نه تنها از این رفتارها کاسته نشد؛ بلکه بر شدت بی توجهی به خواسته مخاطبان نیز افزوده شد.
نتایج مسابقات تیم های ملی نوجوانان والیبال و تیم بسکتبال جوانان در رقابت های جهانی اهمیت ویژه ای دارد که متاسفانه در شرایط مطلوبی پخش نشد. به عنوان مثال، در مسابقه پایانی جام جهانی نوجوانان والیبال بین تیم های ایران و صربستان، ست اول و ست چهارم با تاخیر پخش شد و مسابقات جهانی تیم بسکتبال نیز اصلاً پخش نشد.
در زمینه فوتبال علاقمندان میلیونی این ورزش نیز روزهای خوشی را برای تماشای لیگ برتر نداشته اند؛ اگر چه عقد قرارداد حق پخش آنها را خیلی به آینده خوشبین کرده بود. نحوه پخش مسابقه ملوان و استقلال تهران در هفته چهارم و ذوب آهن و پرسپولیس در هفته پنجم خوشبینی علاقمندان میلیونی به فوتبال داخلی را به یاس تبدیل کرد زیرا هر ۲ مسابقه در شرایط بسیار بدی از این شبکه به بینندگان تلویزیونی ارائه شد.
دیدار تیم های ملوان و استقلال قرار بود ساعت ۲۱ برگزار شود؛ اما به دلیل پخش سریال تلویزیونی و دستور اکید مسئولان شبکه ۳، این مسابقه با یک ربع تاخیر برگزار شد. این در حالی است که پیش از آن اطلاع رسانی انجام نشده بود. با شروع مسابقه، برق ورزشگاه تختی انزلی در اواسط نیمه اول قطع شد. بعد از ۲۲ دقیقه تاخیر و با بازسازی مشکل برق ورزشگاه، بازی از سر گرفته شد، اما به دلیل پخش اخبار این مسابقه تا دقیقه ۳۵ پخش نشد و بار دیگر بر خشم و عصبانیت مخاطبان افزود چون بینندگان تلویزیونی علاوه بر تماشای مسابقه مجبور بودند در پایان خبرها، گزارش پایانی خبر را نیز تماشا کنند.
پخش سریالی، فوتبالی، خبری و بازرگانی مسابقه حساس تیم های ذوب آهن و پرسپولیس که شب گذشته برگزار شد یکی دیگر از شاهکارهای شبکه ۳ است و می توان از آن به عنوان یک بدعت در فوتبال حرفه‌ای یاد کرد که در هیچ جای دنیا چنین روشی مشاهده نمی‌شود.
البته نباید فراموش کرد این نحوه پخش سریالی مسابقات فوتبال فقط به شبکه ۳ سیما ختم می شود زیرا کسانی که ماهواره دارند؛ می توانند از خانه همسایه؛ بدون آن که برنامه مورد علاقه‌شان برشی بخورد، یک مسابقه فوتبال را از شبکه جهانی جام جم تماشا کنند.
بدون شک مسابقه ذوب آهن و پرسپولیس حساس ترین مسابقه هفته پنجم لیگ برتر بود و میلیون ها مخاطب را به پای گیرنده های تلویزیونی کشانده بود تا این دیدار حساس در ورزشگاه فولاد شهر را تماشا کنند، اما این مسابقه به دلیل پخش سریال تلویزونی و بنا بر خواست سران شبکه ۳ بعد از دقیقه ۱۳ به مخاطبان ارائه شد و در دقیقه ۷۳ هنگامی که بازی به اوج حساسیت رسیده بود، به دلیل پخش خبر مسابقه به یک باره و بدون اطلاع قبلی قطع شد و مخاطبان فوتبالی پای گیرنده های خود شوکه شدند.
پس از ۱۰ دقیقه، بازی دوباره پخش شد تا در مجموع شبکه سوم ۲۳ دقیقه را پخش نکند. همه این شرایط در حالی رخ داد که مسئولان صدا و سیما از قبل برنامه بازی ها را می دانستند و می توانستند با یک برنامه ریزی مناسب هم بازی را به طور کامل پوشش دهند و هم اخبار را پخش کنند اما پخش سریال و آگهی های بازرگانی برای مسئولان شبکه ۳ ظاهرا بیش از احساسات میلیون ها بیننده تلویزیونی اهمیت دارد.
در فاصله بین دو بازی ذوب آهن و پرسپولیس با دیدار استقلال و سایپا می شد اخبار را پخش کرد اما مسئولان شبکه ۳ ترجیح دادند در این فاصله آگهی پخش کنند و البته از پیام های بازرگانی بین سریال هم غافل نشدند تا مبادا خللی به هزینه های دریافتی وارد شود. در این میان ظاهرا بینندگانی که منتظر تماشای این مسابقه بودند هیچ اهمیتی نداشتند چرا که شبکه ۳ با این کار در واقع به آنها بی احترامی کرد.
* تایید پخش سریالی مسابقات از سوی رئیس
برای شفاف سازی بیشتر و برای یافتن علت اصلی خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس سراغ علی کفاشیان، رئیس فدراسیون رفت.
رئیس فدراسیون فوتبال در این باره گفت: صدا و سیما این اختیار را دارد که مسابقه را قطع کند و به پخش سایر برنامه‌ها بپردازد. این مشکلات تلویزیون است و یکسری مشکلات در این زمینه وجود دارد.
کفاشیان در مورد پخش با تاخیر برخی مسابقات مانند مسابقه تیم های ذوب‌آهن و پرسپولیس و قطع شدن بازی در دقیقه ۷۳ عنوان کرد: این مسائل مربوط به مدیریت صدا و سیما می‌شود و به فدراسیون فوتبال مربوط نیست. ما نیز در حوزه خود عمل خواهیم کرد و با عملکرد دیگر مسئولان کاری نداریم.
عزیز محمدی ، رئیس سازمان لیگ نیز در این زمینه واکنش خنثی از خود نشان داد و گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان است و این‌گونه تداخل‌ها به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: طبق قرارداد سازمان لیگ با صدا و سیما قرار شد ۲ بازی از هر هفته لیگ پخش شود و چنین مشکلاتی در قرارداد وجود ندارد.
محمدی گفت: برای دریافت پاسخ دقیق تر باید با مسئولان صدا و سیما صحبت کنید و دلایل را جویا شوید.
رئیس سازمان لیگ در حالی از تداخل برنامه ها در ماه رمضان صحبت می‌کند که پیش تر نیز شاهد چنین مواردی بوده‌ایم و مشخص نیست این عملکرد صدا و سیما و بی‌احترامی شبکه سوم به بینندگان تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.
خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس برای پیگیری این موضوع سراغ حسین آقازمانی مدیر گروه ورزش شبکه سوم سیما رفت اما وی در مورد این قضیه با بیان این که " در این باره صحبت نمی کنم " ترجیح داد هاشمی تهیه کننده برنامه لیگ برتر فوتبال را به خبرنگار فارس برای توضیح در این مورد معرفی کند.
هاشمی به فارس گفت: من فقط یک تهیه کننده هستم و باید مسابقات را پوشش دهم. اگر در کیفیت پخش مسابقات و یا برنامه ای که در این خصوص داریم مشکلی باشد من باید پاسخگو باشم.
وی افزود: ساعت بازی های دو تیم پرسپولیس و استقلال را به شبکه اعلام می کنیم و آنها در نامه ای معاونت سیاسی این برنامه را به اطلاع می رسانند. تصمیم گیری درباره این که برنامه های در نظر گرفته شده در آن ساعات پخش شود یا خیر بر عهده معاونت سیاسی است. حتی در مورد پخش سریال نیز مدیران شبکه تصمیم گیری می کنند.
تهیه کننده برنامه فوتبال برتر خاطرنشان کرد: من در مقام تهیه کننده نمی توانم جوابگوی انتقاد شما باشم و مسئولان شبکه باید در این باره صحبت کنند. شاید من هم به عنوان یک بیننده در هنگام پخش فوتبال با قطع آن و پخش اخبار آزار ببینم ولی این تصمیمی است که مدیران می گیرند.
پیگیری های خبرنگار فارس برای صحبت با پورمحمدی مدیر شبکه سوم سما نیز بی نتیجه باقی ماند. در دو بار تماس با دفتر وی با جمله " ایشان امروز در دفتر خود حضور پیدا نمی کند " روبرو شدیم.
بدین ترتیب است که احترام به مخاطب در رسانه ملی و شبکه ۳ گاهی اوقات جای خود را به پیام های بازرگانی و سایر موارد می دهد.

ناصر حجازی: اینجا خبری از آدم‌های مریض نیست!!

 

 

          

                  ناصر حجازی مدیر فنی دی‌استرادا اسلواکی چند هفته‌ای است تمرینات این تیم را زیرنظر گرفته است.او که از فوتبال ایران دل خوشی ندارد امیدوار است تا این بار در یک تیم اروپایی به خواسته‌هایش برسد.
اگرچه عده‌ای از همان روزهای نخست درباره ترانسفر این مربی دست به پیشداوری‌هایی زدند اما نکته مهمی هم وجود دارد؛ اینکه فوتبال ما بالاخره بعد از سال‌ها توانست یک مربی را به اروپا ترانسفر کند. اگرچه خیلی‌ها دی‌استرادا را تیم چندان مطرحی نمی‌دانند. ناصر حجازی در مورد آخرین وضعیتش در اسلواکی و مسائل مختلف دیگر با خبرگزاری فوتبال ایران،گفت و گو می‌کند.
آقای حجازی، گویا از فضای فوتبال ایران خسته شده بودید. درست است؟
دقیقا همینطور است. دیگر از جو فوتبال ایران خسته شده بودم. اینجا واقعا همه چیز متفاوت است. جو اینجا اصلا قابل مقایسه با فضای فوتبال ایران نیست. شما با آرامش و تمرکز لازم می‌توانید به موفقیت تیم خود فکر کنید. خبری از آدم‌های مریضی که می‌خواهند مدام برایت حاشیه درست کنند، نیست.
اما عده‌ای معتقدند شما باید این بدبینی را کنار بگذارید. حداقل با روحیه تازه‌ای در دی‌استرادا کار کنید. قبول ندارید؟
ببینید، من همان حجازی هستم. این فضای فوتبال ما بود که من را به چهره‌ای معترض تبدیل کرد. البته این اولین بار نیست که فوتبال ایران را ترک می‌کنم. یک زمانی به بنگلادش رفتم، آنجا موفق بودم. امیدوارم اینجا هم روزهای خوبی داشته باشم.
قبول کنید که در فوتبال ایران حداقل از لحاظ نتیجه نتوانستید به نقطه مطلوبی برسید. اینطور نیست؟
من همیشه گفته‌ام هر مربی اشکالاتی دارد. اما آیا در فوتبال ما به مربیان داخلی زمان می‌دهند؟ خودتان هم خوب می‌دانید که اینطور نیست. ۲۰ سال من را به خاطر استقلال‌رشت اذیت کردند. هیچکس ذوب‌آهن من را ندید. نساجی را هم همین‌طور. آن وقت گفتند که چرا نساجی را قهرمان نکرده‌ام؟ منظورم از آدم‌های مریض افرادی هستند که همیشه سعی داشتند من را تخریب کنند. کسی به حجازی کمک نکرد. در ضمن این فوتبال ما نبود که من را به دی‌استرادا معرفی کرد. برخی دوستان نسبت به من محبت داشتند و با شناختی که از کارم داشتند شرایط آمدن من به اینجا را مهیا کردند. حالا دیگر برایم اهمیتی ندارد که عده‌ای ترانسفر من به اسلواکی را نادیده بگیرند یا بخواهند این اتفاق را کم‌اهمیت جلوه دهند.
آیا در دی‌استرادا موفق می‌شوید؟
همه تلاشم را به کار می‌گیرم. سعی می‌کنم دی‌استرادا را امسال به رده پنجم جدول لیگ اسلواکی برسانم. سال گذشته این تیم در رده نهم قرار گرفته است. به همین دلیل صعود چند پله‌ای برای هواداران و مسئولان باشگاه نوعی موفقیت محسوب می‌شود. اینجا مثل فوتبال ایران نیست که مدیران مربی را تحت فشار قرار دهند. درک بالایی از فوتبال و چگونگی پیشرفت تیم دارند.
اما شما برای رسیدن به این هدف به طور حتم مشکلاتی را نیز پیش‌رو دارید. نه؟
خب، راستش را بخواهید یک مسئله سخت من را نگران کرده است. دی‌استرادا ذخیره مطمئن ندارد. در ضمن بازیکنان از لحاظ بدنی هم مشکل دارند. البته من مشکل بدنی را تا حدودی حل کرده‌ام. تمرینات پرفشاری ترتیب داده‌ام. انصاف حکم می‌کند که بگویم سرمربی تیم هم نهایت همکاری را با من دارد. با هم مشورت می‌کنیم و البته رفته رفته من هم شرایط فنی تیم را بهتر ارزیابی می‌کنم.
آیا توانسته‌اید با بازیکنان دی‌استرادا ارتباط خوبی برقرار کنید؟
بله، روز اول که تمرینات را زیرنظر گرفتم حتی اسم بازیکنان را هم نمی‌دانستم. اما حالا نام ۱۱ نفرشان را می‌دانم و قصد دارم ارتباط صمیمانه‌ای با بازیکنان برقرار کنم.
آقای حجازی، این هفته دربی جنجالی را پیش‌رو دارید، نه؟
همین‌طور است. خودتان مرزبندی سیاسی مجار‌ها و اسلواک‌ها را بهتر می‌دانید. هواداران تیم ما اکثرا مجارستانی هستند. البته تعدادشان خیلی زیاد است. آنها برای بازی‌های ما به استادیوم می‌آیند و یک صدا سرود ملی مجارستان را می‌خوانند. اسلواک‌ها نیز نمی‌پذیرند. خب، همه چیز هم در واقع در دست آنهاست. برای خود مافیایی دارند که کار را کمی سخت کرده است.
پس با این حساب بازی جنجالی خواهد شد. درست است؟
گرچه براتیسلاوا تیم بسیار خوبی است اما ما سعی می‌کنیم آنها را شکست دهیم. درست است که در بازی‌های رفت و برگشت لیگ قهرمانان اروپا دو بار به آژاکس باختند اما واقعا تیم قدرتمندی هستند. ما کار سختی داریم.
با سرمربی دی‌استرادا مشکلی ندارید؟
نه، اصلا مشکلی ندارم. گارگر در لیگ اتریش هم مربی آتیلا بوده است. ما ارتباط خوبی با یکدیگر داریم.
دی‌استرادا را چطور می‌بینید؟
ما تیم خوبی داریم. باور کنید همین الان اگر با پرسپولیس و استقلال بازی کنیم هر دو آنها را شکست می‌دهیم. اینجا بازیکنان ما پول کمتری نسبت به بازیکنان لیگ فوتبال ایران می‌گیرند اما می‌دانند که در فوتبال اینجا بهتر دیده می‌شوند و آینده دارند. اما لیگ فوتبال ایران از حرفه‌ای‌گری و پویایی فقط پولش را دارد. میلیاردها تومان هزینه می‌شود اما هیچ اتفاق مهمی در فوتبال ما رخ نمی‌دهد.
جالب است. گویا به نتایج تازه‌ای رسیده‌اید. اینطور نیست؟
تازه فهمیده‌ام ما هیچ چیز از اروپایی‌ها کمتر نداریم اما بلد نیستیم پیشرفت کنیم. همیشه با حسادت درصدد تخریب یکدیگر برمی‌آییم.
راستی آقای حجازی، گویا قطبی از حرف‌های شما سخت دلخور شده است که گفته‌اید او فقط یک آنالیزور بود که سرمربی تیم ملی شد.
ببینید، قطبی باید بداند که تیم ملی به همه مردم و اهالی فوتبال تعلق دارد. من حق دارم درباره تیم ملی حرف بزنم. نمی‌توانم سکوت کنم و ببینم در بازی‌های دوستانه هم با تعداد گل‌های بالا شکست می‌خوریم. تیم ملی باید آبرویش را حفظ کنند. همین.

مشکلات لیگ برتر فوتبال ایران بدون برنامه نود !!!!

 

 

                  

          هفته پنجم لیگ برتر با اعتراضات شدید به قضاوت‌های داوران در لیگ به خاطر می‌ماند. با هم مروری به موارد اعتراضی خواهیم داشت:
۱. اخراج مرتضی اسدی(بازی صبا ـ مس): مرتضی اسدی مدافع با تجربه صبا در دقیقه ۳ از بازی اخراج شد. هدایت‌الله مبینی با این کارت قرمز، شکست صبا را رقم زد چرا که همیشه تیم‌هایی که در نیمه اول ۱۰ نفره می‌شوند،‌شکست می‌خورند. محمدحسین ضیایی مربی صبا بارها به داور اعتراض کرد. او عقیده دارد هیچ وقت بازیکنان استقلال و پرسپولیس در این دقیقه اخراج نمی‌شوند.
۲. کارت زرد به مسعود همامی(راه آهن ـ استیل آذین): علی کریمی بعد از دریبل همامی توسط او سرنگون شد. حمید استیلی اعتقاد داشت دروازه‌بان راه آهن باید اخراج می‌شد اما راه‌آهنی‌ها می‌گویند پنالتی نبود.
۳. گل هادی شکوری (استقلال ـ سایپا): هادی شکوری در لحظه گلزنی از حمایت مشکوک امیرحسین صادقی برخوردار شد. این مدافع استقلال به نظر دروازه‌بان سایپا را شارژ کرد.
۴. اخراج محمد نصرتی (پیکان ـ تراکتورسازی): محمد نصرتی به خطای پنالتی در محوطه جریمه پیکان اعتقاد کامل داشت اما اعتراضات او با کارت زرد و سپس قرمز داور مواجه شد. تبریزی‌ها به تک گل این مسابقه هم اعتراض داشتند.
۵. گل مجید غلام نژاد(پاس ـ‌ استقلال اهواز): استقلالی‌ها عقیده دارند این گل بدون شک افساید بوده است. آنها یک داور همدانی را به عنوان شاهد گرفته‌اند.
به نظر می‌رسد برنامه نود کارکرد مناسبی در رفع شبهات داوری داشت و حداقل برای تیم‌هایی که از این بابت متضرر می‌شدند قوت قلب بود.

 

 

*** برنامه نود با اجرای بی نظیر عادل فردوسی پور قطعاٌ یکی از برنامه ای بسیار موفق صدا و سیما بود که با اتخاذ شیوه انتقادی و بدلیل اجرای زنده ، مخاطبان زیادی در بین مشتاقان فوتبال داشت.  

متأسفانه بدلایل کاملاٌ سیاسی این برنامه از لیست برنامه ها خارج شد و حالا تیم هایی که به داوری و نحوه برگزاری مسابقات و سایر مسائل حاشیه ای اعتراض دارند از طریق این برنامه پیگیری می کردند ولی حالا دستشان به جایی بند نیست  

این رویکرد غلط صدا و سیما که به قیمت از دست دادن میلیونها  بیننده تمام شده تا کی ادامه خواهد داشت؟ 

مطمئناٌ حذف چنین برنامه هایی هیچ سودی برای اهالی ورزش نخواهد داشت. 

البته برنامه های بی خاصیت و بدون جذابیتی مثل جمعه با ورزش با اجرای شفیع از شبکه یک پخش می شود ولی این برنامه سرد و بی روح کجا و اجرای پرشور و جسورانه فردوسی پور کجا !!

خریداری ۱۰ سیستم رادیویی برای داوران/ استفاده از هفته ششم!!

 

            

                     

                      رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال از خریداری ۱۰ دستگاه سیستم رادیویی برای داوران لیگ برتر خبر داد.
عزیز محمدی ضمن اعلام این خبر افزود: به درخواست کمیته داوران و با موافقت فدراسیون فوتبال ، با توافقات انجام شده با شرکت ایرانی تولیدکننده این سیستم های رادیویی درمرحله اول تعداد ۱۰ دستگاه از این سیستم از سوی سازمان لیگ خریداری شده که ازهفته ششم مسابقات لیگ برتر مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.
رئیس سازمان لیگ برتر اضافه کرد: اگرچه این تعداد دستگاههای ارتباطی پاسخگوی نیازهای داوران لیگ نیست ولی امیدواریم کمیته داوران براساس اهمیت و حساسیت مسابقات از این دستگاهها برای بهبود کیفیت کار داوران درمسابقات لیگ برتر استفاده کند.
وی تصریح کرد : سیستم های خریداری شده در اختیار کمیته داوران فدراسیون فوتبال قرارخواهد گرفت و امیدواریم استفاده از اینگونه ابزارهای حرفه ای بتواند باعث افزایش کیفی و سطح داوری مسابقات لیگ برتر شود.
سیستم پیشرفته رادیویی داوران شامل ۴ عدد دستگاه رادیویی بصورت هندزفری با طول برد مفید ۶۵۰ متر و وزن حدود ۲۷۵ گرم است که به تازگی از سوی متخصصین داخلی و با یک هشتم قیمت مشابه خارجی آن طراحی و تولید شده است.

غیبت یک ماهه روانخواه !!

 

  

           

                    هافبک استقلال به دلیل کشیدگی لیگامنت یک ماه از میادین دور شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال امین نوروزی مسوول کار پزشکی باشگاه استقلال با اشاره به مصدومیتی که در دیدار دیشب استقلال برابر سایپا برای امید رضا روانخواه رخ داد، اظهار داشت: "پس از معاینات دقیق و بررسی تصاویر MRI زانوی چپ این بازیکن که تا شامگاه امروز با همفکری متخصصان ادامه داشت، نهایتا مشخص شد روانخواه از این ناحیه دچار کشیدگی لیگامنت داخلی شده است و برای درمان کامل به 4 هفته فیزیوتراپی نیاز دارد."

به این ترتیب روانخواه برای بهبود زانوی پای چپ خود نیاز به جراحی ندارد که این خبر خوبی برای پزشکان و مربیان استقلال است.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه زانوی پای راست روانخواه که سال گذشته مورد جراحی قرار گرفته بود، کاملا سالم است، افزود: "با توجه به حضور روانخواه در کلینیک معاینات معمول روی پای راست این بازیکن نیز انجام گرفت که بررسی ها نشان از سلامت کامل زانوی راست روانخواه دارد و عمل جراحی سال گذشته این بازیکن کاملا موفقیت آمیز بوده است."

هافبک دونده استقلال در جریان نیمه نخست دیدار استقلال و سایپا به دلیل مصدومیت از میدان خارج شد.