لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

علت اصلی عدم پخش مستقیم مسابقه استقلال - استیل آذین چیست!!

 

 

  

                 

                                 خبرگزاری های مختلف امروز به موضوع عدم پخش مستقیم دیدار استقلال و استیل آذین پرداخته اند.

موضوعی که شاید با کمی اهتمام بیشتر و مدیریت صحیح هرگز رخ نمی داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گزارشی مفصل این ماجرا را بررسی می کند. در گزارش ایرنا آمده است:

نخستین بازی از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال براساس برنامه از پیش اعلام شده، جمعه شب برگزار شد اما خلف وعده رسانه ملی در پخش مستقیم این دیدار مهم و پرمخاطب هم میلیونها بیننده مشتاق را در مقابل صفحه تلویزیون منتظر گذاشت و هم دستاویزی برای کسانی شد که هر چیزی را با عینک سیاسی می نگرند.   

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می افزاید: ماجرا از آنجا آغاز شد که بعد از گذشت چند ثانیه از ساعت 21 و نواخته شدن سوت آغاز دیدار دو تیم توسط داور مسابقه، تصاویر پخش مستقیم دیدار فوتبال ابتدا سیاه و سفید پخش و سپس آن هم قطع شد.

بینندگان به امید اینکه این قطع شدن کوتاه مدت باشد و دوباره شاهد بازی از جعبه جادویی باشند، منتظر ماندند اما سخنان مزدک میرزایی گزارشگر بازی پس از چند دقیقه مبنی بر نقص فنی در ارسال تصاویر آب پاکی را روی دست کسانی که تماشای بازی از صفحه تلویزیون را انتخاب کرده بودند ریخت.

نکته قابل توجه اینکه این مسابقه فوتبال از شبکه جام جم به صورت سیاه و سفید در صحنه های مختلف و هنگام صحبت جواد خیابانی و مجید جلالی پخش می شد و اینگونه می نمود که به دلیل مشکلات فنی نمی توان آن را به صورت زنده پخش کرد.

این در حالی است که تمام دوربین های تلویزیونی در استادیوم آزادی مشغول فیلمبرداری بازی بوده و در ظاهر مشکلی از این بابت نبود.

ایرنا سپس به نقل قولی از رئیس سازمان لیگ می پردازد که با شروع نیمه دوم تاکید داشت؛ مشکل فنی است اما دقایقی بعد در جایگاه خبرنگاران حرف خود را تغییر می دهد و می گوید: "صدا و سیما دقایقی قبل از شروع بازی از واعظ آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران خواسته بود برای آماده شدن تصویربرداران و عوامل پخش، این مسابقه با 15 دقیقه تاخیر آغاز شود اما، واعظی آشتیانی با این موضوع مخالفت کرد. به همین دلیل صدا و سیما هم از روی لجبازی این فوتبال را روی آنتن نبرده است!" !!

این در حالی ست که مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد می گوید: من خودم آنجا بودم و دیدم که بازی به دلیل مشکلات فنی پخش نشد. در کابل‌ها برق شبکه آب رفته بود و مسئولان دچار مشکل شده بودند.

تاج با بیان این که مسئولان صدا و سیما گزارشگر هم آورده بود یادآور شد: صدا و سیما تمام تلاش خود را کرد، اما موفق نشدند بازی را به صورت زنده پخش کنند

همچنین واعظی آشتیانی مدیرعامل استقلال در پایان بازی در این باره به ایرنا می گوید: یکی از کارمندان صدا و سیما به من گفت که مشکلات ماهواره ای و مشکل در امر مایکروویو باعث شد تا نتوانیم این بازی را بر روی آنتن ببریم.

البته در گزارش ایرنا به نقل از مدیرعامل استقلال آمده : استقلال به خاطر مسائل انضباطی و تاکید بر زمان مقرر بازی، حاضر نشده است زیر بار درخواست سازمان صدا و سیما برای تاخیر در شروع این بازی برود. " که این نقل قول صحت ندارد.

به نوشته ایرنا برگزاری این مسابقه ساعاتی بعد از راهپیمایی باشکوه روز قدس موجب شده بود آنهایی که در این حماسه باشکوه به خواسته خود نرسیده بودند، با جنجال خبری و غوغاسازی در ورزشگاه آزادی بدنبال هدفشان باشند.

قائم مقام شبکه سوم سیما که پخش مستقیم مسابقات ورزشی را برعهده دارد با رد تمام این تحلیل ها و تفسیرها، مشکل فنی را موجب قطع پخش زنده مسابقه فوتبال استقلال - استیل آذین عنوان کرد.

" هاشم رضایت"، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: قطع پخش مستقیم فوتبال استقلال - استیل آذین از استادیوم یک صد هزار نفری آزادی ،در مرحله اول با سیاه و سفید شدن تصویر همراه بود و لحظاتی بعد به طور کامل ارسال تصویر برای پخش قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل در دقایق اولیه نیمه اول ارسال تصاویر را مختل کرد، ادامه داد: متخصصان بخش مهندسی و فنی تلویزیون دقایقی پس از این مشکل به رفع آن پرداختند اما مخاطبان در تماسهای خود خواستار پخش کامل هر دو نیمه بازی از شبکه را داشتند.

قائم مقام شبکه سوم سیما با ذکر این مطلب که با رفع اختلال در ارسال، هیچ مشکلی برای پخش زنده بلافاصله پس از آن و همچنین نیمه دوم بازی وجود نداشت خاطر نشان کرد که به احترام به درخواست بینندگان و علاقه مندان به بازی فوتبال، مسوولان شبکه 3 ،تصمیم به پخش کامل بازی با تاخیر کردند.

به نظر می رسد با مدیریت درست و سریع در هنگام بروز این اشکال، به راحتی این امکان فراهم بود که بعد از گذشت دقایقی پخش مستقیم این دیدار ادامه یابد و مشتاقان فوتبال 60 دقیقه منتظر نمانند تا بعد از آن هم بازی را از دقیقه اول و بصورت مرده تماشا کنند و از سوی دیگر، دستاویزی برای بیگانگان ایجاد نشود.

جدا از این مسایل به نظر می رسد شبکه سوم سیما که فلسفه تاسیس آن در دهه 70 ایجاد شبکه ای برای پوشش زنده  مسابقات ورزشی داخلی و ملی بود، ماهیت وجودی خود را طی این سالها فراموش کرده و بجای اهتمام در بالا بردن کیفیت پخش مسابقات ورزشی مورد علاقه در مواردی موازی با دیگر شبکه های سیما حرکت می کند.

البته این به معنای انتقاد از شیوه مدیریت شبکه سوم سیما نیست ، مدیران سازمان صدا و سیما خود به خوبی به اهمیت پوشش رقابتهای ورزشی برای مخاطبان و جامعه جوان و ورزشدوست ایران واقفند اما آنچه بر سر مخاطبان پخش زنده بازیهای استقلال در سه ، چهار هفته اخیر آمد، به واقع شایسته مخاطبان رسانه ملی نبود. 

 

 

*** ضمن اینکه در بسیاری از وبلاگ ها و سایت ها حضور تماشاچیان طرفدارمیرحسین موسوی با نشانه ها و شعارهای جبهه سبز علت قطع پخش مستقیم و نیز حذف صدای تماشاگران هنگام پخش بازی ذکر شده است. 

برخی شاهدان عینی نیز این موضوع را تأئید کرده اند. 

همچنین در هنگام پخش رادیویی بدلیل پخش زنده و عدم امکان سانسور صدای تماشاچیان ، صدای شعارهای ایشان شنیده می شد. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد