لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

نامه کاشانی به هدایتی برای انتقال کریمی به پرسپولیس!

 

 

 

            

                         باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای رسمی به رئیس مجمع باشگاه استیل‌آذین، خواستار ارائه شرایط این باشگاه، برای انتقال علی کریمی شد.
سایت باشگاه پرسپولیس نوشت: پس از مصاحبه حسین هدایتی، رئیس مجمع باشگاه استیل آذین مبنی بر آمادگی این باشگاه برای انتقال علی کریمی به پرسپولیس، حبیب کاشانی در نامه ای رسمی، با قدردانی از حسن نظر مالک باشگاه استیل آذین، از وی خواست شرایط این انتقال را به صورت مکتوب، اعلام کند. حسین هدایتی(مالک استیل آذین) اوایل هفته جاری در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور، آمادگی خود را نسبت به انتقال علی کریمی به تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد.

پاس همدان در بازی با شاهین سه بر صفر بازنده اعلام شد!!!!

 

 

 

               

                          کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه‌ی دیدار تیم‌های پاس همدان و شاهین بوشهر از هفته نهم لیگ برتر را سه بر صفر به سود تیم بوشهری اعلام کرد.
براساس اعلام کمیته‌ی انضباطی پس از اثبات تخلف تیم پاس همدان که در دیدار با شاهین از بازیکن محروم استفاده کرده بود، نتیجه‌ی این دیدار که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، سه بر صفر به سود تیم بوشهری اعلام شد.
"روزبه شاه‌علی‌دوست" بازیکنی است که با وجود سه اخطاره بودن در دیدار پاس همدان برابر شاهین بوشهر به میدان رفته بود که در نهایت همین مساله باعث شکایت تیم بوشهری شد و صدور این رای شده است.
کمیته‌ی انضباطی هم‌چنین "شاه‌علی‌دوست" را نیز به دو جلسه از همراهی تیمش محروم کرده است.

استعفای واعظ آشتیانی و مخالفت هیئت مدیره باشگاه استقلال!!!

 

 

 

                              بالاخره مشکل مدیران دو شغله گریبانگیر واعظ آشتیانی هم شد و او را مجبور کرد که از مدیر عاملی باشگاه استقلال استعفا بدهد بلکه با رفتن واعظ مشکلات استقلال حل بشه

 

همچنین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال عصر دوشنبه با حضور کلیه اعضا در محل باشگاه استقلال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال،‌در این نشست آخرین وضعیت باشگاه استقلال و  همچنین برنامه‌های پیش روی باشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بررسی استعفای غیرمنتظره امیررضاواعظی‌آشتیانی مدیرعامل باشگاه نیز از مواردی بود که در جلسه اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مورد بررسی قرار گرفت که اعضا به اتفاق با آن مخالفت کردند.

هیئت مدیره استقلال با اشاره به اینکه در شرایط فعلی گزینه مناسبی برای جایگزینی واعظی‌آشتیانی مدنظر ندارند بر ادامه حضور وی در سمت مدیرعامل باشگاه استقلال  تاکید کردند. اما با توجه به در پیش بودن سفر حج تمتع برای واعظی آشتیانی درخواست  مرخصی یک ماهه وی باموافقت هیئت مدیره روبرو شد و مقرر است در غیاب وی مسئولیت امور اجرایی باشگاه را محمدسعید نفریه یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال بر عهده گیرد.

همچنین هیئت مدیره تصمیم گرفت در صورتی که بحث دو شغله بودن مدیرعامل استقلال مطرح شود به استناد ماده 94 از فصل 12 حقوق و تکالیف کارکنان دولت، وی را برای چهارماه به عنوان سرپرست باشگاه استقلال منصوب نمایند که البته این تدبیر در صورت بروز منع قانونی برای ادامه حضور واعظی آشتیانی در سمت مدیرعاملی استقلال اجرایی خواهد شد.

واعظی آشتیانی علاوه بر مدیرعاملی عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال نیز هست که حتی در صورت دراختیار داشتن پست سازمانی و دولتی منعی برای عضویت در هیئت مدیره استقلال وجود ندارد.

در جلسه هیئت مدیره استقلال آقایان خسرودانشجو، امیدوار رضایی، علی انصاری، واعظی آشتیانی و محمدسعید نفریه حضور داشتند.

روانخواه و برهانی در مؤسسه حمایت از کودکان سرطانی (محک)

 

 

  

                         

                    به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) امید روانخواه و آرش برهانی با کودکان مبتلا به سرطان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال، در برنامه‌ای که به همت کمیته فرهنگی باشگاه استقلال و استقبال موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) برگزار شد، دو بازیکن با اخلاق و شایسته استقلال ظهر امروز با کودکان مبتلا به سرطان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار یک ساعته که باحضور حجت‌الاسلام مالک،‌مسئول کمیته فرهنگی و حیرانی، رئیس کمیته روابط عمومی برگزار شد مسئولان محک ضمن تقدیر از حضور  چهره‌های دوست داشتنی استقلال در بیمارستان تخصصی محک، بازیکنان را با نحوه فعالیت و خدمات این موسسه آشنا کردند.

همچنین روانخواه و برهانی با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان دیدارهای صمیمانه‌ای با کودکان تحت درمان در بیمارستان محک داشتند و در گفتگو با آنان از روند درمانی مبتلایان به سرطان آگاه شدند.

انتشار خبر حضور روانخواه و برهانی باعث شده بود که بچه‌های ساکن محک از ساعت‌ها قبل در انتظار دیدار چهره‌های محبوب‌شان باشند و با دیدن ستاره‌های استقلال لبخند بر لب‌های‌شان نشست.

مدیران محک درگفتگو با استقلالی‌ها با تشکر ازاقدام انسان‌دوستانه بازیکنان استقلال این حرکت را ناشی از آگاهی افراد از وظایف اجتماعی و احساس مسئولیت آنان نسبت به جامعه دانستند و اظهار امیدواری کردند همکاری‌های مجموعه استقلال با موسسه خیریه محک بیش از گذشته باشد.

  

این حرکت برهانی و روانخواه خیلی ارزشمند و قابل تقدیره  

 

در ضمن قبلاٌ در این پست اطلاعاتی راجع بع مؤسسه محک ارائه کردم. بد نیست بخونید : 

 

http://lige-bartar-iran.blogsky.com/1387/12/28/post-23/ 

 

برنامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

 

 

                      برنامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

پنجشنبه 30 مهر 88 ساعت 14:30 

 

سپاهان - استیل آذین 

 

تراکتورسازی تبریز - ابومسلم  

 

راه آهن - شاهین بوشهر 

 

ملوان انزلی - مس کرمان 

 

 پنجشنبه 30 مهر 88 ساعت 16:40 

 

سایپا - پرسپولیس 

 

جمعه 1 آبان 88 ساعت 14:30 

 

پیکان - ذوب آهن 

 

مقاومت شیراز - پاس همدان 

 

فولاد خوزستان - استقلال اهواز 

 

جمعه 1 آبان 88 ساعت 16:40 

 

استقلال - صبا قم

 

شرایط بازگشت علی کریمی به پرسپولیس

 

 

 

 

                       

مالک باشگاه استیل‌آذین آخرین شرایط بازگشت علی کریمی به پرسپولیس را تشریح کرد.
حسین هدایتی در خصوص رفتار هواداران تبریزی در دیدار استیل‌آذین و تراکتورسازی اظهار داشت: همه فوتبالدوستان و علاقمندان به این رشته با علی کریمی آشنایی دارند و مجذوب اخلاق خوب و حرفه‌ای وی هستند، اما متاسفانه با وجود اینکه به مردم آذربایجان شرقی ارادت ویژه‌ای دارم و از صمیم قلب دوست‌شان دارم باید انتقادی از آنها داشته باشم.
وی تاکید کرد: هواداران تبریزی رفتاری در ورزشگاه تختی انجام دادند که کمتر شاهد آن بودیم. بعضی از تماشاگر‌نماها به کریمی و خانواده وی بی‌احترامی کردند، اما او پس از به ثمر رساندن گل در دقایق پایانی برای آنها دست تکان داد و به سمت آنها بوسه فرستاد.
مالک باشگاه استیل‌آذین عنوان کرد: در هر جای دنیا توهین به بازیکن رفتار ناشایستی است و چنین عملکردی قابل قبول نخواهد بود. کار هواداران تبریزی جای تامل دارد و متاسفانه چهره خوبی از خود در ورزشگاه تختی نشان ندادند.
هدایتی گفت: باشگاه استیل‌آذین مردم فوتبالدوست تبریزی را حمایت می‌کند، زیرا قرمز‌پوش هستند و ما برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم اما خواهش می‌کنم دیگر با اسطوره‌های ملی این‌گونه ناشایست رفتار نکنند.
وی در مورد پیوستن علی کریمی به پرسپولیس به خبرنگار فارس گفت: علی کریمی یک پرسپولیسی‌ است و در این تیم شناخته شد. من حاضر بودم به صورت رایگان او را در اختیار تیم پرسپولیس قرار دهم، اما کج‌سلیقگی عده‌ای باعث شد جلوی چنین کاری گرفته شود، اما هیات مدیره استیل‌آذین تلاش خود را انجام داد.
هدایتی تصریح کرد: رفتن کریمی به پرسپولیس دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. او به زودی به پرسپولیس بازخواهد گشت، زیرا خودش نیز مایل است. امکان دارد این انتقال در نیم‌فصل و یا در پایان فصل رخ دهد.
رئیس سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس یادآور شد: همیشه نمی‌توان با هیاهو و جنگ رسانه‌ای کارها را انجام داد به ویژه در خصوص انتقال علی کریمی. اگر هیات مدیره باشگاه استیل‌آذین با انتقال علی کریمی به پرسپولیس موفقت کند و تصمیم به چنین اقدامی بگیریم، این انتقال رخ خواهد داد و به تمام مردم اطلاع خواهیم داد.
مالک باشگاه استیل‌آذین اظهار داشت: همیشه به هواداران پرسپولیس با عملکردم ثابت کرده‌ام که از آنها حمایت می‌کنم و این تیم؛ تیم محبوبم است. برای تقویت پرسپولیس هر کاری انجام خواهم داد، اما به نظر من مشکل پرسپولیس نبود جادوگر آسیا نیست و مسایل دیگری باعث به وجود آمدن مشکلات شده است که به من ارتباطی ندارد. امیدوارم با مساعدت سازمان تربیت بدنی این مشکلات حل شود.
وی در خصوص حضور خود در باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: دلیلی نمی‌بینم که به پرسپولیس برگردم و از همین راه دور حمایت خود را انجام خواهم داد. من هر کاری که از دستم بر بیاید برای پرسپولیس انجام می‌دهم.
هدایتی افزود: دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده و هیچ وقت آنها در دل من نمی‌میرند. من همیشه آنان را دوست دارم و برای موفقیت پرسپولیس دست به هر کاری خواهم زد.
وی در ادامه به فارس گفت: به یاد دارید که یک سال پیش وعده دادم برای پرسپولیس یک ورزشگاه اختصاصی می‌سازم و هم‌اکنون این اقدام را در مورد باشگاه استیل‌آذین انجام داده‌ام. با کمک قالیباف، شهردار تهران توانستیم یک ورزشگاه از شهرداری بگیریم و به بخش خصوصی واگذار کردیم.
مالک باشگاه استیل‌آذین عنوان کرد: معتقدم که با بزرگواری علی سعیدلو، نمایندگان تهران، استاندار و صدا وسیما می‌توان ثابت کرد فوتبال حرفه‌ای با بخش خصوصی در نظام جمهوری اسلامی منافاتی ندارد و می‌توان این موضوع را عملی کرد.
وی گفت: فاز اول این ورزشگاه ۸ آبان‌ امسال به مناسبت سالروز تولد امام رضا(ع) افتتاح خواهد شد. دراین روز برنامه ویژه‌ای برای مردم تهرانی داریم و درخواست می‌کنم همگی آنها در این مراسم شرکت کنند. فکر می‌کنم هیچ باشگاهی ظرف ۳،۲ سالی که وارد فوتبال ایران شده باشد بتواند دست به چنین کاری بزند. جا دارد از هیات مدیره باشگاه استیل‌آذین و شهرداری تهران که تمام تلاش خود را در این راستا انجام دادند تقدیر و تشکر کنم.
مالک باشگاه استیل‌آذین افزود: چنین کاری را قصد داشتم در پرسپولیس انجام دهم، اما فرصت لازم را به من ندادند و به همین علت در باشگاه استیل‌آذین با داشتن فرصت حرفه‌ای دست به چنین اقدامی زدم. همچنین تصمیم دارم از سال بعد باشگاه استیل‌آذین خودکفا شود. کدام باشگاه خواستار است تا به سهامی عام راه پیدا کند اما من در اینجا اعلام می‌کنم استیل‌آذین وارد فرابورس شده و قرار است در یک اقدام جالب از طریق سازمان بورس به بخش مردمی واگذار شود.
وی در خصوص نتایج استیل‌آذین اظهار داشت: در وهله اول تلاش می‌کنیم در لیگ برتر بتوانیم با تمام قوا ظاهر شویم و در مرحله بعد برای کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا تلاش خواهیم کرد. هرکس ما را در این راه همراهی کند مراقب او خواهیم بود، اما با کسانی که قصد پشت پا زدن به ما را دارند برخورد خواهیم کرد.
هدایتی خاطرنشان کرد: امروز نفرات هیات مدیره را معرفی کردیم تا به طور رسمی کار خود را آغاز کنند. به نظر من تمام تیم‌ها آرزو دارند چنین افرادی را در اختیار داشته باشند و من افتخار می‌کنم که با چنین افرادی فعالیت می‌کنم.
وی افزود: در اواخر هفته سایت باشگاه استیل‌آذین با طراحی ویژه راه‌اندازی خواهد شد تا هواداران ما بتوانند از اخبار باشگاه مطلع شوند. همچنین کارت شناسایی برای هواداران استیل‌آذین طراحی خواهد شد تا آنان با ارائه این کارت بتوانند در ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی از تخفیف ویژه استفاده کنند. البته امیر مهریزی در باشگاه امین من است و ما صحبت‌های اصلی خود را با هماهنگی این مدیر اعلام خواهیم کرد.
هدایتی عنوان کرد: همچنین با بیمه رازی به توافق رسیده‌ایم تا طرفداران نیز بتوانند از این شرکت استفاده کنند و بیمه شوند.

قلعه نویی: من باز هم مصاحبه می کنم!!

 

 

               

                     هیات مدیره باشگاه سپاهان امروز قانونی را تصویب کرد که براساس آن هیچ یک از عوامل این باشگاه حق مصاحبه علیه واعظ آشتیانی و باشگاه استقلال را ندارند.
به نقل از سایت گل، مشخص است که مصوبه جدید هیات مدیره خطاب به امیر قلعه نویی صادر شده تا او از این پس بیشتر حواسش را معطوف به سپاهان کند. قلعه نویی اما در این باره می گوید: «اولا که من هنوز چنین چیزی نشنیده ام،‌ ثانیا اگر هم اینطور باشد من اصلا این قانون را قبول ندارم. حضرت علی می گوید حقت را باید بگیری. من نمی توانم دست روی دست بگذارم تا تا توسط آقایان به همه چیز متهم شوم. 

امیر قلعه نویی اصلا مشکلی با استقلال ندارد و تمام بحث من فقط در مورد یک نفر است. اگر خاطرتان باشد ابتدای فصل جواب مصاحبه های تحریک آمیز آنها را نمی دادم،‌ اما آقای واعظ با یک روزنامه مصاحبه کرد و گفت قلعه نویی جرات جواب دادن ندارد. از آن به بعد بود که تصمیم گرفتم حقایق را به مردم بگویم.» امیر قلعه نویی در خصوص حضور جدی سپاهان در کورس قهرمانی و رقابت با استقلال می گوید: «من کاری به نتایج تیم های رقیب ندارم ولی این را باید بگویم که این فقط ۵۰ درصد قدرت سپاهان است. وقتی هادی عقیلی و محرم نویدکیا به ما اضافه شوند سپاهان دیگری را خواهید دید.»

بیانیه باشگاه استقلال علیه قلعه‌نویی(۳)

 

 

 

 

              

                             از وجود گرگ‌هایی که در کمین استقلال نشسته‌اند ناراحتیم.
باشگاه استقلال سومین بیانیه خود را در خصوص اظهارات امیر قلعه‌نویی منتشر کرد.
باشگاه استقلال پس از دو بیانیه قبلی امروز تازه ترین بیانیه خود را درباره امیر قلعه نویی به شرح زیر منتشر کرد:
استقلال نیاز به تغییرات اساسی و بنیادی داشت که این امر تشخیص داده شد و ایجاد دگرگونی در مجموعه استقلال با سیاست های خاص دنبال شد.
استقلال امروز مجموعه ای است با شخصیت، یکدل و همرنگ که پایگاهی مردمی و ریشه در دل اقشار مختلف مردم دارد. استقلال ملک شخصی فرد یا گروهی نیست و متعلق به آحاد علاقمندان، پیشکسوتان، قهرمانان و همه آنهایی است که صادقانه در جهت رشد و تعالی ورزش و فرهنگ این کشور به خصوص استقلال گام برمی دارند.
رشد و توسعه ی این مجموعه فرهنگی، ورزشی از دیرباز دغدغه فکری فرهیختگان جامعه و به ویژه دست اندرکاران ورزش کشور بوده و در این مسیر افراد خودمحور همواره نقش بازدارنده ای ایفا می کرده اند.
طبیعی است اجرای سیاست بالندگی استقلال با مقاومت فرد یا گروهی که منافع خود را از دست داده می بینند مواجه شود و با مخالفت و کنایه های مروجین لمپنیسم مواجه گردد و غیرقابل انکار است افرادی که بعد از خانه تکانی استقلال راهی به این خانه ندارند واکنش های غیرعادی و همراه باحسادت و عصبایت از خود بروز دهند.
زمانی که اراده مجموعه استقلال بر تحول و ایجاد فضای سالم و صادقانه و احترام متقابل استوار شد، پیش بینی می شد عده ای توخالی با ظاهر عوام فریبانه و اندیشمند نما و حرف های بی پایه و اساس سعی در طرح خود داشته باشند و خود را سوژه روز وانمود کنند و با لفاظی جبران کوتاهی دست از نخیل بلند کنند.
صحبت های روزهای اخیر برخی افراد نشانگر ناگفته هایی بود که بخش هایی از آن ناخودآگاه از زبان آنان بیان شد و ابهامات مختلفی را در اذهان متبادر ساخت. نیازی به پاسخگویی به همه سوالات در یک مقطع زمانی خاص نیست و همه ما زمانی پاسخگوی کارهایمان خواهیم بود.
بیاد داشته باشیم که مردم بهترین قاضی هستند؛ جماعتی که گرما و سرمای ورزشگاه را به جان می خرند، محترم اند اما این جمع همه ی قاضیان عملکرد ما نیستند. آن که بر رفتار و گفتار و عملکرد ما قضاوت می کند شاید قالی باف و کوزه گری‌ست که در پستوی کارگاهی سرد و نمور مشغول به کار باشد و شاید خرده فروشی در پس پیچ و خم های بی انتهای کوچه های شهر و زارعی آفتاب سوخته در روستا و یا پزشکی که پس از یک جراحی سرنوشت ساز نمایش استقلال را از دریچه تلویزیون به تماشا نشسته باشد و ...
قاضیان رفتار و عملکرد ما از همه اقشار و اصناف و در همه اکناف و اطرافند. اینها شاید بر «پازل تاکتیکی» و «روزهای فیفا دی» اشراف نداشته باشند اما به خوبی تفاوت و تضاد را در رفتار و گفتار درک می کنند و ما را به قضاوت می نشینند. همان هایی که در لابه لای صدها ایمیل روزانه باشگاه می نویسند «از وجود گرگ هایی که در کمین استقلال نشسته اند ناراحتیم...»
حرف های عاری از واقعیت و متضاد برخی آقایان حاصل توهم زدگی ست اما این گزافه گویی ها ذره ای تردید به دل استقلال که در مسیر سلامت و صداقت حرکت می کند راه نخواهد داد و مجموعه استقلال به پشتوانه حمایت معنوی میلیونها هوادار فهیم خود – آنها که به خوبی صواب را از ناصواب تشخیص می دهد- به سمت اهداف بلندش گام برمی دارد. "
 

 

*** این بیانیه ها در حالی صادر می شود که قلعه نویی سال قبل استقلال را قهرمان لیگ برتر کرد.  

معلوم نیست اگر استقلال قهرمان نمی شد چه بلایی سر قلعه نویی می آمد. 

 البته واعظ آشتیانی هم در این میان کاملاٌ مقصر است که یک مربی قوی را ول کرد و دلش به صمد مرفاوی خوش

 

پرسپولیس نیکبخت را نمی‌خواهد !!!!!

 

 

 

                   

                         استنباط اشتباه از حرف‌های حبیب کاشانی سرپرست موقت پرسپولیس در مورد علیرضا واحدی نیکبخت موجب شده تا شایعات جدیدی در مورد بازگشت این بازیکن به تیم سرخ‌پوش پایتخت شنیده شود.
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران، تحریف و انعکاس اشتباه حرف‌های کاشانی در مورد نیکبخت موجب شده تا بار دیگر بحث حضور این بازیکن در پرسپولیس مطرح شود اما کاشانی در صحبتی که اخیرا در مورد نیکبخت داشته صراحتا اعلام کرده تلاش خواهد کرد تا محرومیت نیکبخت کمتر شود و این بازیکن بتواند به میادین فوتبال بازگردد. اما جدا از این بحث، حبیب کاشانی و کرانچار در رابطه با موضوع حضور نیکبخت در پرسپولیس صحبتی نکرده‌اند و بحث‌های اخیر در مورد نیکبخت و حضورش در پرسپولیس تنها گمانه‌زنی رسانه‌ای بوده است.در ضمن این باشگاه تمایلی برای جذب نیکبخت ندارد در ضمن فهرست پرسپولیس برای جذب بازیکن فقط یک جای خالی دارد و مسئولان این باشگاه در شرایطی می‌توانند بازیکن جدید بگیرند که این کار با معاوضه یکی از بازیکنان این باشگاه با باشگاه دیگر صورت بگیرد. 

با این شرایط نیکبخت باید به دنبال تیم جدید باشد چون مدتی قبل اعلام کرد که بازیکن تراکتورسازی نیست.البته او در بعضی از مصاحبه‌هایش گفته که شاید به استیل‌آدین برود ولی حمید استیلی هم تمایلی به جذب او ندارد و حتی در ابتدای فصل هم در مورد بحث حضور نیکبخت در تیمش چراغ سبز نشان نداد.

جدول هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

 

                     جدول هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1استقلال تهران126511771023
2سپاهان1264221111022
3پیکان12642169722
4ذوب آهن اصفهان125522115620
5صبای قم126152017319
6مقاومت شیراز123811812617
7پرسپولیس123811916317
8استیل آذین124531818017
9سایپا124531516-117
10مس کرمان124442121016
11ملوان123631218-615
12تراکتورسازی123541617-114
13راه آهن123541517-214
14استقلال اهواز123541620-414
15شاهین121651622-69
16پاس همدان121561118-78
17ابومسلم12075920-117
18فولاد خوزستان12066612-66
 

 

 

 

نتایج هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

 

               نتایج هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

 

شاهین ۱ – سپاهان ۲  

پرسپولیس 1 – ملوان 1   

صبا صفر – پیکان  صفر

ابومسلم 1 – سایپا 1  

ذوب آ‌هن ۱ – راه آهن ۲ 

استیل آذین 2 – تراکتورسازی تبریز 2   

پاس همدان صفر – استقلال  صفر

مس کرمان ۲ – فولاد خوزستان صفر  

استقلال اهواز صفر – مقاومت سپاسی صفر

 

 نتایج در صدر جدول کاملاٌ به نفع سپاهان شد تا به یک قدمی استقلال برسد!

جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 تا پایان هفته یازدهم

 

 

 

 

 

                           جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 تا پایان هفته یازدهم 

 

 ۹ گل : على کریمى (استیل آذین)  

 

6 گل : ادینهو (مس) و آرش برهانى ( استقلال تهران) 

 

5 گل : کریم باقرى و هادى نوروزى ( پرسپولیس)، رضا بازیارى (شاهین  بوشهر)، کریم انصارى فرد ( سایپا)، محمد ابراهیمى ( تراکتورسازى)، عباس محمدرضایى ( صباى قم)، میلاد میداودى ( استقلال اهواز) و هادى اصغرى ( پاس همدان) 

 

4 گل : فریدون فضلى (صباى قم)، اسماعیل فرهادى و محمد رضا خلعتبرى ( ذوب آهن)، ایمان رزاقى راد( پیکان)، عماد محمدرضا (سپاهان)، مهدى رجب زاده ( مس) ومیلاد زنیدپور ( راه آهن) 

 

جدول هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

                          

 

لیگ برتر فوتبال ایران 88-89 هفته یازدهم 

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1استقلال تهران116411771022
2پیکان11632169721
3ذوب آهن اصفهان115512013720
4سپاهان115421910919
5صبای قم116052017318
6مقاومت شیراز113711812616
7پرسپولیس113711815316
8استیل آذین114431616016
9سایپا114431415-116
10ملوان113531117-614
11تراکتورسازی113441415-113
12مس کرمان113441921-213
13استقلال اهواز113441620-413
14راه آهن112541316-311
15شاهین111641520-59
16پاس همدان111461118-77
17فولاد خوزستان11065610-46
18ابومسلم11065819-116

    

نتایج هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

 

                           نتایج هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

سپاهان ۳ – تراکتور ۱   

فولاد خوزستان صفر – پرسپولیس  صفر

پیکان 2 –  پاس 2

ملوان ۳ –  ابومسلم  ۱

راه آهن ۱ –  صبا  ۳

سایپا  ۲ –  استیل آذین  ۲

شاهین ۱ – ذوب ‌آهن ۱ 

استقلال ۲ – استقلال اهواز ۳ 

 

مقاومت سپاسی ۱ – مس  ۱

بهترین تیم : استقلال اهواز بخاطر برد شگفت انگیز تیم صدر جدول آن هم در استادیوم آزادی! عملکرد محتاطانه صمد مرفاوی واقعاٌقابل بخشش نیست و یک باخت مفتضانه را به استقلال تحمیل کرد. مقصر اصلی این باخت فقط مرفاوی است و لاغیر ! 

البته به لطف تساوی تیم های ذوب آهن و پیکان ، استقلال همچنان در صدر جدول باقی ماند! 

اولتیماتوم کرانچار به ۵ بازیکن ناراضی تیمش!!

 

 

 

                   

                          سرمربی پرسپولیس به ۵ بازیکن تیمش اولتیماتوم داد که فکر جدایی از تیم در نیم‌فصل را از سر بیرون کرده و مراقب مصاحبه‌های خود باشند.
بعد از اینکه بازیکنانی چون علیرضا حقیقی، محسن خلیلی، محمد پروین، ابراهیم شکوری و نبی باقری‌ها به خاطر نیمکت‌نشینی‌های متوالی خواستار جدایی از پرسپولیس در تعطیلات نیم‌فصل را شدند کرانچار به تمامی آنها اولتیماتوم داد که فکر جدایی را از سرشان بیرون کنند. این اتفاق در تمرین دیروز پرسپولیس رخ داد و سرمربی این تیم در گفتگو با تک تک این نفرات به آنها گفت امکان ندارد در نیم‌فصل به جدایی‌شان رضایت دهد. کرانچار همچنین به ۵ بازیکن مذکور متذکر شده که مراقب مصاحبه‌های خود باشند و از این پس چنانچه مصاحبه‌ای از آنها بخواند جریمه سنگینی برایشان درنظر خواهد گرفت.

مرفاوی: هر بازیکنی از نیمکت‌نشینی ناراحت است کتبا اعلام کند!!

 

 

 

 

 

                        

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هر بازیکنی فکر می‌کند حقش خورده شده کتبا بنویسد و من هم کتبا درباره او تصمیم می‌گیرم.
صمد مرفاوی در آستانه دیدار فردا برابر استقلال اهواز در خصوص اتفاقات ابتدای فصل تاکنون گفت و گویی انجام داده است:
* پس از گذشت ۱۰ هفته از لیگ برتر به عنوان سرمربی تیم صدرنشین چه ارزیابی از تیمتان دارید؟
ما از همان ابتدای فصل برای تک تک بازی‌ها برنامه ریزی منظمی داشتیم. از دیدار اول مقابل سپاهان تا دیدار مقابل مس برنامه‌هایمان را به خوبی پیدا کردیم و خوشحالم که بازیکنانم بازی به بازی هماهنگ تر از گذشته شدند. البته باید بگویم چون نسبت به سال گذشته تغییر سیستم دادیم به همین علت هماهنگی لازم استقلال نیاز به زمان داشت. همانطور که دیدید مقابل خیلی از انتقادات ایستادگی کردیم و جوابش را نیز گرفتیم. مثلا اول فصل می‌گفتند مهاجمان استقلال کم گل می‌زنند. آنهایی که این بحث را مطرح می‌کردند عجول بودند و می‌بینید که حال مهاجمان ما نیز گل می‌زنند.
* قبول دارید موفقیت استقلال به دلیل حفظ اکثر نفرات فصل گذشته است؟
هنگامی که مسئولیت استقلال را بر عهده گرفتم اعلام کردم که سعی می‌کنیم تمامی نفرات تیم را نگه داریم. با هدفی داشتم که این حرف را زدم. تمامی اینها فکر تیمی بود. در حال حاضر هم می‌گویم پتانسیل‌ بازیکنان من بالاتر از این حرف‌ها است و امیدوارم به موفقیتی که در ذهنم دارم برسیم.
* این روزها هواداران استقلال از عملکرد سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی پس از گذشت ۱۰ هفته گله دارند. شما فکر می‌کنید این دو نفر خوب عمل کرده‌اند؟
من مطمئن هستم مهاجمان من روز به روز بهتر خواهند شد. تمام یک تیم مهاجمان آن نیستند. ما یک حمله تیمی داریم و سعی می‌کنیم توازن را در همه خطوط برقرار کنیم. وقتی یک تیم گل می‌زند همه تیم‌ در آن سهم دارند و من انتظار ندارم فقط مهاجمان استقلال گلزنی کنند.
* به عنوان سرمربی استقلال در این ۱۰ هفته خلایی در ترکیب تیم خود احساس نکرده‌اید؟
حقیقتا می‌گویم داریم. در بازی با پرسپولیس کمبود بازیکن داشتم و تنها ۱۶ بازیکن در لیست استقلال بود. از تعداد ۵ بازیکن ذخیره امیرآبادی مصدوم بود و نورافکن و مهرشاد مومنی برای حضور در بازی‌ها نیاز به زمان داشتند. واقعا در آن بازی دستم بسته بود. آنجا بود که احساس کردم اگر بعضی‌ها را داشتم می‌توانستم تغییر سیستم دهم ولی باز هم خدا را شکر می‌کنم که تیم جمع و جور شد. اگر خاطرتان باشد استقلال همیشه پس از دربی مقابل حریفانش مشکل داشت چه در تهران و چه در شهرستان یا مساوی می‌کرده و یا نتیجه را به حریف واگذار می‌کرده‌ است اما این بار دیدید بعد از دربی بلافاصله تیم را جمع کردیم و بچه‌ها دوباره انگیزه گرفتند و خوشبتخانه مس را در خانه‌اش شکست دادیم.
* برای بازی فردا مقابل استقلال اهواز هاشم بیک زاده و امیرآبادی را در اختیار ندارید. آیا فکری به حال جناح چپ کرده‌اید؟
بله؛ متاسفانه دستم بسته است. وضعیت محسن یوسفی نیز با باشگاه صبا هنوز مشخص نشده اما با این حال امروز وضعیت تمرینی را چک می‌کنم و یک نفر را جایگزین بیک زاده در جناح چپ خواهم کرد.
* این روند برگزاری مسابقات که تیم‌ها هر ۵ روز یکبار بازی می‌کنند تاثیری در نتیجه گیری آنها در مسابقات ندارد؟
چرا برای همه تیم‌ها برگزاری اینگونه مسابقات سخت است و این به ضرر فوتبال ما خواهد بود. من از کسی ایراد نمی‌گیرم و هر ۵ روز یکبار هم بازی‌ می‌کنم ولی معتقدم باید به کیفیت فنی فوتبال هم فکر کرد. تیم ملی ما هم باید در سطح آسیا بازی کند و اگر کمی دقیق‌تر روی این مسائل کارشناسی شود فوتبال ما جلو خواهد افتاد.
* این روزها شایعات زیادی پیرامون نارضایتی محمد محمدی از نیمکت نشینی و حتی سیاوش اکبرپور شنیده می‌شود. حتی بازیکنانی هم که کمتر بازی کرده‌اند چندان از این وضعیت رضایت ندارند در این خصوص صحبتی ندارید؟
تا به امروز که درباره نارضایتی بازیکنان از نیمکت‌ نشینی حرفی نشنیده‌ام ولی باید بگویم تیم را من با نظر همکارانم ارنج می‌کنم و در نهایت خودم تصمیم می‌گیرم که چه کسی بازی کند و مسئولیت این مسائل هم پای من است. هیچ کس حق اعتراض ندارد و چنانچه من تصمیم بگیرم بازیکنی بازی کند باید در اختیار تیم باشد. هر کسی فکر می‌کند حقش در استقلال خورده شده و قصد جدایی دارد کتبا بنویسد و من هم کتبا تصمیم می‌گیرم ولی باز هم تاکید می‌کنم من در استقلال مسئولم که چه کسی بازی کند.
* با توجه به صدرنشینی استقلال قول قهرمانی نیم فصل را می‌دهید یا خیر؟
من از ابتدای فصل هم گفتم هدفمان قهرمانی است ولی باید برای آن تلاش کرد. هیچ تیمی با حرف زدن به جایی نمی‌رسد برای نیم فصل هم همینطور برنامه داریم و امیدوارم در انتهای فصل که برنامه‌مان طولانی مدت تر خواهد بود به هدف مهم‌مان دست پیدا کنیم.
* برنامه ۹۰ گذشته در خصوص عملکرد مربیان جوان و اینکه آنها از چه جایی باید کار خود را آغاز کنند به بحث پرداخت حتی در این بین برکناری علیرضا منصوریان نیز مورد تحلیل قرار گرفت. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
اعتقاد من این است باید به منصوریان فرصت می دادند.اما اجازه دهید در مورد کسی اظهار نظر نکنم و فقط توضیحی در مورد زندگی ورزشی خودم بدهم. هنگامی که فوتبال را کنار گذاشتم با مدرسه فوتبال استقلال مربیگری را آغاز کردم. سپس به نوجوان رفتم و سال بعد با تیم جوانان استقلال همکاری کردم که در آن دوره مقام نیز کسب کردیم. پس از آن در کنار آقای پورحیدری در تیم بزرگسالان قرار گرفتم و سپس به امید استقلال رفتم و بعد از آن نیز در کنار آقای قلعه نویی کار کردم.
اینها را در مورد خودم گفتم که آنهایی که از من بدشان می‌آید و یا با غرض ورزی می‌گویند مرفاوی تجربه ندارد متوجه شوند که من کارم را از کجا آغاز کردم. خیلی از مربیان بزرگ دنیا فوتبال را از پایه شروع می‌کنند. من خودم را با آنها مقایسه نمی‌کنم اما می‌گویم فوتبال را از زمین‌های خاکی آغاز و تا به امروز تلاش کرده‌ام تا به سرمربیگری استقلال رسیده‌ام.
مگر آقای قلعه نویی که سرمربی تیم ملی شد فوتبال را از پایه‌‌ها آغاز نکرد. ایشان از مربیگری برق تهران، کشاورز و ... به سرمربیگری تیم ملی رسید. من نمی‌گویم مربیان جوان ما از پایه شروع کنند. ولی در مورد صمد مرفاوی چنین اتفاقی افتاد و بدون شک هر کسی تصمیم گیرنده زندگی خود است و در مورد آینده‌اش نیز مسئولتی دارد.
* در آستانه بازی با استقلال اهواز چقدر از این تیم شناخت دارید.
استقلال اهواز تیم بسیار خوبی است. معتقدم وقتی به تیمی شوک وارد می‌شود موارد مثبت در این تیم ایجاد خواهد شد. به کادر فنی گذشته استقلال اهواز بی احترامی نمی‌کنم. آنها نیز زحمات خود را کشیدند ولی این تیم با مربی جدید از ۳ بازی گذشته ۵ امتیاز گرفته و نظم بسیار خوبی پیدا کرده است. فکر می‌کنم فردا بازی بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت و باید مقابل تیمی دگرگون شده به میدان برویم. امیدوارم با ارائه یک بازی خوب هر ۳ امتیاز مسابقه را از آن خود کنیم.

قلعه‌نویی: برخی از داخل نگذاشتند بهترین مربی آسیا شوم !

 

 

 

 

 

                   سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: همچون هادی عقیلی معتقدم نفوذ کشورها در مدیریت AFC می‌تواند در انتخاب برترین‌ها تاثیرگذار باشد.
امیر قلعه‌نویی درباره قرار گرفتن نام هادی عقیلی در فهرست ۱۵ نفره نامزدهای انتخاب برترین بازیکن سال آسیا گفت: این افتخاری برای فوتبال ایران است که نام عقیلی در این فهرست قرار گرفته است. در حالی که در سال‌های گذشته بازیکنانی چون مهدوی‌کیا و عزیزی از ایران به این عنوان رسیده‌اند. من هم با بخشی از حرف‌های هادی عقیلی که گفته AFC براساس روابط بهترین‌ها را انتخاب می‌کند، موافقم. این حرفی که عقیلی زده سر من آمد و کسانی که برای من شناخته شده‌اند از داخل اعمال نفوذ کردند و نگذاشتند که من به حقم برسم و به عنوان بهترین مربی سال آسیا انتخاب شوم.
 

هادى عقیلى نامزد بهترین بازیکن سال ۲۰۰۹ آسیا شد

 

 

 

 

 

                  از سوى کنفدراسیون فوتبال آسیا اولین فهرست نامزدهاى کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۹ قاره کهن اعلام شد که در بین آنها نام هادى عقیلى مدافع سپاهان دیده مى شود.در این فهرست، ژاپن با۳ بازیکن و عربستان و کره شمالى با ۲ بازیکن سهم بیشترى نسبت به سایر کشورها دارند. بازیکنان حاضر در این فهرست، ممکن است تا قبل از مراسم اهداى جوایز بهترین هاى آسیا در تاریخ سوم آذر امتیاز بیشترى بگیرند و شانس تازه یا مضاعفى براى دریافت این عنوان پیدا کنند. بازیکنانى که با باشگاه هایشان در نیمه نهایى لیگ قهرمانان هستند، حاضرین در AFC کاپ و اعضاى تیم ملى کشورهاى حاضر در انتخابى جام ملت هاى آسیا تا تاریخ تعیین شده از سوى AFC مى توانند با بهترین شدن در مسابقه هایى که در آن حضور دارند، امتیاز بیشترى کسب کرده و شانس بیشترى براى رسیدن به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا پیدا کنند.این فهرست بعد از روزهاى مسابقات فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا، دوباره بررسى مى شود تا سرانجام بازیکن نهایى براى مراسم سوم مهر ماه که در کوالالامپور برگزار مى شود انتخاب شود. نفرات انتخاب شده بر مبناى رده بندى و انتخاب « بهترین بازیکن مسابقه » در بازى هاى AFC و فیفا بوده و به ترتیب الفباى انگلیسى به شرح ذیل است:
۱- الکساندر گنریخ (ازبکستان - پاختاکورازبکستان)
۲- اشفق على (مالدیو - وى بى مالدیو)
۳- بابا مالیک (قطر - ام صلال قطر)
۴- فراس الخطیب (سوریه - العربى ‎/ القادسیه کویت)
۵- هادى عقیلى (ایران - سپاهان ایران)
۶- هونگ یونگ جو (کره شمالى - روستوف روسیه)
۷- کنگو ناکامورا (ژاپن - کاوازاکى فرانتاله ژاپن)
۸- لى وى فنگ (چین - سوان بلووینگز کره جنوبى)
۹- مارکوس ریهینا (اندونزى - پى اس مدان اندونزى)
۱۰- محمد نور(عربستان - الاتحاد عربستان)
۱۱- نصیر الشمرانى (عربستان - الشباب عربستان)
۱۲- رى میونگ گوک (کره شمالى - پیونگ یانگ اتلتیک کره شمالى)
۱۳- سید محمد عدنان (بحرین - الخور قطر)
۱۴- یوشیتو اندو (ژاپن - گامبا اوزاکا ژاپن)
۱۵- یوشیدا مایا (ژاپن - ناگویا گرامپوس ژاپن)  

۵ بازیکن پرسپولیس خواهان جدایی از این تیم شدند!!

 

 

 

                    

                             ۵ بازیکن تیم پرسپولیس به دلیل نیمکت‌نشینی خواهان جدایی از این تیم در نیم‌فصل شدند.
نبی‌الله باقری‌ها، ابراهیم شکوری، محسن خلیلی، اشپتیم آرفی و علیرضا حقیقی به دلیل نیمکت‌نشینی‌های متعدد در این فصل خواهان جدایی از پرسپولیس در نیم‌فصل لیگ برتر شدند.
این بازیکنان قصد دارند طی چند روز آینده با کاشانی جلسه‌ای را برگزار کنند و رضایتنامه خود را از او بگیرند.
این ۵ بازیکن از هم‌اکنون در حل مذاکره با تیم‌های دیگر هستند تا در صورت صدور رضایتنامه به تیم‌های دیگر بپیوندند.
لازم به ذکر است پرسپولیسی‌ها قصد دارند یکی از مهاجمانشان را به امارات ترانسفر کنند تا مشکلات مالی‌شان را حدودی حل شود.

پرسپولیس به کسر ۶ امتیاز تهدید شد!!!!!!!!!!

 

 

 

 

                                     باز هم بحران کسر امتیاز در پرسپولیس !!                   

باشگاه پرسپولیس در پی شکایت دو بازیکن پانامایی در آستانه کسر ۶ امتیاز قرار گرفت.
چند روز پس از حضور حبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس باز هم مشکلات گذشته گریبانگیر این مدیر شد.
دو بازیکن پانامایی که حدود ۴ سال پیش و در زمان مربیگری راینر سوبل و مدیریت فنی علی پروین به پرسپولیس آمدند و دقایق کمی بازی کردند در شکایتی به فیفا خواستار مطالبات خود شدند. آنها تهدید کرده‌اند تا ۱۰ روز آینده مسئولان پرسپولیس باید ۶۰ هزار دلار پرداخت کنند.
این نامه به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده است.
گفتنی است پرسپولیس در هفتمین دوره لیگ برتر و در زمان مدیریت کاشانی نیز به دلیل شکایت رافائل؛ بازیکن نیجریه‌ای که در زمان محمد حسن انصاری‌فرد به عضویت این تیم درآمده بود به کسر ۶ امتیاز محکوم شد.  

 

*** در همین حال سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به شکایت ۲ بازیکن پانامایی گفت: تلاش می‌کنم این بار از کسر ۶ امتیاز جلوگیری کنم.
حبیب کاشانی درباره اعتراض دو بازیکن پانامایی به فیفا عنوان کرد: متاسفانه دو بازیکن پانامایی امروز در نامه‌ای ما را تهدید کرده‌اند. آنها با شکایت به فیفا از باشگاه پرسپولیس خواسته اند ۶۰ هزار دلار پرداخت کند در غیر این صورت ۶ امتیاز از پرسپولیس از طریق فیفا کم خواهد شد.
کاشانی ادامه داد: تمام تلاشم را برای رفع مشکلات انجام می‌دهم. این شانس من است که این اتفاقات برایم رخ می‌دهد. من نمی‌توانم به آلفا و فیفا بگویم سرپرست پرسپولیس هستم؛ به همین دلیل سریعا اقدامات لازم را انجام داده‌ام و تلاش می‌کنم این بار برخلاف دفعه گذشته از کسر ۶ امتیاز جلوگیری کنم.
کاشانی در خصوص دیدارش با افشین قطبی تصریح کرد: خیلی از حرف‌های آن جلسه باید بماند اما برخی‌های می‌خواستند بین من و افشین قطبی فاصله بیندازند. با او صحبت کردم و به او گفتم اگر الان شناسنامه‌ ایرانی دارید به خاطر من است و خودش نیز این موضوع را تائید کرد. خاطرات گذشته را مرور و مشکلات کوچک را برطرف کردیم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره حمایت از کرانچار گفت: من با دو یا سه بازی ضرب الاجل برای کرانچار نمی‌گذارم. او یک مربی با کارنامه است و در جام جهانی حضور داشته است. سعی می‌کنم پای این مربی بمانم و از او حمایت کنم مگر اینکه شرایط ویژه ای پیش آید.
کاشانی اظهار داشت: همانطور که بعد از بازی با مقاومت سپاسی گفتم هواداران نباید تیم را تنها بگذارند. برای من حضور آنها در ورزشگاه و حمایت از پرسپولیس ارزش‌ زیادی دارد.
کاشانی درباره حضور علی کریمی در پرسپولیس در نیم فصل گفت: تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم و به کمک هدایتی و خود کریمی نیاز دارم. مشکلات مالی در این بین جایی ندارد و ط باید شرایط مهیا شود. البته در بررسی‌هایی که داشته‌ایم می‌توانیم کریمی را با یک بازیکن خود جایگزین کنیم.

جدول هفته دهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

 

                                      جدول هفته دهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

 

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1استقلال تهران106401541122
2پیکان10622147720
3ذوب آهن اصفهان105411912719
4سپاهان10442169716
5مقاومت شیراز103611711615
6پرسپولیس103611815315
7صبای قم105051716115
8استیل آذین104331414015
9سایپا104331213-115
10تراکتورسازی103431312113
11مس کرمان103431820-212
12راه آهن102531213-111
13ملوان10253816-811
14استقلال اهواز102441318-510
15شاهین101541419-58
16پاس همدان10136916-76
17ابومسلم10064716-96
18فولاد خوزستان10055510-55

 

 

نتایج هفته دهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 : استقلال در صدر !

 

 

 

 

 

                          نتایج هفته دهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

ذوب آهن صفر - سپاهان صفر 

 

ابومسلم 1 - فولاد خوزستان 1 

 

پاس همدان صفر - راه آهن 1 

 

تراکتورسازی تبریز 1 - سایپا 2 

 

صبا قم 4 - شاهین بوشهر صفر 

 

پرسپولیس 4 - مقاومت شیراز 2 

 

استیل آذین 2 - ملوان انزلی 2 

 

استقلال اهواز 3 - پیکان 1 

 

مس کرمان 1 - استقلال 2 

 

استقلال با برد مس کرمان به صدر جدول رسید با امتیاز 22 که میانگین آن تا اینجا می شود 2.2 امتیاز که واقعاٌ قابل تحسین است

 

بهترین تیم : استقلال اهواز بخاطر برد تیم صدرنشین یعنی پیکان آن هم با نتیجه ای پر گل ! 

 

بدترین تیم : پاس همدان بخاطر ششمین باخت آن هم در خانه ! 

  

رکورد شکنی فریدون فضلی ؛ برترین گلزن تاریخ لیگ!

 

 

 

 

                       فریدون فضلی مهاجم 38 ساله تیم صبای قم با دو گلی که مقابل شاهین بوشهر به ثمر رساند، رکوردار گلزنی در تاریخ لیگ شد و رکورد 84 گل ادموند بزیک را پشت سر گذاشت.

فضلی گلزنی در لیگ را از سن 22 سالگی با نساجی مازندران اغاز کرد، اما به یکباره 8 سال از سطح اول فوتبال محو شد تا اینکه دوباره در فصل 80 با تراکتورسازی گلزنی در لیگ برتر را اغاز کرد. فضلی 2 گل برای تراکتورسازی، 22 گل برای ابومسلم، 30 گل برای استقلال اهواز و 30 گل برای صبا به ثمر رسانده و با احتساب یک گل برای نساجی، تاکنون 85 گل در تاریخ لیگ به ثمر رسانده و بدین ترتیب رکورد 84 گل ادموند بزیک را شکست و بر صدر جدول گلزنان تاریخ لیگ در ایران قرار گرفت.

فضلی در لیگ برتر نیز با زدن 84 گل همچنان برترین گلزن محسوب می شود. 

کاشانی : کریمی در نیم فصل به پرسپولیس برمی گردد !!

 

 

 

           

                           حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت : در صورت موافقت هدایتی ، کریمی در نیم فصل به پرسپولیس باز می گردد. 

وی درباره احتمال حضورش به عنوان مدیرعامل تصریح کرد: در حال حاضر رایزنی هایی در حال انجام شدن است و در صورتی که مشکل دو شغله بودن من حل شود، مدیرعامل پرسپولیس خواهم شد. وی درباره این که قبلاً اعلام کرده بود مدیرعامل نمی شود اما حالا نظرش تغییر کرده؛ اظهار داشت: نظرم عوض نشده اما بنا بر تکلیفی که به من داده اند حالا که با نظر سعیدلو آمده ام می خواهم بیشتر به پرسپولیس خدمت کنم. با این حال نباید در شورای شهر دچار مشکل شوم و موضوع دوشغله بودنم باید برطرف شود. کاشانی در خصوص احتمال بازگشت علی کریمی؛ عنوان کرد: درصورتی که هدایتی موافقت کند کریمی قطعاً در نیم فصل به پرسپولیس بازمی گردد. این بازیکن پس از انتخابم به من زنگ زد و تبریک گفت و بسیار دوست دارد که دوباره قرمز پوش شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره مشکل مالی بازیکنان گفت: مشکل مالی را خیلی سریع حل می کنیم. با این وجود بازیکنان باید بدانند یکدلی و رفاقت را در بین خودشان بیشتر رعایت کنند. وی درباره حضور مهاجمان زیاد در پرسپولیس یادآور شد: با کرانچار صحبت می کنم تا در نیم فصل تعداد مهاجمان خود را کم کنیم و این بازیکنان در تیم های دیگر بتوانند خودشان را نشان دهند البته من در پرسپولیس با هیچ کس از کادر فنی و بازیکنان مشکلی ندارم و همه آنان را دوست دارم. 

کاشانی خاطرنشان کرد: درست است که من مسئولیت دارم اما باید بدانیم در فوتبال افرادی مثل دادکان هستند که در خانه نشسته اند. ما باید این امکان را فراهم کنیم تا این افراد بتوانند در عرصه فوتبال حضور داشته باشند. وی درباره دیدار با کرانچار گفت: جلسه خوبی برگزار کردیم. خواسته های خودم را به او گفتم. کرانچار نیز مشکلاتش را به من گفت. کاشانی درباره دیدار مقابل مقاومت سپاسی گفت: بازی سختی داریم اما باید به ۳ امتیاز برسیم تا تیم از بحران پیروز نشدن در تهران خارج شود.

 

برنامه هفته دهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88

 

 

 

                           برنامه هفته دهم لیگ برتر فوتبال فصل 89-88 

 

 سه شنبه 14  مهر 88    ساعت 14:45 

 

ذوب آهن - سپاهان

 

ابومسلم - فولاد خوزستان 

 

پاس همدان - راه آهن 

 

تراکتورسازی تبریز - سایپا   

 

سه شنبه   14 مهر 88     ساعت 17:10   

 

 صبا قم - شاهین بوشهر 

 

پرسپولیس - مقاومت شیراز 

 

چهارشنبه    15 مهر 88     ساعت 14:15 

 

استیل آذین - ملوان انزلی 

 

چهارشنبه    15 مهر 88     ساعت 17:00 

استقلال اهواز - پیکان  

 

چهارشنبه    15 مهر 88     ساعت 17:30 

 

مس کرمان - استقلال 

 

حیدری: منتظری کوچکتر از آن است که درباره‌اش حرف بزنم!

 

 

 

 

 

 

                        

                 مدافع پرسپولیس گفت:‌ حرف‌هایی که زدم برای بازیکنی بزرگتر از منتظری بود و این بازیکن باید مراقب حرف‌ زدنش باشد!!!
سپهر حیدری درباره شکایت باشگاه استقلال اظهار داشت: هیچ وقت به استقلال، واعظ آشتیانی و مرفاوی که افراد لایق و کاربلد هستند بی‌احترامی نکردم و بارها در مصاحبه‌ام حتی قبل از دربی استقلال را ستود‌ه‌ام.
وی افزود: من بعد از بازی به استقلالی‌ها بی‌احترامی نکردم اما جواب دو مصاحبه را دادم که از سکوت مدافعان پرسپولیس سوء استفاده شده بود. یکی از بازیکنان استقلال که نمی‌خواهم نامش را بیاورم حرف‌هایی را به زبان آورده بود که واقعا شرم‌آور بود اما منتظری جواب من را داد و گفت حیدری در حد خودش صحبت کند.
این بازیکن تاکید کرد: منتظری باید بداند منظور من او نبود. او کوچکتر از حدی است که درباره‌اش حرف بزنم. من حرفم به بازیکنی بود که در استقلال بسیار بزرگ است و حرف‌هایی را به زبان آورده بود که شایسته نبود اما جواب او را بازیکنی مثل منتظری بود داد که برایش متاسفم.
حیدری خاطرنشان کرد: قطعا به دیدار شریفی در کمیته انضباطی می‌روم و اگر لازم باشد درد دلم را برای او بازگو می‌کنم. من حرف بدی نزدم و فقط جواب حمله استقلالی‌ها در مصاحبه‌هایشان قبل از دربی را دادم. حالا نمی‌دانم که آیا من باید از استقلالی‌ها ناراحت باشم یا آنها از من.

 

اعتراف شیث رضایی به وقت کشی بازیکنان پرسپولیس !!!

 

 

 

 

                  

                        مربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: شیث رضایی در برنامه زنده تلویزیونی ناخواسته اعتراف کرد که بازیکنان تیم پرسپولیس قصد اتلاف وقت را داشتند.
سیامک رحیم پور در مورد دربی ۶۷ عنوان کرد: پس از پیروزی که برابر ابومسلم به دست آوردیم غرور کاذب در تیم استقلال ایجاد شد و این مسئله همانطور که پیش بینی می‌کردیم در نیمه اول تاثیر منفی‌اش را بر تیم گذاشت اما در نیمه دوم با توجه به تلنگری که به بازیکنان زده شد آنها به خودشان آمدند و توانستند بازی را به نفع استقلال اداره کنند.
وی ادامه داد: مصدومیت و محرومیت بازیکنان ما باعث شد که دستمان در دربی خالی باشد اگر فقط می‌توانستیم یکی از مهاجمان را در این دیدار تعویض کنیم قطعا پرسپولیس را شکست می‌دادیم.
مربی استقلال با اشاره به قوانین فیفا تصریح کرد: در فیفا و یوفا و به طور کلی مسابقات باشگاهی دو مورد اجرا می‌شود اگر بازیکنی قصد فریب داور را داشته باشد و حتی این مسئله از دید داور پنهان بماند پس از بازبینی فیلم آن بازیکن با محرومیت مواجه می‌شود و برعکس این حالت هم وجود دارد اگر داوری در این زمینه به بازیکنی بی‌مورد اخطار بدهد آن کارت زرد پاک می‌شود. امیدوارم این قانون در ایران هم اجرا شود.
دستیار صمد مرفاوی از یکسان نبودن توپ‌های مسابقات لیگ برتر انتقاد کرد و اظهار داشت: در مسابقات آسیایی از یک نوع توپ برای تمامی بازی‌ها استفاده می‌شود اما در لیگ برتر ایران که حدود یک دهه از آن می‌گذرد در هر شهرستان یک نوع توپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر توپ‌ها یکسان شوند بر کیفیت کار تاثیر زیادی خواهد داشت.
رحیم پور در مورد این که بازیکنان پرسپولیس می‌گویند نیمکت استقلال دستور داد بازی ‌جونمردانه رعایت نشود گفت: آنهایی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند اشراف کامل بر قوانین ندارند.بازیکنان باید برای اجرای بازی جوانمردانه به داور کمک کنند و توپ را به اوت بزنند در حالیکه وقتی توپ به خارج رفته است و داور دستور به ادامه بازی می‌دهد اگر دوباره بازیکنان استقلال می‌خواستند توپ را به اوت بزنند بی‌احترامی و دهن کجی به داور مسابقه بود.
وی ادامه داد: شیث رضایی مدافع پرسپولیس در برنامه زنده تلویزیونی ناخواسته اذعان کرد تیم پرسپولیس در دیدارهای قبلی در فاصله ۱۰ دقیقه بعد از گلزنی درواز‌ه‌شان باز شده و بازیکنان این تیم دستور داشتند به نوعی وقت را تلف کنند تا این حادثه در این دیدار تکرار نشود.مدافع پرسپولیس در حالی این حرف‌ها را زد که قصد داشت گل استقلال را به نوعی لوث کند.

اشتباه رسانه ای: گل استقلال را مجیدی زد نه کاظمی !!

 

 

 

                

                  کاپیتان استقلال گل آبی پوشان را وارد دروازه پیروزی کرد. 

برخلاف اظهارات گزارشگر دیدار استقلال و پیروزی و همچنین مطالب منتشره از رسانه‌های امروز زننده تک گل استقلال در دیدار با پیروزی فرهاد مجیدی بوده است که به اشتباه نام حسین کاظمی به عنوان زننده گل مسابقه منتشر شد.

نتایج بررسی دقیق تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد در حالی که حسین کاظمی و فرهاد مجیدی برای استفاده از توپ ارسالی رضا عنایتی همزمان در مسیر دروازه پیروزی حرکت می‌کنند اما این مجیدی است که با ضربه سر دروازه پیروزی را گشود. 

شکایت استقلال از بائو و سپهر حیدری !

 

 

 

 

                پس از مصاحبه‌ی سپهر حیدری علیه تیم فوتبال استقلال این باشگاه صبح امروز از بازیکن پرسپولیس شکایت کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه استقلال پس از آن که حیدری علیه استقلال صحبت‌هایی را مطرح کرد و با گذشت 24 ساعت این مصاحبه‌ها تکذیب نشد باشگاه استقلال صبح امروز متن شکایت خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کرد.  

همچنین باشگاه استقلال رسما از بازیکن پیروزی شکایت کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه استقلال، به دنبال اظهارات میثم بائو بازیکن تیم پیروزی تهران پس از دیدار بااستقلال  که تیم ا ستقلال را به بازی ناجوانمردانه متهم کرده است باشگاه استقلال از این بازیکن رسما به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد. 

 

استقلال - پرسپولیس ؛ تساوی یا تبانی !!!!!!!!

 

 

 

 

                             باز هم دربی سرد و بی روح تهران با تساوی 1 - 1 تمام شد! 

 

دیگه همه طرفداران استقلال و پرسپولیس و حتی کسانی که به فوتبال علاقه ندارند هم می دونند که این بازی مساوی میشه! 

 

جالبه که چند سالیه که این مسابقه هفته نهم برگزار میشه و نتیجه هم مساوی با یک گل تا تماشاگران بدون دیدن گل به خونه برنگردند!!!! 

 

بیچاره طرفدارانی که از اول صبح در ورزشگاه حاضر شدند و زیر آفتاب منتظر دیدن یه بازی بیخود شدند! 

 

من ده دقیقه پایانی بازی را دیدم و وقتی نتیجه 1-1 را دیدم اصلاٌ تعجب نکردم ! 

 

جالبه که این بار صدای تماشگران هم درآمده بود و یکصدا می گفتند:

 

تبانی ، تبانی !! 

 

فوتبال با سیاست نمی خواهیم !! 

 

گزارشگر هم با دستپاچگی می گفت که تماشاگران معترض هستند ولی دو تیم دارند تلاش می کنند تا برنده از زمین بیرون بروند!! 

 

بعد از کلی آگهی هم مجری برنامه در استودیو گفت که با وجود همه پیش بینی هایی که اهل فن و بویژه رئیس فدراسیون !! کرده بود باز هم این بازی مساوی شد و من نمی دونم چی باید بگم!! 

 

 تا اون جایی که یادمه اولین بار رولند کخ سرمربی استقلال بود که گفته این چه فوتبالیه که قبل از مسابقه جلسه می گذارند و از دو تیم می خواهند که با خیر و خوشی به مساوی رضایت بدهند !!

 

بهر حال امیدوارم این آخرین بازی با نتیجه مساوی باشه !!