لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

مایلی کهن : شاید بعضی ها توصیه مرا کردند تا مربی تیم ملی شوم (1)

سلام به همه 

 

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال گفت:« شاید بعضی ها توصیه مرا کردند تا مربی شوم!»

منتقد شماره یک  علی دایی، آخرین خاکریز دشمن را هم فتح کرد تا حالا این محمد مایلی‌کهن باشد که در عرش ایستاده و همه امید یک ملت به او باشد.

 

به گزارش خبرگزاری «انتخاب» به نقل از خبرآنلاین، البته تفاوت این دو با هم در سطح محبوبیت‌شان است که مایلی‌کهن حتی در موفق‌ترین روزهای ملی‌اش در جام ملتهای آسیا 96 هم چهره‌ای محبوب برای عموم مردم نبود.   

مرد همیشه شاکی که حالا در دهه پنجم زندگی سعی می‌کند خود را در هنگام عصبیت کنترل کند. او برای کلام همیشه نیشدارش، عقاید سنتی‌اش و مشی رفتاری‌اش و شاید مهمتر از همه چهره اش، محبوب مردم نبود.؛ «همیشه سعی کرده‌اند مرا تخریب کنند و از محمد مایلی کهن چهره‌ای  نازیبا نشان دهند. من این کارها را می‌بینم. اگر حرفی می‌زنم از سر خیرخواهی است  اما همیشه سعی کردند مایلی‌کهن را برای مردم تبدیل به چهره‌ای منفور کنند.»  

او در سال 1993 به کادرفنی تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قطر اضافه شد. مسابقاتی که تیم ایران با رهبری علی پروین به آن پا گذاشت  این بازی‌ها البته خاطره‌ای تلخ برای محمد مایلی کهن بود. او از فنس‌ها بالا رفت تا خبرنگار رادیو را بزند و منفور شود !

دو سال در سال 1995 بعد در اقدامی تعجب بر انگیز مایلی کهن سرمربی تیم ملی ایران شد تا شوکی بزرگ به افکار عمومی وارد شود. درحالی که همه منتظر انتخاب ناصر حجازی به عنوان سرمربی تیم ملی بودند، مایلی کهن جای او را گرفت؛« خودم هم باورم نمی‌شد واقعاً لطف خدا شامل حالم شده بود درحالی که می‌گفتند مایلی‌کهن  تا ابد از مربیگری محروم شده، سرمربی تیم ملی شدم درحالی که بسیاری از بزرگان فوتبال ایران در آن فهرست بودند.»
هرچند حاجی این جمله را درباره آن اتفاق می‌گوید اما آن روزها شایعه شده بود مایلی سرمربی شده چون بر عکس حجازی شیک‌پوش  چهره‌ای ارزشی داشت.  این شاید شروع مخالفت عمومی جامعه اصلاح‌طلب آن سالهای ایران با مایلی کهن بود. 

البته آن انتخاب  بیش از آنکه ریشه در افکار مایلی‌کهن داشته باشد، ناشی از رفاقت صمیمانه این مربی با مدیران وقت ورزش کشور بود. سعید فائقی با تأیید این ادعا می‌گوید: «هیچ فشاری از سوی مقامات برای انتخاب مایلی کهن نبود. او دوست ما و مصضطفوی بود و یک مربی توانمند و جوان. فوتبال پیر آن سالهای  ایران نیاز به تحول داشت و هر سه ما هم نظر بودیم که حاج محمد این توانایی را برای انقلاب در فوتبال دارد.» و مایلی کهن خیلی خوب توانست آنچه از او خواسته بودند را انجام دهد. او نسلی جدید را به ورزش ایران هدیه کرد نسلی که خودش می‌گوید: «هنوز هم می‌بینیم بازیکنانی مؤثر چون مجیدی و مهدوی کیا  یا باقری از آنها در لیگ ما بازی می‌کنند.» 

ادامه دارد ...   

منبع:  http://entekhabnews.com/portal/index.php?news=2477  با تلخیص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد