لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

میثاقیان؛ کریمی و کاظمی سه مربی محروم در لیگ برتر نهم فوتبال !!

 

 

اکبر میثاقیان، فیروز کریمی و فرهاد کاظمی؛ سه مربی هستند که برای لیگ برتر نهم فوتبال، مشمول محرومیت سازمان لیگ فوتبال شده اند. به این ترتیب که برای اکبر میثاقیان، یکسال محرومیت قطعی و برای فیروز کریمی و فرهاد کاظمی محرومیت تعلیقی در نظر گرفته شده است.
با تنظیم منشور اخلاقی در ابتدای لیگ برتر هشتم فوتبال، بحث محرومیت مربیان لیگ برتری به طور جدی مطرح شد. سازمان لیگ از همان زمان به مربیان و بازیکنان این هشدار را داد که در صورت تخلف از منشور اخلاقی دچار محرومیت می شوند.
این موضوع حتی از سوی مسئولان فدراسیون نیز مطرح شد تا آنجا که دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، مهدی تاج، نایب رییس فدراسیون فوتبال در این رابطه به خبرگزاری مهر گفت: « برای جلوگیری از ناهنجاری ها به احتمال زیاد برخی از مربیان از حضور در مسابقات لیگ برتر کنار گذاشته خواهند شد. ما به طور جدی به دنبال اجرای منشور اخلاقی هستیم و مسائل مثبت این منشور را پیگیری خواهیم کرد و شاید در این راستا مدتی در خدمت برخی از مربیان نباشیم.»
این هشدار بعد از مطرح شدن سه موضوع مهم تبانی، دوپینگ و دلالی شکل جدی‌تری به خود گرفت و حتی نام چند مربی برای مدتی در میان اسامی مربیانی مطرح می شد که به طور جدی در معرض محرومیت قرار دارند. رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی که بررسی تخلف این مربیان را در دستور کار کمیته قرار داده بود در رابطه با جریمه مورد نظر برای این مربیان به خبرگزاری فارس اعلام کرد: «در صورتی که تخلف این مربیان ثابت شود آنها برای همیشه از گردونه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال کنار گذاشته خواهند شد.»
پس از وقوع این اتفاقات، انتظار برای اعلام اسامی مربیان محروم در لیگ نهم شکل جدی‌تری به خود گرفت تا امروز که گفته می‌شود این اسامی به طور رسمی در سازمان لیگ مطرح و اعمال شده است.
* اکبر میثاقیان که از او به عنوان یکی از محرومان فصل آینده نام می‌برند سابقه درخشانی در زمینه حواشی پیرامون فوتبال نداشته است. میثاقیان در طول مدت زمان برگزاری مسابقات لیگ هشتم بارها در رفتار خود با بازیکنان تیم دچار تخطی از منشور اخلاقی شد. میثاقیان چند بار همراه با تیم استقلال اهواز به بازیکنان این تیم شوک وارد کرد و با پرتاب بطری آب به سوی بازیکنانش سعی می کرد اعتراض خود را بیان کند. او اعتراض‌هایی هم به داوری داشته و مصاحبه‌‌هایی علیه تیم‌های حریف انجام داده بود که همه آن ها زمینه انتشار اخبار در خصوص محرومیت یکساله اش از فوتبال را فراهم آورد. فسخ قرار داد او با مقاومت سپاسی شیراز پس از ایجاد تمام توافقات، محرومیت او را برای این فصل تثبیت می‌کند. فسخ قراردادی که از سوی خود او به دلیل مشکلات شخصی عنوان شد. البته انتشار فیلم بلوتوثی گفت و گوی این مربی با مجری برنامه ورزشی ۹۰ هم تا مدت ها سوژه اول رسانه‌ها بود و زمینه را برای محرومیت وی آماده تر می کرد که این موضوع در همان زمان، از سوی میثاقیان تکذیب شد.
* فرهاد کاظمی، سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان یکی دیگر از مربیانی است که به نظر می‌رسد نام وی هم در لیست محرومان لیگ نهم باشد. گرچه شنیده می‌شود با یک محرومیت تعلیقی و تعهدی که به سازمان لیگ ارائه داد این بار از جریمه دوری از فوتبال رد شد، اما هیچ گاه مصاحبه های خارج از چارچوب آیین نامه انضباطی و منشور اخلاقی را که از زبان او در رسانه ها منتشر شد را فراموش نمی کنیم. او به همین دلیل ۲۷ اردیبهشت ماه به کمیته انضباطی احضار شد و بارها از سوی سازمان لیگ تذکر دریافت کرد. کاظمی همچنین در زمان بررسی مربیان متخلف در زمینه دوپینگ، تبانی و دلالی از سوی کمیته انضباطی، به عنوان یکی از متهمان پرونده شناخته شده بود که اتهامش از سوی کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفت.
* اما سومین مربی که شایعات پیرامون محرومیتش محتمل تر از دیگران است. سرمربی سابق صبای قم با همان ادبیات خاص مدیریتی اش است. فیروز کریمی به دلیل اظهاراتش در نشست‌های مطبوعاتی پس از مسابقات بارها از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تذکر دریافت کرد و چندین بار هم در فصل گذشته به‌همین دلیل به کمیته انضباطی احضار شد. کریمی مدتی هم پس از اظهارات مایلی کهن مبنی بر افشای نام مربیان دوپینگی در معرض اتهام قرار داشت. او پس از اینکه از سرمربیگری تیم فوتبال صبای قم استعفا داد دیگر با باشگاهی به طور جدی وارد مذاکره نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد