لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

زلاتکو کرانیکار سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد !!!!

 

              

                    زلاتکو کرانیکار متولد ۱۹ نوامبر ۱۹۵۶ در زاگرب کرواسی است. کرانیکار که از بازیکنان افسانه‌ای تیم دینامو زاگرب بود از اوائل دهه ۹۰ وارد عرصه مرب‌گری شد.
وی در سال ۱۹۹۴ هدایت تیم فوتبال کرواسی زاگرب یکی از تیم‌های پرطرفدار کرواسی را برعهده گرفت و موفق شد در همان فصل اول این تیم را به مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی برساند.
کرانیکار سپس به اتریش رفته و هدایت تیم اف سی لینتس را برعهده گرفت ولی با توجه به پیشنهادات فراوان در کشورش بازهم به کرواسی برگشته و در سال ۱۹۹۸ موفق شد مجدداً تیم فوتبال کرواسی زاگرب را قهرمان لیگ و حذفی این کشور کند.
وی برای یک فصل به مصر رفته و پس از آن به مدت یک فصل در یک تیم اسلونی مربی گری کرد ولی بازهم با توجه پیشنهادات فراوان کشورش به کرواسی بازگشت و موفق شد با تیم دیگر مطرح پایتخت ان اچ زاگرب به مقام قهرمانی برسد.
بعد از نمایش ناموفق تیم ملی کرواسی در راه مسابقات جام ملت‌های ۲۰۰۴ اروپا کرانیکار به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد و موفق شد این تیم را به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برساند.
کرانیکار سپس به مدت یک سال هدایت تیم فوتبال الشعب امارات را در زمانی که مهرزاد معدنچی در آن تیم بازی می‌کرد، بر عهده گرفت.
کرانیکار مربی با دیسیپلین و جدی است و طرفدار فوتبال تهاجمی است. فوتبالدوستان حرکات کنار زمین او را در جام جهانی ۲۰۰۶ به خاطر دارند و از این حرکات او به عنوان ویژگی شخصی‌اش یاد می شود. فرزند کرانیکار، نیکو از بازیکنان تیم ملی کرواسی است.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: با توجه به کارنامه درخشان کرانیکار، او را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم.
عباس انصاری‌فرد اظهار داشت: سختی‌های زیادی را تحمل کردیم و سعی کردیم روی گزینه‌ها با توجه به شرایط پرسپولیس بیشتر فکر کنیم تا با گزینه‌ای چون کرانیکار که کارنامه قابل قبولی دارد مواجه شدیم و با وی به توافق رسیدیم.
وی افزود: قصد بازی کردن با اسم‌ها را نداشتیم و فقط می‌خواستیم مربی‌ای به پرسپولیس بیاید که در شان باشگاه، هواداران و بازیکنان باشد و خوشحال هستم که امروز با کمک هیات مدیره و کمیته فنی به هدف خود رسیدیم.
انصاری فرد عنوان کرد: قرارداد اولیه با کرانیکار بسته شده و او پنجشنبه وارد ایران می‌شود تا تمرینات پرسپولیس را زیر نظر بگیرد. کرانیکار سرمربی تیمی بوده که برانکو در آن دستیار بوده است. او ۵۳ سال دارد و فرزندش در یکی از بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کند. همچنین موفقیت‌های چشمگیری با تیم ملی کرواسی داشته که من امیدوارم با پرسپولیس آنها را تکرار کند.
انصاری‌فرد خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم بتوانیم با این انتخاب نزد هواداران سرافراز باشیم تا خستگی چند وقت را از تن تمام مسئولان برداریم. خوشبختانه شرایط قرارداد مالی این مربی نیز خوب است و او از فوتبال ایران و حتی پرسپولیس شناخت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد