لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

قلعه‌نویی: زمانی که از تیم ملی رفتم اول آسیا بودیم

 

 

                   

                      سپاهان با شکست دادن مس کرمان خودش را به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی معرفی کرد. نکته قابل توجه این بود که قلعه‌نویی ترکیب تیمش را با استفاده از دفاع ۴ نفره شکل داد و به یک پیروزی مهم دست پیدا کرد.
قلعه‌نویی در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از سیستم ۲-۵-۳ مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و هیچکس باور نمی‌کرد او در بازی حساس مقابل مس کرمان از آرایش ۳-۳-۴ استفاده کند. البته قلعه‌نویی مدعی است که دو سال پیش در تیم ملی هم از این سیستم استفاده کرده ولی بعضی‌ها می‌خواهند در مورد او بی‌انصافی به خرج دهند. سرمربی سپاهان در آستانه بازی با مقاومت سپاسی در مورد مسائل مختلف با خبرگزاری فوتبال ایران گفت‌وگو کرد:
ابتدا بهتر است از بازی مقابل مس کرمان شروع کنیم که علاوه بر کسب یک پیروزی پرگل، بازی بسیار هماهنگی را به نمایش گذاشتید.
من معتقدم که این دیدار قشنگ‌ترین بازی لیگ در سال‌های اخیر بود. البته این را فقط به خاطر برد سپاهان نمی‌گویم و معتقدم مس کرمان هم یک تیم تاکتیکی و با برنامه است که در ۵۰ متر جلو خطرناک‌ترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود. متاسفانه شرایطی برای آنها به وجود آمد و تعطیلی ۸ روزه تمرینات مس قبل از شروع فصل مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرد. در ضمن مس کرمان ساختار دفاعی خود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و نفرات جدید احتیاج به هماهنگی بیشتر دارند. البته ما مقابل استقلال هم خوب بازی کردیم و در نیمه دوم ۷ کرنر زدیم و گلی هم که خوردیم روی یک ضدحمله بود و جریان بازی را در اختیار داشتیم. در ضمن داور هم به سود ما پنالتی نگرفت و همه این مسائل باعث شد تا در آن بازی ۳ امتیاز را واگذار کنیم.
آیا سپاهان به تیم ایده‌آل شما تبدیل شده است؟
خیر. هرچند در این بازی خیلی‌ها معتقدند که فراتر از آسیا بازی کردیم ولی هنوز با رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله داریم.
چرا نویدکیا مقابل مس بازی نکرد؟
محرم در حال حاضر زیرنظر آقای آلوسی تمرینات بدنسازی را پشت‌سر می‌گذارد و ما می‌خواهیم او را در شرایطی در ترکیب قرار دهیم که بتواند ۹۰ دقیقه برای سپاهان بازی کند.
در بازی با مس برای خیلی‌ها قابل تصور نبود که شما از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کنید. چطور تصمیم گرفتید شیوه بازی سپاهان را تغییر دهید؟
متاسفانه یکی از اخلاق‌های بد ایرانی‌ها این است که هرکس بالا می‌رود می‌خواهند طوری او را زمین بزنند. اسم من را مربی سنتی گذاشته‌اند که اتفاقا افتخار می‌کنم سنتی هستم ولی باید بگویم که بالاترین مدارک حرفه‌ای مربیگری را دارم و در جلساتی هم که بعد از جام جهانی در برلین برگزار شد شرکت کردم. در ضمن یک کلاس حرفه‌ای مربیگری هم در لورکوزن پشت سر گذاشته‌ام که در تاریخ فوتبال ایران هیچکس در چنین کلاسی شرکت نکرده است. باید این را هم بگویم که از سیستم ۳-۳-۴ دو سال پیش در تیم ملی استفاده کردم و معتقدم که سیستم به هیچ عنوان فوتبال بازی نمی‌کند و نفرات تعیین‌کننده هستند.
ولی برخی مدام می‌گویند که شما فقط می‌توانید با استفاده از سیستم ۲-۵-۳ ترکیب تیم خود را آرایش دهید.
من گفتم که دو سال پیش و در تیم ملی از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کردم و بروید تحقیق کنید که آیا قبل از من کسی از این سیستم استفاده کرده است یا خیر. ما الان در سپاهان شرایط لازم را برای استفاده از دفاع خطی داریم و اگر هم لازم باشد از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می‌کنیم و شاید در بازی با مقاومت با همین روش به میدان برویم. البته من از بعضی دوستان یک سئوال دارم. من که مربی کاربلدی نیستم، سنتی هم هستم، تمریناتم مسخره است و ادبیات هم ندارم، پس چطور پرامتیازترین مربی لیگ برتر شناخته می‌شوم و پس از رفتن به استقلال اهواز از لحاظ امتیاز گرفتن در رده چهارم قرار می‌گیرم و با مس کرمان در همین موضوع در رده دوم قرار می‌گیرم و با استقلال هم چند بار قهرمان می‌شوم. چطور می‌شود در هر تیمی که هستم بهترین خط حمله را داریم، آقای گل از تیم من بیرون می‌آید، بهترین خط دفاعی را بدست می‌آوریم و تمامی رکوردها را به نام تیم خودمان ثبت می‌کنیم؟ باید بگویم فوتبال چیزهای دیگری هم دارد و شاید کمتر کسی به چیدمان نفرات و مسائل مختلف دیگر توجه کنید.
آیا قول می‌دهید سپاهان قهرمان شود؟
به نظر من هر مربی که قول قهرمانی بدهد کار درستی انجام نداده است ولی معتقدم که سپاهان پتانسیل قهرمانی را دارد. در ضمن این را هم باید بگویم که هیچ وقت نمی‌توان اتفاقات تلخ فوتبال را پیش‌بینی کرد. من زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، در یک شرایط سخت توانستیم در رقابت‌های مقدماتی و به عنوان سرگروه راهی جام ملت‌ها شویم و همه می‌دانند که در آن زمان فدراسیون چه شرایطی داشت. وقتی از تیم ملی رفتم اول اسیا بودیم و فقط به خاطر یک پنالتی نگذاشتند برنامه‌های ما در تیم ملی ادامه پیدا کند و به یک دوران طلایی برسیم.
آیا طلب خود را از باشگاه استقلال دریافت کردید؟
خیر.
ولی واعظی آشتیانی در مصاحبه‌ای گفته که شما به باشگاه رفتید و طلب خود را گرفتید.
من به باشگاه نرفتم ولی آنها قرار است به نماینده‌ام چک بدهند که هنوز ما آن را ندیده‌ایم. در ضمن گفته‌اند که پاداش هم بماند برای بعد. البته ما با این شرایط هم از دوستان تشکر می‌کنیم.
بازی با مقاومت را چطور می‌بینید
این یکی از سخت‌ترین بازی‌های ماست چون مقاومت یک تیم فیزیکی، بابرنامه و دونده است که امیدارم ۳ امتیاز را بگیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد