لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

لیگ برتر

آخرین نتایج لیگ برتر و موضوعات مربوط به تیم های لیگ برتر

قطبی: برکنارم کنند، می‌روم و به زندگی‌ام می‌رسم!!

 

 

 

 

           

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر واقعا شایعه شده که قصد دارند مربی خارجی بیاورند و من را برکنار کنند می‌پذیرم و می‌روم و به زندگی‌ام می‌رسم.
نشست مطبوعاتی افشین قطبی ساعت ۱۱:۱۰ امروز در فدراسیون فوتبال و با حضور خبرنگاران برگزار شد.
سرمربی تیم ملی در این جلسه صحبت‌های زیر را عنوان کرد:
* فوتبال دنیا برخلاف ایران دیجیتالی پیشرفت کرده است
فوتبال ایران در تاریخ خود تاکنون ۳ بار به جام جهانی صعود کرده و در ۳ دوره فقط یک پیروزی کسب کرده ایم. ما ۳۵ سال است که نتوانستیم عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را بدست آوریم. در رده بندی فیفا نیز رتبه ۶۰ را داریم و لیگ برتر فوتبالمان مقام هفتم آسیا را دارد. واقعیت فوتبال ایران همین است.
مردم و خبرنگاران و بازیکنان ما انتظار دارند با هر تیمی که بازی می‌کنیم نتیجه خوب بگیریم. شفاف می‌گویم فوتبال دنیا با سرعت دیجیتالی پیشرفت کرده و ما در جا ایستاده‌ایم. روزهایی که فقط با یک لباس ورزشی بازیکنان تیم ملی به میدان می‌رفتند و نتیجه مطلوب کسب می‌کرند به پایان رسیده است. در شرایط کنونی فوتبال جهان فرق کرده است. من وقتی ناراحتی و اشک‌های مردم را می بینیم دلم برای فوتبال کشورم می‌سوزد و دوست دارم با تلاش تیم فوتبال ملی ایران را به جایگاهی برسانم که انتظارات بر آورده شود و ما سربلند شویم.
فضایی که در فوتبال ایران است در هیچ جای دنیا ندیده‌ام. تیم های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی هر لحظه مربیانشان عوض می‌شوند و چنین بستری شرایط را برای هر کسی دشوار می‌کند و عاملی می‌شود که تمرکز مدیران و مربیان تقسیم شود چون آنها نمی‌توانند برای مدت طولانی برنامه ریزی کنند.
این فضای آلوده کار را مشکل می‌کند و ما نمی توانیم در فوتبال پیشرفت کنیم. دوست دارم فضای جدیدی را درست کنم مخصوصا اینکه بسیار تمایل دارم رسانه ها با منطق بیشتری کار کنند و ما باید فرصت دهیم که مدیران و مربیان بتوانند با زمان کافی تیم را به شکل مطلوب بسازند. در یک هفته یا یک ماه نمی توان تیم کاملی ساخت.
* بعد از جام جهانی برنامه ریزی طولانی را برای فوتبال ایران آغاز کردم
من برای ایجاد یک برنامه ریزی مطلوب بعد از آن که نتوانستیم راهی جام جهانی ۲۰۱۰ شویم کار خود را آغاز کردم. اگر چه می‌دانستم کار دشواری پیش روی دارم. سعی می‌کنم نسل‌های جدیدی را به فوتبال ایران بیاورم.
ما در چند سال گذشته نسلی را در اختیار داشتیم که عملکرد رو به جلویی داشتند اما به خاطر بالا رفتن سن کنار کشیدند. با وجود همه مشکلات تلاش دارم بازی‌های دوستانه ای هر چند که مشکل هستند برای تیم ملی برگزار کنم.
شاید خیلی از مربیان از رویارویی با تیم های قدرتمند صرف نظر کنند. گاهی اوقات ما با تیم های درجه سوم آفریقا و در میان ۴ هزار تماشاگر بازی کرده ایم و پیروز هم شده‌ایم که بعد از مسابقات مربیان گفته اند نتیجه خوب بود اما این راه پیشرفت نیست.
ما باید با تیم های مطرح تر بازی کنیم. مشکل برنامه ریزی، داوری و ... وجود دارد اما مهم این است که ما موانع را برطرف کنیم. باید یاد بگیریم یک لیگ برتر با تقویم طولانی درست کنیم و در آن ۷۲ ساعت قبل از بازی دوستانه نفرات ملی پوش را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دهیم.
بدون شک سطح کیفی مسابقات لیگ تاثیر زیادی در بازی‌های ملی دارد. ما انتظار اول شدن از تیم ملی را داریم بنابراین باید برنامه ریزی و تقویم مناسب داشته باشیم. در آن شرایط است که می‌توانیم به صعود به جام جهانی امیدوار شویم.
در این مدتی که در خدمت تیم ملی بودم بخش‌های حرفه‌ای را در فدراسیون فوتبال تعریف کردم. ما باید برای اجرایی شدن این بخش‌ها با هم صحبت و آنها را به صورت عملی پیدا کنیم. بخش بین المللی فدراسیون فوتبال و شخص محمد منصور عظیم زاده در این زمینه تلاش زیادی انجام داده و با وجود همه مشکلات بازی های خوبی را برای ما هماهنگ کرده است. باید از وی تشکر کرد و عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ نیز همکاری خوبی با ما داشته است و در سه بازی اخیر تیم ملی با وجود همه مشکلات با ما همکاری کرد.
* از عملکرد بازیکنانم در ۳ بازی دوستانه تشکر می‌کنم
ما در ۳۰ روز اخیر ۳ بازی مشکل انجام داده ایم. من از ۲۴ بازیکن برای این مسابقات استفاده کرده ام و با ۳ ترکیب و ۲ سیستم مختلف تیم را به میدان فرستادم. بوسنی، بحرین و ازبکستان در خانه‌هایشان برای هر تیمی حریفی سخت هستند. ما در سخت ترین شرایط نتایج خوبی گرفتیم قبل از بازی با بحرین می دانستیم بازی دشواری را در منامه برگزار خواهیم کرد و در کمتر از ۷۲ ساعت که بسیاری از بازیکنان را خسته را در اختیار گرفتیم.
برای رویارویی با بحرین بازیکنان از شهرستان‌ها با پرواز و یا خودروی شخصی به تهران آمدند. رانندگی ۵ ساعته هر بازیکن فوتبالی را نابود می‌کند. علاوه بر این ما برای سفر به منامه ابتدا به قطر رفتیم سپس به بحرین رسیدیم که پرواز ۲ ساعته ۸ ساعت طول کشید.
قبل از دیدار با بحرین یک جلسه و نیم تمرین کردیم و علاوه بر این بازیکنان با تجربه نیز در اختیار ما نبودند اما حریف ما ۳ هفته در اردو بود و با انگیزه غلبه بر عربستان در مرحله پلی آف جام جهانی ۲۰۱۰ روبروی ما حاضر شد.
بازیکنان به دلیل خستگی دچار اشتباه می‌شوند اگر چه ما در مقابل بحرین خوب شروع کردیم و دو موقعیت صددرصد نیز داشتیم. در ادامه بازیکنان ما دو اشتباه کردند و توپ وارد دروازه ما شد. باید افتخار کنم که بازیکنان ایران پس از دریافت دو گل در ادامه خوب جنگیدند و رقابت را تا آخرین لحظه ادامه دادند اما بین دو نیمه اتفاق عجیبی افتاد چون داور مسابقه هر تصمیمی که می‌گرفت همه آنها علیه تیم ملی ایران بود. عجیب بود که داور ۴۵ دقیقه نیمه دوم را ۵۵ دقیقه گرفت اما ما با وجود دریافت گل سوم دوباره ادامه دادیم و جنگیدیم. داور در دقایق پایانی فرصت‌ها را از ما گرفت و ما در چنین وضعیتی شکست خوردیم اما در ایران قضاوت رسانه ای عادلانه نبود. این بازی ها نکات منفی داشت اما نکات مثبت بسیاری نیز در این بازی به دست آوردیم. ما به طالب لو وقت دادیم که ۹۰ دقیقه در بازی ملی به میدان برود و اینها از نکات مثبت است.
* بازیکنان تیم ملی ۷ روز قبل از بازی ملی در اختیار کادر فنی قرار می‌گیرند
سعی می‌کنیم در بازی های آینده بازیکنانی که به اردو دعوت می شوند ۷ روز قبل از بازی های ملی مسابقه نداشته باشند. اگر چه پس از شکست مقابل بحرین روزنامه‌ها تیتر زدند که ما ۴ تا ۴ تا گل خوردیم در حالی که در سال ۲۰۰۲ مقابل بحرین شکست خوردیم. در ۱۰ سال اخیر تیم ملی ایران در منامه نتیجه خوبی مقابل این تیم کسب نکرده است و من باید خوشحال باشم که بازیکنانم در این وضعیت دشوار در منامه جنگیدند.
بازی آخر مقابل ازبکستان بود که به نظرم در ایران خیلی ها از کیفیت فوتبال کشور آگاهی ندارند. فوتبال ازبکستان سطح بالایی در قاره آسیا دارد و ستاره های بزرگی چون ریوالدو در باشگاه های این کشور بازی می‌کند. وقتی استادیوم تاشکند را دیدیم و وارد رختکن شدیم شاید نیمی که در آن ورزشگاه بود در هیچ یک از استادیوم های ایران وجود ندارد. فدراسیون آنها خیلی حرفه ای با ما رفتار کرد و بعد از بازی یک دی وی دی کامل از شرایط مسابقه را ارائه کرد. این موارد نشان می دهد ما هنوز فوتبالمان با فوتبال ازبکستان متفاوت است.
ازبکستان در سال جاری در خانه خود ما را شکست داده و با ژاپن مساوی کرد و بوسنی را در خانه‌اش با تساوی متوقف کرد. شک نکنید این تیم در جام ملت های ۲۰۱۱ حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و تا مرحله پایانی صعود خواهد کرد. ما برابر ازبکستان سیستم جدیدی را ارائه کردیم و به تلاش بازیکنانم افتخار می‌کنم. در جریان بازی هنگامی که داور یک کارت قرمز به بازیکن حریف نشان داد برخلاف بسیاری از مربیان که شاید از اخراج بازیکن ازبکستانی خوشحال می شدند من ناراحت شدم چون می دانستم آنها با ۱۰ نفره شدن به لاک دفاعی می‌روند که شرایط نیز چنین شد. اگر داور؛ بازیکن ازبکستانی را اخراج نمی کرد بدون شک گل مسعود شجاعی مردود اعلام نمی شد اگر چه قبول دارم در دقایق پایانی تیم ملی هنوز کیفیت لازم را ندارد.
در خط حمله هنوز ما در حد استاندارد بازیکن کامل نداریم و می‌پذیرم که هنوز در سطح بین المللی تیم ملی بازی نمی کند اما با کمک رسانه ها و مردم می‌توانیم این امر را محقق کنیم. مهمترین چیز در این راه این است که احترام متقابل وجود داشته بود و انتقاد با منطق باشد.
* در ایران نمی‌توان خبر را مخفی نگه داشت
وقتی اسامی تیم ملی را اعلام کردیم به ما خرده گرفتند که چرا بیش از ۴۰ نفر به تمرینات دعوت شدند اما اعتراف می‌کنم در ایران نمی‌توان یک خبر را مخفی نگه داشت. ما اسامی را در ۳ قسمت اعلام کردیم چون باید برای ویزای بازیکنان اقدام می‌شد. به همین خاطر در ۳ بازی اولی که من در راس تیم ملی ایران حضور داشتم از بازیکنانی دعوت کردم که روی آنها شناخت کافی وجود داشت.
* اولین مربی هستم که با سرمربیان باشگاه‌ها دیدار می‌کنم
فکر می‌کنم این اولین بار است که در تاریخ فوتبال ایران سرمربی تیم ملی با سرمربیان باشگاه‌ها دیدار می‌کند.خوشبختانه آقای عزیز محمدی توانسته است برنامه یکساله برای لیگ ما تنظیم کند و من هم از ایشان حمایت می‌کنم.
* در خط دفاعی تمرکز نداریم
در خط دفاع دیدگاه ما متفاوت است. اعتقاد دارم وقتی تیمی گل می‌خورد یک دفاع مقصر نیست. از ۶ گلی که در دو بازی با بحرین و بوسنی دریافت کرده‌ایم هیچکدام به اشتباهات فردی مربوط نمی‌شد. این مسئله به تمرکز بازیکنان ما ربط دارد البته خستگی بازیکنان نیز در این مسئله بی‌تاثیر نبود. در ۸ بازی که من سرمربی تیم ملی بودم و ۶ دیدار آن بیرون از خانه صورت گرفته کمترین گل‌ها را دریافت کردیم. ضمن این که باید دقت کنیم حریفان ما مالدیو و مالزی نبودند. ما از کره جنوبی گل خوردیم که توانسته استرالیا و پاراگوئه را شکست دهد. این نشان می‌دهد تیم ما در دیدارهای سخت نتایج خوبی را گرفته اما باز هم اعتقاد دارم باید بهتر از اینها ظاهر شویم.
*نسل جدید با نسل قدیم متفاوت است
روزی که لباس فوتبال را بر تن کردم با همان لباس خوابیدم. تعصبی که من نسبت به بازیکنم دارم را دست کم نگیرد چون خودم از آنها می‌خواهم همیشه با تعصب باشند. اعتقاد من این است که نسل جدید فوتبال به نسل امثال حاجیلو کاملا متفاوت است. بازیکنان فعلی باهوش هستند و می‌دانند اگر بدرخشند وضع زندگی آنها سر و سامان می‌گیرد و می‌توانند محبوبیت کسب کنند.
هیچ بازیکنی برای موفق نشدن فوتبال بازی نمی‌کند و اگر در بازی با بحرین احساس می‌کنید بازیکنان ما بی تعصب بازی کرده‌اند در اشتباهید. در این بازی بچه‌های ما خسته بودند. ضمن این که ۱۱ بازیکن بحرین و ۳ داور مسابقه رقیب ما بودند. در بعضی مواقع تلویزیون همه چیز را نشان نمی دهد و شاید تلاش بازیکنان ما در دیدار مقابل بحرین که با قلبشان بازی کردند نمایش داده نشد. مطمئن هستم آنها غیرت دارند و قضاوت مردم کمی احساسی است تا منطقی.
* نمی‌پذیرم بازیکنانم درگیر شوند
در دیدار مقابل بوسنی رحتمی و نکونام سعی کردند به درگیری معدنچی پایان دهند ولی من هرگز نمی‌پذیرم بازیکنانم در صحنه های درگیری حاضر شوند. به آنها گفته‌ام با داور درگیر نشوند. مطمئن باشید اگر این مسائل تکرار شود با نقطه نظرات آقای حاجیلو برای بازیکنان جریمه در نظر می‌گیریم.
* یک مهاجم همیشه نمی‌تواند ثابت باشد
به دنبال شناسایی مهاجم در سطح لیگ برتر و لیگ دسته اول هستیم. مشکل خط حمله مشکل امروز فوتبال ما نیست بلکه سال‌ها قبل نیز با این مسئله دست به گریبان بودیم. یک مهاجم همیشه نمی‌تواند ۱۴ سال در خط حمله تیم ملی بازی کند. برای همین است که می‌گویم بازی‌های تدارکاتی بزرگ برای ما مهم است.
در یکی از روزها جواد نکونام به من گفت ما هیچ وقت بازی تدارکاتF به وسیله مدیر برنامه‌هایش به دنبال تیم جدیدی باشد.
هدف دوم سفر من به انگلستان این بود که با ریاست باشگاه آرسنال که سال‌ها او را می‌شناسم ملاقات کنم. از او خواستم راهنمایی‌ام کند که چگونه می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. حتی اگر امکان داشته باشد جوانانمان را به آکادمی آرسنال بفرستیم چون پیش از این در کره بازیکنان جوان و آینده دار را به برزیل می‌فرستادیی8رای من مهم است و بازیکنی که پیراهن تیم ملی ایران را می‌پوشد آبروی ۷۰ میلیون ایرانی است. البته در آبان ماه دو بازی دوستانه با آمریکا خواهیم داشت و سعی داریم اگر شرایط برگزاری این مسابقه فراهم نشد یک تیم اروپایی خوب را به ایران بیاوریم. بازی تدارکاتی بزرگ و مشکل می‌تواند سطح کیفی بازیکنان به خصوص مهاجم ما را بالا ببرد.
* با مسئولان فدراسیون صحبت‌های دوستانه داشتم
روز گذشته در فدراسیون فوتبال با مسئولان داشتم که صحبت‌های دوستانه‌ای در این جلسه رد و بدل شد ما بیشتر در مورد مسائل تمرینی صحبت کردیم و نمی دانم چطور شایعه کردند که از شرایط تیم ملی ابراز نگرانی شده است.
* برای آندو و ملاقات با سران آرسنال و منچسترسیتی به انگلیس رفتم
نمی دانم از سفر من به انگلستان چه برداشت های صورت گرفت. وظیفه سرمربی است که از شرایط بازیکنانش باخبر باشد. آندرانیک تیموریان در باشگاهش به صورت ثابت بازی نمی‌کند. به همین خاطر می‌خواستم نقش او را از سرمربی این تیم بپرسم. حتی آندو را راهنمایی کنم که اگر در این تیم به او بازی نمی‌رسد به وسیله مدیر برنامه‌هایش به دنبال تیم جدیدی باشد.
هدف دوم سفر من به انگلستان این بود که با ریاست باشگاه آرسنال که سال‌ها او را می‌شناسم ملاقات کنم. از او خواستم راهنمایی‌ام کند که چگونه می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. حتی اگر امکان داشته باشد جوانانمان را به آکادمی آرسنال بفرستیم چون پیش از این در کره بازیکنان جوان و آینده دار را به برزیل می‌فرستادیم و فوتبال آنها را دگرگون می‌کردیم.
البته با ریاست باشگاه منچسترسیتی نیز صحبت‌هایی داشتم و حرف‌هایم درست مثل هماهنگی‌هایمان با باشگاه آرسنال بود اما نمی دانم چرا از سفر من به انگلستان سوء برداشت شد و گفتند قطبی برای هماهنگی بازی تدارکاتی راهی این کشور شده است. ما در ایران مدیر روابط بین الملل داریم و اگر قرار باشد بازی برگزار شود توسط ایشان هماهنگ خواهد شد اما در اینجا باید اعلام کنم بعضی‌ها زیادی شلوغ کردند و به من لقب دلال دادند. من مربی فوتبال هستم و کارم این است که از این راه درآمد داشته باشم و دلالی بلد نیستم. حتی در این سفر مدیرعامل منچستر سیتی این نوید را داد که اگر بازیکنی آینده دار داریم به آکادمی این باشگاه بفرستیم و این مسئله می‌تواند موقعیت خوبی برای ما باشد. معتقدم کارهایی که در حال حاضر صورت می گیرد قبلا در ایران انجام نشده است.
* اگر برکنارم کنند می‌روم و به زندگی‌ام می‌رسم
نمی دانم این شایعات از کجا می‌آید. شاهد هستم که چند ماه است قصد برکناری کفاشیان را دارند و تمرکز این مدیر را به هم ریخته‌اند اما این اتفاق نیفتاده است. باید صحبت‌های کنیم که منطقی باشد و ایجاد این فضا اصلا به سود ورزش و فوتبال ما نیست. من ۸ بازی سرمربی تیم ملی بودم و مردم عملکرد ما را قضاوت می‌کنند. اگر واقعا شایعه شده که قصد دارند مربی خارجی بیاورند و من را برکنار کنند می‌پذیرم و می‌روم و به زندگی خود می‌رسم.
* داوری روی بازیکنان ما اثر منفی داشت
بعد از بازی با بحرین هرگز نگفتم داور ما را بازنده کرد. من گفتم در ۵۵ دقیقه قضاوت داوری اثری منفی روی بازیکنان ما گذاشت و تمرکز ما را به هم ریخت. در بازی با ازبکستان داور به اشتباه به زارعی کارت قرمز نشان داد و گل مسعود شجاعی را به اشتباه مردود اعلام کرد. بعضی وقت‌ها اگر می‌خواهی پیروز باشی باید به داوری توجه نکنی و تیم خود را یک گل جلو از حریف بدانی.
* می‌خواهیم تیمی جدید از ایران بسازیم
همیشه فکر کرده‌ام ایرانی‌ها مثبت‌تر هستند. معتقدم یک نتیجه بد نمی‌تواند فوتبال ما را تاریک کند. این شکست‌ها باعث پیشرفت فوتبال ما خواهد بود و ما می‌خواهیم تیمی جدید در ایران بسازیم و مشخصا این مسئله زمان خواهد برد اما متاسفانه رسانه‌ها طوری وانمود می‌کنند که اگر مردم به آنها توجه کنند فکر می‌کنند ما فاجعه بوده‌ایم؛ تمرین نداشتیم و اصلا در حد یک تیم فوتبال نبودیم.
* نکونام در ازبکستان بهترین بازیکن زمین بود
بازیکنانی که در لیگ امارات بازی می‌کنند زیاد روی فرم نبودند چون آنها در فصل بدنسازی هستند و مسابقاتشان هنوز شروع نشده است. البته ایمان مبعلی خیلی خوب کار کرد و با جنگندگی در میانه میدان خود را نشان داد اما اعتقاد دارم معدنچی روی فرم ایده آل نیست که این مسئله با شروع شدن بازی های لیگ امارات قطعا مرتفع می‌شود. در بازی با ازبکستان جواد نکونام بهترین بازیکن زمین بود و من افتخار می‌کنم که چنین کاپیتانی به عنوان لیدر در زمین دارم.
* هیدینگ و ادووکات بهترین را کنارشان می‌گذارند
من در فضاهای مختلفی کار کردم. سخت است یک ایرانی برود و در کره جنوبی کار کند چون ایرانی‌ها خودشان را قبول ندارند و نمی‌توانند بیذیرند یک نفر در کره کار کند. گاس هیدینگ و ادووکات دوستانی داشتند که می‌توانستند در کنار خود استفاده کنند اما مطمئن باشید آنها بهترین را کنار خود می‌گذارند؛ چون حرفه‌ای فکر می‌کنند. متاسفانه در فوتبال ایران دلالی و برکناری مربی برای خیلی‌ها سود دارد و خراب کردن یک نفر بسیار ساده است اما ساختن به شجاعت و علم نیاز دارد.
محکم و پرقدرت ایستاده‌ام و به تیر‌های که به سمتم زده‌اند عکس العمل منفی نشان نداده‌ام ولی باید انتظاراتمان را منطقی کنیم. خود شما قضاوت کنید در ۳ بازی سخت ۵ امتیاز گرفتیم و شرایطمان همانی بود که همه می دانستند و این نتایج به نظر من قابل قبول است.
چرا هیچ کس نمی‌گوید در بازی با ازبکستان خلعتبری، کعبی و آندرانیک نبودند. چرا نمی‌گویند در بعضی از صحنه ها بازی را خوب کنترل کرده‌ایم. چرا اجازه نمی دهند یک مدیر در فدراسیون خوب کار کند. هیچ مدیری در فوتبال ما نیست که بداند سال آینده روی صندلی‌اش نشسته است. این شما خبرنگاران هستید که به مردم و فوتبال وصل شده‌اید. سعی کنید شفاف تر و با منطق تر به مردم گزارش دهید و نسل دلالان را منقرض کنید. در بازی با بوسنی بازی ۳ بر ۲ را برگرداندیم و به پیروزی رسیدیم اما اینجا انتقاد کردند که بد بودیم؛ شانسی بود و گلر آنها ضعیف ظاهر شد. دلالان سعی دارند فضایی درست کنند که رئیس فدراسیون و مربی تیم ملی را عوض کنند.
* میلوتینوویچ گفت هیچ وقت به ایران نمی‌آیم
یک روز به بورا میلوتینوویچ گفتم چرا نمی‌آیی در ایران کار کنی. او به من خندید و گفت: هیچ وقت در آنجا مربیگری نمی کنم. وقتی فضا آماده نیست و انتظار حرفه‌ای می‌خواهند چطور می‌توانم آنجا کار کنم.
در حال حاضر آقای تاج روی تیم‌های پایه سرمایه گذاری کرده کاری که سال‌ها پیش کره جنوبی در پیش گرفت اما کسی این پیشرفت‌ها را نمی‌بییند. اعتقاد دارم به جای آن که به امثال کفاشیان برای رفتنش از فدراسیون ایراد بگیرند باید وقتی در اختیار او بگذارند که برای پیشرفت فوتبال خرج کند.
* برانکو را با فحش از ایران فرستادند
هنوز مرور می‌کنم که ایران در جام جهانی به برد دست پیدا نکرد و برانکو را با فحش و بدترین شکل ممکن از ایران بDزد من آمد و گفت: مشکل دندانم زیاد است و می‌خواهم بروم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد